Gå til innhold

Mitt lille Corrado "prosjekt"

Ranger emnet


acoupe

Skal jeg beholde fargen på bilen?  

107 stemmer

  1. 1. Skal jeg beholde fargen på bilen?

    • Ja, fargen du har er veldig fin
      39
    • nei, du har en kjedelig farge
      14
    • Kommer ann på hvilken farge du evnt lakker den om i
      55


Anbefalte innlegg

  • Svar 1.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kan legge ut bilder jeg :)

De blå greiene er clips til embelemet.

 

Sitat:Opprinnelig skrevet av nergy

jeg har kjøpt det samme settet som du har kjøpt der på ebay...

kan du ikke slenge ut noe bilder av det der når du monterer det? sånn at jeg vet hvordan det skal gjøres... Holder på å bestille en go del ting til min lille conrad, som skal begynnes påbygges etter nyttår...

hva er det du har i den posen der? De små blå sakerne..

 

kan legge ut bilder jeg

De blå greiene er clips til embelemet.

 

 

Har du tatt bilder av det der? Slik at jeg kan se hvordan det ska settes på og va som skal fjernes..... takker for hjelp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for alle gratulasjoner :) veldig hyggelig å høre :)

 

nergy:

Her er ett bilde du ser det metalstykket montert:

IMG_5090.jpg

 

Som du sikkert skjønner så der det stykket sitter, satt det et rør som går bak og under gasspjeldet. Denne bare fjerner du, og som du også sikkert vet så ned i dette røret ved siden av blokka på førersiden går det en slange ned fra ett veivhus oppå blokka. Det filteret som følger med setter du der det veivhusvent. satt.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lite med spennende oppdateringer her siden jeg bor langt unna bilen, men kan ta update med ett par deler jeg har fått:

 

"nye" ombygde dørhåndtak fra passat uten nøkkelhull. Clean :)

_MG_6674.jpg

 

Embelem som skal være bak, litt usikker på om jeg skal ha både corrado embelemet og dette, eller kun dette..vi får se ;)

_MG_6677.jpg

 

Oransje dioder på 13.000mcd lysstyrke, samt holdere i alu og plast.

Dette er til blinklys modden min som dere får se mer av til påsken!

_MG_6811.jpg

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er jeg hjemme i Lillehammer, så da har jeg fått gjort litt på corradoen. I dag drev jeg på i noen timer, så da har jeg fått montert intercooler og felgene.

 

Ingen helhets bilde av corradoen med felgene, men det ordner jeg i morgen. Dette får holde inntil videre:

_MG_7083.jpg

 

Jeg hadde egentlig tenkt til å montere cooleren nede i fangeren, men etter jeg fikk tatt en kikk der nede skjønte jeg at det ble litt stress. Derfor ble den montert bak grillen, eller langs foran radiatoren.

IMG_7063.jpg

 

Litt diverse frisering måtte til, dette er bare grovkutta:

_MG_7084.jpg

 

Slik ble det seendes ut, ser kanskje litt teit ut at den står skjevt, men den er helt vannrett og står helt inntil radiatoren som står litt skjevt i forhold til grill osv orginalt:

_MG_7092.jpg

 

_MG_7089.jpg

 

Neste blir litt rørtrekking osv så begynner det å ligne noe :)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har jeg fått trukket nesten ferdig trykkrør, mangler bare å få tak i rs-utblås så kan jeg fullføre det. Og så har jeg begynt på blinklys modden min :)

 

Det var veldig trangt så det ble en del prøving osv.

Sånn ble hvertfall føringen fra uttaket fra cooleren:

_MG_7208.jpg

 

Ikke mye klaring i det hele tatt:

_MG_7209.jpg

 

Så satte jeg på slange for videre på trykkrør opp til innsug:

_MG_7214.jpg

 

_MG_7215.jpg

 

På andre siden av intercooler slet jeg veldig med å få klaring fra frontlykten, men etter litt testing og forkorting av slange så fikk jeg det til å funke. Brukte slangen jeg egentlig skulle bruke på luftfilter, altså 90graders bøyen med overgang fra 2,5" - 3". Så da fører jeg bare videre 3" rør videre til rs-utblåset.

_MG_7220.jpg

 

_MG_7222.jpg

 

Litt bilder av så og si ferdig resultat:

_MG_7252.jpg

 

_MG_7248.jpg

 

Med frontlyktene på, funker så vidt :)

_MG_7224.jpg

 

_MG_7226.jpg

 

Med grill på:

_MG_7230.jpg

 

Blinklys:

Man ser vel kanskje ideen. Her har jeg målt opp til hull:

_MG_7236.jpg

 

Lagde først mindre hull for ekstra presisjon:

_MG_7238.jpg

 

Borret opp til riktig str:

_MG_7240.jpg

 

Og her er holderne til diodene, disse skal selvsagt lakkes i bilens farge så dem blir så lite synlig som mulig:

_MG_7242.jpg

 

_MG_7241.jpg

 

Har kun fått gjort ferdig på ene siden, så gleder meg til å gjøre det ferdig på andre siden og få testet hvordan de lyser :)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår