Tor Steinar Aamodt Skrevet Januar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 Focal sine sett er MEGET MEGET bra..... Men jeg MÅTTE BARE kommentere litt............. Siter *Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF) Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dbpeter Skrevet Januar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 Originally posted by Mr. SQ Ja ja, med den fine kassen, er det jammen ikke mye penger igjen til skikkelige komponenter:D :D ;) Måtte bare;) Litt seriøst, så er det ikke normalt fra Focal /Jm Lab å benytte dyre filterkomponenter. Når dette er sagt, må jeg igjen si at Focal Jm Lab har mye bra på samvittigheten, og til tross for å være bassreflekskonstrukjoner er Utopia til hjemmebruk svært gode høyttalere, til tross for sine forholdsvis billige filtre. Nye Utopia elementerne ser svært så flotte ut. Hvor spennede dem er, kan jeg ikke kommentere før dem er lyttet til, og jeg har sett noe mer detaljerte specs/parametre. Som vanlig er det jo snakk om en tilpassing av "hjemme" elementerne til bilbruk. Mellomtonen of til dels diskanten er jo en gammel kjenning for dem som har lyttet til Jm Lab Utopia Be serien. mvh Glenn Siter !!!The official pimp of dbdragracing!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Januar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 Originally posted by dbpeter :D :D :D :D ;) Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
r-data Skrevet Januar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 Tjo hei... Synst bildet til MR. SQ gjenspeiler seg i kommentarane hans.... Vist nokon meiner at Focal bruker "billige" komponenter i delefiltera sine, så trur eg faktisk enten at dei ikkje har greie på elektronikk eller så har dei bare ikkje sett ned i eit delefilter til Focal. Focal er vell eit at dei meir seriøse merka spør du meg.. Eg har sjølv vært på fabrikken å følgt med på produksjonen fra start til slutt å er det noko Focal gutta er nøye på så er det kvalitet å valg av komponenter... MVH SJR Siter Tomme tønner skrangler mest... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Januar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 Originally posted by r-data Tjo hei... Synst bildet til MR. SQ gjenspeiler seg i kommentarane hans.... Vist nokon meiner at Focal bruker "billige" komponenter i delefiltera sine, så trur eg faktisk enten at dei ikkje har greie på elektronikk eller så har dei bare ikkje sett ned i eit delefilter til Focal. Focal er vell eit at dei meir seriøse merka spør du meg.. Eg har sjølv vært på fabrikken å følgt med på produksjonen fra start til slutt å er det noko Focal gutta er nøye på så er det kvalitet å valg av komponenter... MVH SJR Da synes jeg du skal ta en kikk på dette bildet. Til høyre ligger delefilteret til et dyrt Focal-sett. (husker ikke typenr. men med invertert dome og kevlar) Til venstre ligger delefilteret til den midterste serien av composett fra Soundstream. Legg merke til tykkelse på spoletråd, størelse og type kondensator osv. Hverken undertegnende eller MR.SQ påstår at Focal lager dårlige høyttalere, vi bare kommenterer komponentene i filteret. Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audioteam Skrevet Januar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 Focal er et knall merke og verdt penga etter min mening . Har selv brukt Focal i flere år og testet andre merker også . Men på komentarene til enkelte er det tydelig at det er andre merker som gjelder, og det er jo lov :). Finnes mye bra men jeg tror ikke du tjener på å rakke ned på et produkt som de fleste kjenner kvaliteten til . Frank:rolleyes: Siter Driver Audioteam . Leder i Acap . Agent for Ice Audio Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
r-data Skrevet Januar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 Tja kor skal vi begynne... 1. Dette bildet som Dag Johansen viser til kan eg ikkje huske at eg har sett i noko bilprodukt serie fra Focal dei siste 7-8 åra.. Så eg tipper dette er eit bilde av ein svært gammal modell. Å då synst eg liksom at litta av tråen i denne diskusjonen faller vekk. 2. Legger ved eit bilde av dagens filter som blir levert sammen med 165 KP. PS! Legg merke til teksten på komponentane.. ( Nokon som ser noko "MADE IN TAIWAN" her??? ) 3. Mange er opptatt av at eit ellement/produkt må ha specs/parametre som ser gode ut.. jaja tenker no bare eg då.. Det er vell å bra med flåtte parametere på papir med funker dette i praksis..???? 4. Sitat fra ein her i tråen. "Mellomtonen og til dels diskanten er jo en gammel kjenning for dem som har lyttet til Jm Lab Utopia Be serien" Å då spør no bare eg: Er det dumt å prøve å etterligne "kongen" sjølv??? Har enda ikkje funnet ein test av Utopia Be som ikkje ser bra ut... 5. Hugs at jo betre matcha element jo mindre krav til delefilter med tanke på fasekorrigering osv..... å til slutt vil eg kansje anbefale alle her i denne diskusjonen om å ta seg nokon minutter til å sjå gjennom den lille flotte presentasjonen som ICE AUDIO har lagt ut på sine sider.. Focal Presentasjon finner du her... :D SJR Siter Tomme tønner skrangler mest... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Januar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 Originally posted by Dag-Johansen Da synes jeg du skal ta en kikk på dette bildet. Til høyre ligger delefilteret til et dyrt Focal-sett. (husker ikke typenr. men med invertert dome og kevlar) Til venstre ligger delefilteret til den midterste serien av composett fra Soundstream. Legg merke til tykkelse på spoletråd, størelse og type kondensator osv. Hverken undertegnende eller MR.SQ påstår at Focal lager dårlige høyttalere, vi bare kommenterer komponentene i filteret. Mvh Dag Johansen Godt du har noe liggende for dokumentasjonens skyld, er jo ikke alle som tåler et nyansert og kvalifisert syn på deres "all time favourites":D ;) Finnes jo dem som leser mine innlegg, og tolker dem på sin egne snåle måte. Begynner helt ærlig å bli dritt lei!! mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Januar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 Originally posted by ateam Finnes mye bra men jeg tror ikke du tjener på å rakke ned på et produkt som de fleste kjenner kvaliteten til . Frank:rolleyes: Heh, har du lest hele tråden? Neppe, for da hadde du fått med deg at jeg IKKE rakker ned på Focal, tvert i mot mener jeg de lager glimrende høyttalere. Mvh Dag Johansen Siter "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet Januar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 Så så, folkens :) Etter innleggene å dømme har Herr SQ/Glenn og Herr Dag-Johansen endel kunnskaper om lyd. Jeg kan ikke så mye om sånt og snakker KUN utifra egne erfaringer, men jeg syns det er herlig at noen gidder å rakke ned på dyre komponenter ute å nikke "mhm" til alt som blir slengt ut på forumet av gode komponenter :) Akkurat som i Top Gear, hvor digg er ikke det når gode, gammle Jaguar XJ220(?) skal dra en race mot high-tech Pagani Zonda. Zonda taper :D Altså, de gir en skarp kritikk, men rakker aldri direkte ned. Det står det respekt av. En dag skal jeg investere i et high-end anlegg til bil, og nå vet jeg hvem jeg skal spørre om tips og råd fra :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Januar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 Originally posted by r-data Tja kor skal vi begynne... 1. Dette bildet som Dag Johansen viser til kan eg ikkje huske at eg har sett i noko bilprodukt serie fra Focal dei siste 7-8 åra.. Så eg tipper dette er eit bilde av ein svært gammal modell. Å då synst eg liksom at litta av tråen i denne diskusjonen faller vekk. 2. Legger ved eit bilde av dagens filter som blir levert sammen med 165 KP. PS! Legg merke til teksten på komponentane.. ( Nokon som ser noko "MADE IN TAIWAN" her??? ) 3. Mange er opptatt av at eit ellement/produkt må ha specs/parametre som ser gode ut.. jaja tenker no bare eg då.. Det er vell å bra med flåtte parametere på papir med funker dette i praksis..???? 4. Sitat fra ein her i tråen. "Mellomtonen og til dels diskanten er jo en gammel kjenning for dem som har lyttet til Jm Lab Utopia Be serien" Å då spør no bare eg: Er det dumt å prøve å etterligne "kongen" sjølv??? Har enda ikkje funnet ein test av Utopia Be som ikkje ser bra ut... 5. Hugs at jo betre matcha element jo mindre krav til delefilter med tanke på fasekorrigering osv..... å til slutt vil eg kansje anbefale alle her i denne diskusjonen om å ta seg nokon minutter til å sjå gjennom den lille flotte presentasjonen som ICE AUDIO har lagt ut på sine sider.. Focal Presentasjon finner du her... :D SJR Her skal jeg være mann nok til å innrømme at det har skjedd ting. Ikke mer enn man skulle kunne forvente, men alikevel, her tok jeg feil vedrørende standarden på dagens filtre. Det beklager jeg!! Så kan vi begynne å kommentere dine punkter: 1) Jeg aner ikke hvor gammelt dette bildet er, men det har helt tydlig skjedd endringer på filketkvaliteten 2)AEON er annerkjennet kondensatorer. Ikke noe å si på det. 3)Dette er en tulle kommentar. Parametre sier tross alt endel om hvordan elementet faktisk fungerer. 4) først kritisere meg, for så å sitere meg. Her skjer endringene fort;) 5)Tull og vas. Kan godt være du mener noe riktig, men ordrett blir dette feil. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet Januar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 Så har vi et par bilder av filteret til Eton sin RS serie.. :) Nest billigste komponent-serien vell? Se gjerne bort i fra at ledningene ikke er ordentelig skrudd på plass :D Siter BMW E46 Coupe Toyota Corolla KE70 2-dørs The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. SQ Skrevet Januar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 Originally posted by MacSi Så har vi et par bilder av filteret til Eton sin RS serie.. :) Nest billigste komponent-serien vell? Se gjerne bort i fra at ledningene ikke er ordentelig skrudd på plass :D Nå skal det sies at filterne til Eton ikke er mye å skryte av rent komponentmessig, men elementene er fantastiske. RS serien har overrasket meg noe vanvittig lydmessig. mvh Glenn Siter Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dbpeter Skrevet Januar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 Originally posted by r-data 2. Legger ved eit bilde av dagens filter som blir levert sammen med 165 KP. PS! Legg merke til teksten på komponentane.. ( Nokon som ser noko "MADE IN TAIWAN" her??? Bilen min er Fransk men den går faen ikke :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: Siter !!!The official pimp of dbdragracing!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
r-data Skrevet Januar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 Originally posted by dbpeter Bilen min er Fransk men den går faen ikke :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :D LER rått... :D Siter Tomme tønner skrangler mest... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg