Gå til innhold

Golf 2 spørsmål

Ranger emnet


Trailerguy

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite spørsmål til dere 1337-folka! ;)

 

Jeg har kjøpt meg en golf 2 85.mod

 

På den bilen er det standard jalla Speedometer boks uten Turteller, bare en ussel stygg stor klokke.

 

SÅ er spørsmålet det. Visst jeg bytter den Speedometer shiten til en med Digitalklokke og turteller på. Er det da et helvete å få laga til turtelleren?

 

Håper noen tar seg tid til å svare meg;) For jeg håper på å kjøpe ny instrumentpanel imorgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er plug & play det.. Bare å kjøpe deg nytt instrumenthus så har du plutselig turteller også..

Akkurat hvor du får coilledningen fra er jeg ikke 100% sikker på,så hvis du bruker søk-funksjonen så har du nok bruksanvisning der..

 

Gratulerer med Golf..

 

mvh

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VWGolfIIHFS

Dette er plug & play det.. Bare å kjøpe deg nytt instrumenthus så har du plutselig turteller også..

Akkurat hvor du får coilledningen fra er jeg ikke 100% sikker på,så hvis du bruker søk-funksjonen så har du nok bruksanvisning der..

 

Gratulerer med Golf..

 

mvh

 

Men jeg tviler på at det ligger ferdig wire bakom instrumenthuset som skal plugges inni turtelleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by golf gti16v

wire og wire da trailerguy :) turtelleren er elektrisk og regner ut turtallet fra signalet på coilen :) ikke noe wire. bare ledninger, og de ligger der fra før.....

 

Og du er 100% sikker på at det ligger opplagt kabel? og en annen ting. Har det noe å si hvor mye som står på det speedometeret jeg skal kjøpe? i antall Km/H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

speedo shitten med dig. klokke og turteller har speedo som går til 220 og den andre speedo shitten med st000r klokke har speedo som går til 200. du må vell bare legge opp en leding fra coilen og pluggen i et sted på speedo shitten da...

men hvor det skal kobles på coilen og speedo shitten veit jeg ikke. Men en ting er sikkert at turtallet regnes fra strømpulsene i coilen. Wiren inn i speedo shitten er kun til km og km/t.....

VW Golf 1.6 84mod.

VW Golf 1.8 89mod.

VW 1300s 72mod.

GSX-R 750 crosscart 140hk!(hjemmebygd)

Briggs & Stratton crosscart (hjemmebygd)

Piaggio Zip 70ccm 03mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by audun_1_ckn@hotmail.com

speedo shitten med dig. klokke og turteller har speedo som går til 220 og den andre speedo shitten med st000r klokke har speedo som går til 200. du må vell bare legge opp en leding fra coilen og pluggen i et sted på speedo shitten da...

men hvor det skal kobles på coilen og speedo shitten veit jeg ikke. Men en ting er sikkert at turtallet regnes fra strømpulsene i coilen. Wiren inn i speedo shitten er kun til km og km/t.....

Var en kar som svarte på denne topicen som mente det låg ferdig opplagd kabel til turteller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Trailerguy

Ok, forstår. Men forstår ikke hvorfor dette skulle ha noe å si..

 

Du må begynne å stole på folk på ett Bilforum... du krever at alle spørsmål blir svart på 2 ganger... ;) har lest igjennom og du stiller spørsmål tilogmed etter du har fått svar:)

 

Det med speedo er at det er 2 Plugger på undersiden av Speesometerboksen som skal inn.. + 1 speedowire på baksiden. Sånn er det på alle speedometere til golf 2. På de fleste golf er det allerede lagt opp kabel til den boksen med turteller.

 

Det med 4 og 5 girs kasser er at det er forskjellig utveksling og speedo wiren blir styrt av girkassen, ikke elektronisk som på nyere biler.

 

dette er lett forklart...

 

PLUG'N'PLAY

 

:cool:

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by AXi0N

 

Du må begynne å stole på folk på ett Bilforum... du krever at alle spørsmål blir svart på 2 ganger... ;) har lest igjennom og du stiller spørsmål tilogmed etter du har fått svar:)

 

Det med speedo er at det er 2 Plugger på undersiden av Speesometerboksen som skal inn.. + 1 speedowire på baksiden. Sånn er det på alle speedometere til golf 2. På de fleste golf er det allerede lagt opp kabel til den boksen med turteller.

 

Det med 4 og 5 girs kasser er at det er forskjellig utveksling og speedo wiren blir styrt av girkassen, ikke elektronisk som på nyere biler.

 

dette er lett forklart...

 

PLUG'N'PLAY

 

:cool:

 

Takk for hjelpen. Stoler ikke helt på folk;) Men takk for at du fortalte meg...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår