bmn Skrevet Januar 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2005 Har litt ventilpekking når motor er kald, dette skjedde etter jeg gikk over til mobil1 olje. Hørte det kunne være olja som var for tykk. Kunne tilsette noe good shite. Gode tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Januar 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2005 Bruk motorrens av typen du har oppi oljen, også bytter du olje og filter etterpå, da helst til en tynnere olje. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VWGolfIIHFS Skrevet Januar 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2005 Hva er navnet på denne motor-rensen? Kjører på Helix Ultra 1 eller hva den nå heter,full syntetisk,men er en liten anelse ventilpekking ved oppstart.. Skal bytte olje om 2000 km,så da kan jeg jo prøve denne en runde.. Kan man kjøre lenge med dette ludiumet på? mvh Siter - 85 VW Golf G60 8vT - 87 VW Golf II 1,8 (Solgt) - 69 VW Boble (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2005 Originally posted by VWGolfIIHFS Hva er navnet på denne motor-rensen? Kjører på Helix Ultra 1 eller hva den nå heter,full syntetisk,men er en liten anelse ventilpekking ved oppstart.. Skal bytte olje om 2000 km,så da kan jeg jo prøve denne en runde.. Kan man kjøre lenge med dette ludiumet på? mvh QMI selger innvendig motorvask, skal visst være bra for å vaske motoren, men utfører ikke mirakler på løfterene. Helles på varm motor og la gå på tomgang i 30 min (tror jeg det var). Ventiltikking ett par sekunder etter oppstart er normalt, du trenger ikke gjøre noe med dette. Mobil 1 Rally Formula er en super olje. Den har viskositet 5W-50, og er ikke for tykk, og smører bedre enn de aller fleste. Har noen problemer med vedvarende ventiltikking, er som regel eneste løsning å skifte ventilløfterene. Dette er veldig fort gjort på rekkefirere, og koster rundt 1500 for 8 nye orginale VAG løftere (kan skaffes om ønskelig). Når man først har skrudd av kammen, setter man inn en trimkam :) (Kan også skaffes billig av god kvalitet) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cchris Skrevet Januar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 Originally posted by Quattro73 QMI selger innvendig motorvask, skal visst være bra for å vaske motoren, men utfører ikke mirakler på løfterene. Helles på varm motor og la gå på tomgang i 30 min (tror jeg det var). Ventiltikking ett par sekunder etter oppstart er normalt, du trenger ikke gjøre noe med dette. Mobil 1 Rally Formula er en super olje. Den har viskositet 5W-50, og er ikke for tykk, og smører bedre enn de aller fleste. Har noen problemer med vedvarende ventiltikking, er som regel eneste løsning å skifte ventilløfterene. Dette er veldig fort gjort på rekkefirere, og koster rundt 1500 for 8 nye orginale VAG løftere (kan skaffes om ønskelig). Når man først har skrudd av kammen, setter man inn en trimkam :) (Kan også skaffes billig av god kvalitet) Skaffer du trimkam til en 86 mod 1.6 GL og hva blir prisen? Trenger også nye ventilløftere.. Har du noe pakkepris? hehe Hvor holder du til? Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VWGolfIIHFS Skrevet Januar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 Quattro73: Er intr i prisen på kam til 1.8GL,ventiler og løftere hvis du får tak i dette? Er en 87 modell hvis det har noe å si her.. Hvilken produsent er det du får tak i? Siter - 85 VW Golf G60 8vT - 87 VW Golf II 1,8 (Solgt) - 69 VW Boble (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 Originally posted by Cchris Skaffer du trimkam til en 86 mod 1.6 GL og hva blir prisen? Trenger også nye ventilløftere.. Har du noe pakkepris? hehe Hvor holder du til? Skaffer kammer til din motor; Hydraulisk 8V 266°. Snill trimkam. Koster kr. 3390,- Hydraulisk 8V 268°. Orginal sport-kam fra Audi/VW. Koster kr. 3590,- Hydraulisk 8V 276°. Rå gate-kam som drar godt i mellomregister og topp. Koster kr. 4090,- Prisen er MED 8 nye hydrauliske løftere, orginale VAG. Alle kammene passer rett oppi din motor. Er produsert på samme fabrikk som orginale kammer fra audi/vw, og holder derfor samme gode kvalitet. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 Originally posted by VWGolfIIHFS Quattro73: Er intr i prisen på kam til 1.8GL,ventiler og løftere hvis du får tak i dette? Er en 87 modell hvis det har noe å si her.. Hvilken produsent er det du får tak i? Se pris over for kammer/løftere. Er samme til din motor. Ventiler koster 260,- stykket for orginale (fra VAG) 40/38mm innsug og 33mm eksos. Skaffer også større ventiler, samt ventiler i rustfritt og iconel med både 8mm or 7mm ventilstamme, ned-dreid til 6,5mm i porten. Kr. 300,-.Trenger nye styringer for å bruke 7mm ventiler. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cchris Skrevet Januar 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2005 Originally posted by Quattro73 Skaffer kammer til din motor; Hydraulisk 8V 266°. Snill trimkam. Koster kr. 3390,- Hydraulisk 8V 268°. Orginal sport-kam fra Audi/VW. Koster kr. 3590,- Hydraulisk 8V 276°. Rå gate-kam som drar godt i mellomregister og topp. Koster kr. 4090,- Prisen er MED 8 nye hydrauliske løftere, orginale VAG. Alle kammene passer rett oppi din motor. Er produsert på samme fabrikk som orginale kammer fra audi/vw, og holder derfor samme gode kvalitet. Hvis jeg kjøper denne kammen: Hydraulisk 8V 276°. Rå gate-kam som drar godt i mellomregister og topp. Koster kr. 4090,- Forstod jeg deg rett at det følger med 8 nye hydrauliske løftere i den prisen? Og hva mer trenger jeg når en sånn operasjon skal utføres? Noe mer jeg må kjøpe for å få alt i boks? og som du kan skaffe? :D Dette virker intressant! Hvor holder du til? Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2005 Originally posted by Cchris Hvis jeg kjøper denne kammen: Hydraulisk 8V 276°. Rå gate-kam som drar godt i mellomregister og topp. Koster kr. 4090,- Forstod jeg deg rett at det følger med 8 nye hydrauliske løftere i den prisen? Og hva mer trenger jeg når en sånn operasjon skal utføres? Noe mer jeg må kjøpe for å få alt i boks? og som du kan skaffe? :D Dette virker intressant! Hvor holder du til? Ja, prisen er inklusive 8 orginale løftere fra VAG (Delenr. 034.109.309 AD). Nye hardere ventilfjører er ikke en nødvendighet med den kammen, men dersom du liker høye turtall er det å anbefale. En rå kam kan gi ventilflyt på høye turtall med dårlige fjører. Koster kr. 1190,- for alle 16 (8 ytre og 8 indre). Dersom disse byttes kan ventiltetningene lett byttes, koster kr 16,- pr. stk. Ellers er jo justerbart kamdrev kjekt, da en selv kan stille om kammen skal virke på lave eller høye turtall. Stilles på noen sekunder, og kan forandre bilen fra bybil med bra dreiemoment til turtallsmaskin med bra topp-effekt. En kan justere litt å finne innstillingen(e) som passer deg. Er gradskive på kamdrevet. Koster kr 990,- for blå anodisert aluminium, kr 1090,- for rød-anodisert eller kr 1190,- for polert. Det er nok det som kan byttes uten at toppen taes av... Holder forresten til på Karmøy i Rogaland. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.