hansa Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Noen tips til hvordan man lettest mulig skifter framfjører? Husker fra sist jeg dreiv på med det på ascona, så sleit å svetta jeg no jæ...! Det har jeg ikke tenkt å gjøre det denne gangen. :D Siter CustomCowboys '77 B-ascona 2.4i '64 a-kadett selges '53 Oldsmobile Rocket 88 '54 Triumph Chopper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Bærekulen kan vere et helvete å løyse, men sett en jekk under og løys i bakkant eller noe slikt... Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansa Skrevet Januar 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Er nye opphengskuler overalt, så de burde vel gå greit. Problemet jeg husker jeg hadde var å få fjørene ut og inn! Trangt!! :( Utvider tråden litt! Hva er best av jamex senkesett og G&M tuning senkesett?! Har 2sett liggende. :) Begge 40mm. Siter CustomCowboys '77 B-ascona 2.4i '64 a-kadett selges '53 Oldsmobile Rocket 88 '54 Triumph Chopper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Bruk fjørkomprimatorer. G&M Tuning har jeg aldri hørt om. Jamex er så som så, ikke det beste da. Tror det er at de blir litt fort myke. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ascona81 Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Jamex er dårlig stål i. Mine seig ned fra 40mm til noen å 50mm. Bilen ble lavere ja, men ei slapp svele å kjøre på veien. har nå apex 60mm fjører, stive og gode. Og så har jeg just.bare gule korte koni dempere, apex i kombinasjon med dette er godt som gull:) Siter 81'mod Opel Ascona B 4dr PROSJEKT 93'mod vw passat 35i stv RATLOOK 90'mod vw Passat 35i GT G60 stv. oppussings objekt som blir kommende bruksbil 99'mod Kawasaki ZX9R NINJA - værsting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smule Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 løste berre øver kule og brukte spett og vippa fjøra ut... pass på kan sprette... senke fjøra var ikkje problem for den var kortare... Siter Gromscona POWER! No: Opel Ascona B 2,2i Eks: 1x Opel Kadett B 1,1 - 1x Opel Ascona B 4dørs - 4x Opel Ascona C 1,6-2,0i - 1x Opel Vectra 2000 16v - 1x Opel Rekord E2 2.0s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Januar 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2005 løsne nedre kule. mye lettere. ikke glem og ta av bolten til krengestaget og. får dratt nedre brua mye lengre ned da. orginale fjærene kan du jo bare kappe i to med en vinkelsliper el. om du ikke skal ta vare på de. (før du skrur av nedre kulebolt) senke fjærene sklir jo rett inn om du har gjort som jeg beskrev. drev på med fjærklemmer og slikt jeg og før. tar laaang tid. sklir gjør dem og. bruker maks 30min på hver side framme om ting sitter litt fast. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansa Skrevet Januar 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2005 Takker for bra svar! :) Er nye orginalfjører (kjøpt på cd bildeler), så kan ikke kappe, men selge.. LØP OG KJØP!! :D Siter CustomCowboys '77 B-ascona 2.4i '64 a-kadett selges '53 Oldsmobile Rocket 88 '54 Triumph Chopper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg