Gå til innhold

Din første bil??

Ranger emnet


HemiCuda

Anbefalte innlegg

Første bilen er vell den jeg har nå. Audi A4 95mod.

 

Hadde den i 2 uker, så skjærte motoren seg. Så tar det vist lang tid for det verkstedet å fikse den. Den har stått der i 1 mnd. etter 2 uker hadde de fått den nye motoren. Men da jeg ringte han idag sa han at det var noe feil i den.. Så det ekke greit..

PROSJEKT PASSAT1
PROSJEKT A4 XXLINE gamle bilen

NÅ ~ VW Passat `08 SportLine
X ~ VW Passat `98
X  ~Audi A4 `95
Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 298
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by HemiCuda

jeg har funnet ut at en god del folk her som har smålig modifiserte og spreke biler... føler meg litt utenfor da med 240'n min.... men siden dette da er min første bil... og mange av dere har sikker bytta bil et par ganger så lurer jeg på:

 

Hva var din første bil??

 

min er den jeg har nå, en 85' Volvo 244DL

 

edit: og få kommentar :D

 

Min første bil var strengt tatt en '78 Dodge B-300, men det var et russebilprosjekt som aldri ble noe av.

 

Min første ordentlige bil kjøpte jeg av pappa i 2000. Det var en '86 Nissan patrol som akkurat var hellakkert.

Den solgte jeg igjen i 2001 med 5000,- i tap, til fordel for en '96 nissan patrol. Den solgte jeg i 2002, med 20 000 i gevinst, og kjøpte en nissan laurel 2,8diesel. Komfortabel bil med automat og AC, men gikk som en dass. Trengte en billig bil siden jeg kjøpte meg hus, og fikk huslån. Solgte den høsten 2003 med 5000 kroner i tap etter 50 000 km. Den var da gått 550 000 km. Kjøpte mercen i fjor høst.

 

I som "lekebiler" har jeg hatt :

'84 volvo 240 B21A (Evo XI): kjørte to ganger på rudskogen. Har aldri sett en så rusta bil, men kunne se ut gjennom bakdørene selv om de var lukket. Ytterplaten av døra flerret av en gang, så den måtte tapes fast i bunn.

'79 Schropel Ascona B (Ascii Evo XII). Lekebil.

 

Se forøvrig :

http://www.ascona.no

http://www.ascona.no/bil/300tdt

http://www.ascona.no/bil/patrol

http://www.ascona.no/bil/laurel

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HemiCuda

 

første gang jeg har hørt om noen som kjøpte diesel bil til første bil.... økonomisk var det vel...

 

Doh.. mine hittil 4 ordentlige biler har alle vært diesel ..

 

Men.. jeg kan i hvertfall skryte av at to av bilene mine har vært 2-setere med turbo .. sportsbil, vettu ... :-)

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

 

Er jo når du er 18-19 år det er stas med tøff bil :)

Er jo da alle andre har stygge biler, og du kan benytte sjangsen med å ha den råeste bilen? :)

 

La han kjøpe seg en tøff bil... Er jo opp til han..

 

Forstår hva du mener da exylon :)

 

Kanskje han ombestemmer seg når han får høre forsikringspremien? Eller kanskje foreldra hans er dumme nok til å forsikre den på seg? Noe sånt kommer i hvertfall ALDRI jeg til å gjøre for junior, da er det mer aktuelt å være med og betale litt på forsikringa. Skal han vrake noen bil, får det gå på hans egen bonus ..

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PaAra

Min første bil var og er en saab 900i 90 mod

 

Fått seg noen trøkker i fronten men retta den litt tilbake, men gidder ikke gjøre så mye utta det den går så lenge den går..

 

En ting skal saab de kan det med å lage motorer som holder! 262 k og den starter så lett som satan, selv om den nesten har

 

:D

 

Doh.. skrudde på en her en dag som hadde gått det + 1 mill...

 

Trengte riktignok ny toppakning, men ellers var motoren nesten uslitt.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første var en 87-mod Peugeot 205 GTi!

Anbefales varmt som førstebil!;)

Fatter ikke hvorfor Golf GTI er så populær ung.bil, da 205 GTI både går bedre og er siinnsykt mye billigere å forsikre.

Betalte 7300 på min, delkasko, null bonus og 18 år:D

Hadde det vært golf GTi så hadde jeg måttet ut med 30 000 med samme forsikringen!!

Dette p.g.a ulykkesstatistikk..

Mercedes C200 Espirit 95-mod

(x) Mercedes 190E 2.6 87-mod

(x) Mercedes 190E 2.0 87-mod

(x) Audi 200 2.2 Turbo Quattro 86-mod

(x) Mercedes 230CE 89-mod

(x) Peugeot 205 1.9 CTi cab 87-mod

(x) Mercedes 190E 84-mod

(x) Peugeot 205 GTi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Utrykningspolitiet

hadde da vært stolt eier av en gullfarget Ford Taunus 2,0L 77 mod i ett år allerede.

 

Den ble levert med terninger og crom!! felger!

 

De av dere som er lokalkjent og er gamle nok, husker kanskje at det var en jævla dump i veien på den tiden... rett forbi Shell på Lørenskog. Den dumpa var så jævlig at man slo bånnpanna nedi om man lå over 130km/t...og den var ikke lett å oppdage....

 

Min motstander i 205`en var tydeligvis ikke lokalkjent....

 

 

Helt mirakuløst, klarte han å beholde kontrollen på vogna og fikk svingt inn til siden. Da jeg passerte den rykende, oljedryppende Peugeoten uten bakfanger, måtte jeg bare gi en liten hilsen med det nokså harry russe-hornet mitt... den fingeren han ga meg var nok et godt tegn på lettere irritasjon...

 

Å, noe så vanvittig kult!! Skulle gitt mye for få vært med på det! Kodak moment...

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første bil var en 72mod Morris Mini 1000 :) etter et år kjøpte jeg meg en 78mod Morris Mini 1275GT clubman... har ingen av de nå! Men det var to gøyale biler!!!!

Audi A4 1,8tq

__________________________

x - Audi A4 1,8Turbo Avant

x - Golf Mk1 1,8GTI

x - Austin Mini 1275 GT Clubman

x - Morris Mini 1000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår