Odd M Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Kobla opp litt bilstereo i dag: RF P6002 og 1F digital kond. Jeg hadde problemer med blinking i lysa før, men nå har det blitt enda værre!!! Det jeg lurer på er om det er noe mulighet for at jeg ikke fikk ladet opp kondensatoren ordentlig? Kanskje den tappet seg når det gikk en sikring (60A). Den røyk når jeg skulle skru opp volum for å prøve! Tok ca 20 min før jeg satt i ny sikring! Og det voltmeteret på kondisen... Det viser jo volten hele tida. selv om anlegget er av eller på! Gikk ut i stad, da hadde bilen stått i ca 5 timer. Den lyste enda, altså det stod volten på batteri. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reinert A Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Hei! Ikke spill så høyt eller ta ut anlegget , da slipper du blinking ! :D Og fra spøk til alvor ! :D Grunnen til at det blinker er vel at forsterkeren trekker såpass med strøm at bilen (lysene) ikke for nok strøm , det du antagligvis da trenger er et nytt batteri som leverer med Ampere og eventult en ny dynamo som greier og lade opp dette batteriet :D Av batterier så anbefaler dem vel sånn dyrt gelebatteri , men det er jo greit nok og det holder noen år :D Koster vel rundt en 1500-2000 kr :D Btw , ikke skyt meg vis jeg tar feil ! Har ikke så mye peil :D Mvh Reinert Andersen Siter Honda Civic 1,4 IS HB Mod :1997 HK : 90 www.club-honda.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Til Reinert A.: Hvis du ikke har "så mye peiling" så la være å komme med kommentarer! Til Painkiller24: Du bør gå over ALLE jordingspunktene dine! Med en kondensator så skal det ikke blinke så sant du ikke har "10 000 watt" i bilen din. Du er innenfor "normalen" med din forsterker, etter min mening. Kondensatoren skal lades opp en kort stund på lik linje med andre batterier. Er du sikker på at du har fulgt monteringsanvisningen og kopplet kondensatoren riktig? Les monteringsanvisningen en gang til og gå deretter over kopplingene. Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 se på voltmeteret på kondisen din når du spiller? dropper den lavt hver gang bassen slår? med motoren igang skal det stå mellom 13,8 og 14,6 på kondisen din. viss den går veldig mye lavere enn det så får du oppgradere litt kabler. Legg 50mm2 kabel fra minuspolen på batteriet til karosseriet istede for den orginale kabelen. legg ny tykk kabel fra + på dynamoen til + på batteriet. legg ny tykk kabel fra - på dynamoen til karosseriet. viss dynamoen din er jorda via motoren. legg opp ny tykk jording til motoren din også. dette er kabler 90% av alle som monterer bilstereo glemmer, men er like viktig som å legge tykk kabel bak til forsterkerne Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd M Skrevet Januar 6, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 OK! Skal ut å sjekke litt i dag. Gå over kabler og sånn! Regna med jeg kanskje måtte investere i noen tykkere kabler ja. Har 16 nå! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suoermann Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 hvordan lader man opp en kondensator før man monterer? og det med displayet viser hele tiden er ikke det en remot fra spilleren somskal inn i kondensatoren? eller tar jeg feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reinert A Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 til Morel Jeg prøvde bare og hjelpe til! til suoermann ! her står hvordan man lader opp en kondensator http://www.bilradiospes.no/index.php?aID=102&ids=artID Mvh Reinert Andersen Siter Honda Civic 1,4 IS HB Mod :1997 HK : 90 www.club-honda.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 en kondensator som er digital og ikke har remote inngang skal skru seg av selv etter en liten stund uten spenningsfall. står kondisen på lenger har du nok kanskje krypstrøm (eller en dårlig kondis) Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Originally posted by Morel Til Reinert A.: Hvis du ikke har "så mye peiling" så la være å komme med kommentarer! Til Painkiller24: Du bør gå over ALLE jordingspunktene dine! Med en kondensator så skal det ikke blinke så sant du ikke har "10 000 watt" i bilen din. Du er innenfor "normalen" med din forsterker, etter min mening. Kondensatoren skal lades opp en kort stund på lik linje med andre batterier. Er du sikker på at du har fulgt monteringsanvisningen og kopplet kondensatoren riktig? Les monteringsanvisningen en gang til og gå deretter over kopplingene. Mvh Pål Jordbæruke? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zwixern Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Originally posted by ALJ_GSi en kondensator som er digital og ikke har remote inngang skal skru seg av selv etter en liten stund uten spenningsfall. står kondisen på lenger har du nok kanskje krypstrøm (eller en dårlig kondis) Det der har jeg opplevd, Nok at en liten diode står å lyser. Det holder kondissens system i live og vil trekke enda mere strøm. Etter et par døgn, kan batteriet være tomt for spenning. Over tid vil batteriet få dårligere holdbarhet. Siter Vw Touran 2.0DSG 5s Audi Cabriolet Nissan KingCab Audi Coupe Q. 77 Boble Roadster Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Er ikke sikkert at det er behov for kondensator engang, jeg har aldri hatt bruk for det, men har reddet meg med ett skikkelig batteri og gode jordinger, så du bør nok ta en titt på jordingene dine ja.. Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zwixern Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Sant, tykkere jordingkabler til bilen! Og sjekk spenningen på batteriet når lyset blinker. Hvis svekkes kraftig når bassen slår er det nok for dårlig kapasitet på det. Siter Vw Touran 2.0DSG 5s Audi Cabriolet Nissan KingCab Audi Coupe Q. 77 Boble Roadster Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suoermann Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Er en ny kondensator. skal legge opp en 50mm2 fra minus til karosseri. er det veldog viktig å lade den opp før jeg kobler den til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poff Skrevet Januar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2005 Sjekk kabler og batteri. En kodensator vil ikke hjelpe på blinking i lysene, om du ikke har veldig mange da. En kondensator vil ved større belastninger bli utladet på noen ms. Ja det er viktig at du lader opp kondensatoren riktig før tilkobling. Siter PG-M25 PG-275 2xPG12" Boston 4.2 Boston (6x9) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommeliten Skrevet Januar 22, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2005 Har også problemer med blinking i lysene.. Mange mener at en kondensator ikke vil hjelpe, men kan det være lurt å ha selv om? Det må jo finnes av en grunn... Kan også prøve å finne et bedre jordingspunkt... Bruker nå reservehjulsbrønnen,.. Så hvis det er noen som vet hvor det er bra å jorde i en mondeo mk1 så si gjerne ifra (zetec, du kjenner vel mk1 ;) ) Og så får jeg vel prøve å fikse jordingen på dynamoen. Men det er kaldt ute for tiden :D Har ikke så lyst å begynne å skifte dynamo nå.. Men vil det gå med org dynamo og et bedre batteri? Har planer om å skaffe nytt batteri, men vet ikke helt hvilke jeg kommer til å trenge.. Noen tips her.. Ble masse dette her, men alle tips mottas med takk Siter Skal det være, så skal det være! 2000 Audi A6 1.9 TDI 2002 Chevrolet Tahoe LT 1994 Ford Mondeo 2,0 GLX 1990 VW Passat GT STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.