safoll Skrevet Januar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2005 Hva er problemet når bremseklossene slites fortere på det ene hjulet, enn på det andre? Bremseklossene på venstre bakhjul er nesten helt nedslitt, selv om de på høyre side bør holde ca. et år ennå. Felgen min ser ut som den er svartmalt av bremsestøv.. :rolleyes: Tenkte selvfølgelig på at caliperen er treig, men denne ble kjøpt ny og montert i august i fjor, sammen med nye bremseklosser. Kan denne likevel blitt litt treig, etter å ha stått rolig en stund? Eller er det noe annet som kan være feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jostein Skrevet Januar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2005 heng på bremser...Sikkert pga rust,sjekk også seff og stempelet står fast,eller er tregt.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Januar 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2005 Originally posted by Jostein heng på bremser...Sikkert pga rust,sjekk også seff og stempelet står fast,eller er tregt.... Mulig det, bilen sto ute i ca. 1 1/2 måned mens jeg var på sjøen, så man skal vel ikke se bort i fra at kombinasjonen av regn, kulde og null kjøring har gjort sin skade. Bare så irriterende at det skal oppstå problemer med den caliperen som er helt ny. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Januar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2005 kan også være at klossene henger fast i bremsekloa,viktig årengjøre kloa helt og sette inn med kobberpasta,pusse av klossene å sette inn med kobberpasta.(ikke på anlegsflaten selfølgelig) Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dogshift Skrevet Januar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 Nå vet ikke jeg åssen bil dette er men på noen biler virker parkbremsen rett på stempelet (gamle japsebiler har jeg sett) kan jo være det som henger på eller er det egne bånd inne i skiva til det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Januar 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2005 Originally posted by Dogshift Nå vet ikke jeg åssen bil dette er men på noen biler virker parkbremsen rett på stempelet (gamle japsebiler har jeg sett) kan jo være det som henger på eller er det egne bånd inne i skiva til det Der sa du faktisk noe. Dette er på en 88-modell Corolla GT, og ny håndbrekk-vaier ble faktisk montert samtidig som bremsecaliperen, på samme side. Kan denne muligens være for stram da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakett Skrevet Januar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2005 hender på min omega også, skifta bremseklosser så sent som i dag! bare den ene klossen på høyre framhjul var helt bortslitt, mens de andre var nesten som nye.. nå hang den høyre kaliperen litt, men svært lite, fikk den løs med håndmakt, så den har ikke hengt lenge...men jeg har merka tendens til at den er plagsom, for den lager lyd uten at jeg bremser også, og spiser bremseklosser. har kjøpt nytt alt sammen i august, kalipere, skiver og klosser, og brukt bilen hver eneste dag, så jeg nekter å tro at den er slitt. :( noen som har et godt hint? skal jeg reklamere på den kaliperen? sorry for å stjele posten din :hello: Siter ---What does this button d.....--- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet Januar 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2005 Originally posted by feskar Der sa du faktisk noe. Dette er på en 88-modell Corolla GT, og ny håndbrekk-vaier ble faktisk montert samtidig som bremsecaliperen, på samme side. Kan denne muligens være for stram da? Det er et vanlig problem at bremsene henger på bak på Corolla GT. Forbanna møkkacalipere, som igjen fører til at skivene ruster mer enn de burde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Januar 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2005 Får ta av caliperen i helga, og ev. smøre den opp litt. Irriterer meg dette, merker ikke noe av at den henger innpå, men felgen blir ganske så plutselig svart av bremsestøv, samt at bremseklossene forsvinner oppsiktsvekkende fort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dBdragger Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Det første man bør sjekke er jo om det er luft i røra, det skal jo ikke mer enn enn spurvefjert til før det tar forskjellig! Siter Passat 2,0 16v GT Digital Designs Stereo 1800w RMS @ 2ohm på subben Siste Måling: 140,1 dB Team DD Norge http://www.nettnett.net/teamdd/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg