Gå til innhold

Ombygging til ECS?


Galant power

Anbefalte innlegg

Kiipt

 

Konebilen, Fård Måndeo (kiipeste bilen jeg noensinne har hatt) har vært på tre gratiskontroller hos Ford her.

Første gangen var en "servicetest", hvor de gikk igjennom hele bilen. Eneste jeg måtte betale for var litt ekstra olje (etter at de hadde spurt om de skulle fylle på litt), andre gangen halte og dro to mann i forstillinga for å finne noen "klonkelyder", tredje gangen lette de etter vannlekasje, koblet til og med til diagnose og eksoskontroll for å sjekke om det var vann i eksosen (med tanke på defekt toppakning), alt helt gratis, så å si, bare å "ta en tur", uten timebestilling eller noe....

Må vel kunne si at det høres ut som om Mitsubishi har noe å lære her...

Tapt inntjening? vel.. hvor mange setter en 20 år gammel bil på verksted til 900 kr timen???

 

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

 

Hvor var denne mitsubishi forhandleren ? og hva heter den ??

 

Har du typenummeret på den galanten ?? Ala E33A osv ? F.eks Regnummer på bilen ? årsmodell ? alt av slikt som kan hjelpa...

 

Så ska eg inn på motorforum i Stavanger å hørra om eg finne ut no lurt..

 

Skriv litt klart og kort hva som er problemet osv.. sånn at eg har no å gå ut i fra ! :)

 

Hvis ikkje, ska eg inn å snakka me delelagersjfen, som er positivt innstilt til Mitsubishi klubb i Norge !

- Mvh. Kjetil André -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Bilhuset Kråkenes i Bergen. Har ikke noe reg nummer på den eller typenummer, fyren som har bilen er også vekkreist så jeg får ikke tak i han.

Mener det systemet skal være likt på modellen etter, spurte nemlig om det på delebutikken etterpå jeg var på verkstedet. Han sa at han mente det.

Ser det er en her inne som har en Galant med slike dempere, vet ikke om han har noe å komme med?

Det er 2 typer folk, A-mennesker og B-mennesker... Hm, da må vel jeg være C, eller D...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke snøring om hva som er hva, så jeg kan ikke hjelpe så mye. Vet hvor kompressoren sitter og at det er masse ledninger og greier rundt om.

 

Har et bilde her hvordan det ser ut under panseret mitt.

 

DSCF3408.jpg

 

 

Over innsprøtningsdelen (ECI multi) ser dere noen som hører til demperne. Ser du nøye etter så ser du ledninger og rør som går ut til støtdemperen. Det er vel det jeg kan bidra med...

 

Ellers er det jeg har en Galant E3 A modellen før er E1 A. Er ikke ombygd den Galanten da fra før? Har ikke hørt om ECS på vanlige galanter. Såfall skal det passe på nyere galant. Eneste er at hjulopphenget må sikkert flyttes over hvis det er mulig pga det er ikke likt Galant med vanlige dempere.

EL DIABLO Alias Italiano Power

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, ser ganske likt ut. Tror jeg.

 

Kunne jo ha sjekket for Galant e3a og e1a for å se om det ser likt ut.

 

Kort fortalt hva som er galt.

 

I det siste har varsellampen slått seg på når jeg kjører over en fartsdump eller en ujevnhet i veien. Trenger ikke alltid å være så stor.

Demperene lekker ikke luft, heller ikke rørene som går til demperene (MERK) så vidt jeg kan se.

Alt fungerer helt fint til du treffer en dump. Da låser computeren seg og dempertrykket slår seg på medium.

Hvis det er sensorer som sitter på toppen av støtdemperene så virker i hverfall de. Eventuelt så lurer jeg på om det er flere sensorer?

Så lurer jeg på den dingsen som er på bildet er. Den som sitter rett over ECI multi. Den er nemlig koblet til rørene. Sitter også en slik bak i bilen.

Hadde vært greit å vite eventuelle ting jeg kunne ha sjekket selv. F.esk om noen sensorer som er løs, jordingspunkter osv.

Det er 2 typer folk, A-mennesker og B-mennesker... Hm, da må vel jeg være C, eller D...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søk på gulesider og finn nummeret til flere mitsubitshi forhandlere.. RIng og spør om å få snakke med verksmesteren.

 

Jeg fikk masse nyttig hjelp når jeg sleit med deffek ECU..

 

Ringte 3-4 forhandlere og alle gikk ut med masse informasjon, fikk også tegninger og papirer på selve hjernen..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut i dag at lampen lyser hvis en svinger moderat eller mer til høyre, men det skjer ikke noe når jeg svinger til venstre. Det er nemlig en sensor som kontrollerer og styrer dempertrykket etter rattutslag.

Eneste er jo at bilen reagerer på dumper og at det lyser i ca 30 sek etter jeg starter bilen når den har stått, men det kan vel kanskje skje når sensoren er dårlig?

Skulle ha likt å vite hvor de forskjellige tingene sitter, og eventuelt hvor denne sensoren er.

>>>Italiano power<<<, har du mulighet til å fotografere resten av hoved delene? Kanskje det noen som vet hva tingene er.

Det er 2 typer folk, A-mennesker og B-mennesker... Hm, da må vel jeg være C, eller D...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skjedde det noe... Kjørte bilen ute i streeten til kompis`n min. Er ikke noe politi der, så det gikk fint. Da virket computeren helt normalt. Bilen har stått inne i varm garasje i natt da han har demontert motorvarmer og diverse som han skal bruke eller selge. Skal se i morgen om vi kan ta oss en liten runde utenfor å se om det er tilfellet. Satt den inn i garasjen for å teste i kveld også. Ingenting er o bedre om alt virker som normalt. Kan jo være fuktighet som har gjort det, bilen har jo bare stått ute i regnet i den senere tid uten å bli brukt.

Det er 2 typer folk, A-mennesker og B-mennesker... Hm, da må vel jeg være C, eller D...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...
hmm, ser ganske likt ut. Tror jeg.

 

Kunne jo ha sjekket for Galant e3a og e1a for å se om det ser likt ut.

 

Kort fortalt hva som er galt.

 

I det siste har varsellampen slått seg på når jeg kjører over en fartsdump eller en ujevnhet i veien. Trenger ikke alltid å være så stor.

Demperene lekker ikke luft, heller ikke rørene som går til demperene (MERK) så vidt jeg kan se.

Alt fungerer helt fint til du treffer en dump. Da låser computeren seg og dempertrykket slår seg på medium.

Hvis det er sensorer som sitter på toppen av støtdemperene så virker i hverfall de. Eventuelt så lurer jeg på om det er flere sensorer?

Så lurer jeg på den dingsen som er på bildet er. Den som sitter rett over ECI multi. Den er nemlig koblet til rørene. Sitter også en slik bak i bilen.

Hadde vært greit å vite eventuelle ting jeg kunne ha sjekket selv. F.esk om noen sensorer som er løs, jordingspunkter osv.

 

Hvis du ser foran på bilen din, altså under ved bærebrua, på høyre el venstreside, så skal det sitte en sensor der med noen stag som registrerer alt av bevegelser og justerer demperene ved og sende signaler til Hjernen som sitter på høyre side bak i bagasjerommet hvis dette er en E15A Galant. Likedan vil du se en sånn liten sensor med et stag på bakakselen din, med ledninger til hjernen. Muligheten er stor for at det er denne sensoren som jukser litt. :deng

 

Jeg hadde en helt vanlig Galant GLS fra 85 med dette systemet på og likedan var den utrustet med digitalt speedometer. Har forresten Styreservoen til den liggende enda.

Etter info fra Mitsu verkstedet her så skal det kunne gå og bygge om, men det er priklete pga masse ledninger og styr. :pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår