Gå til innhold

Jødahl's førstebil!

Ranger emnet


jødahl

Anbefalte innlegg

Originally posted by 2maz

Grattis med bil. En m3 som 17 åring er ikke gale. Men forsikringen din blir vel bare symbolsk. Du får et lite forklarings problem når de finner en M3 motor i en 320 regga bil tongue.gif

 

Ja, det er jeg klar over.. hehe;) men jeg må være over 30 år for å få forsikret en M3 i følge en rekke forsikringsselskaper, så da gir jeg faan og kjører "320" :) Hvis jeg crasher hadde jeg ikke fått igjen på forsikringa uansett regner jeg med!

92 BMW 325i

94 VW Golf 1,8S

[x] 01 Subaru impreza WRX

[x] 92 BMW 318is

[x] 87 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hadde blitt akkurat det sammen hvis jeg hadde satt det på fattern! For da må han stå som sjafør av bilen, og det vil si hvis det er JEG som crasher den gjelder ikke forsikringa :mad:

 

For bilen står på fattern nå! Men som en 320 med meg som sjafør.

92 BMW 325i

94 VW Golf 1,8S

[x] 01 Subaru impreza WRX

[x] 92 BMW 318is

[x] 87 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremt kremt...

 

Eg er 22 år, og på likestilt som deg siden eg aldri har hatt forsikring på meg selv og fremdeles er under 23 eller 25 eller hva f*** den grensa er.

 

Har en lik M3 til deg; registrert på MEG, 12000km i året og betaler 9500,- for det. Så det går fint å forsikre en M3 på seg selv.. Denen fors ordnet eg i september, og da hadde eg 0% bonus og var 21....

 

Stakkars deg den dagen du dulter borti noen med den bilen slik at de tar skade av det og bilen din blir tatt inn på teknins kontroll... Da har du ett "aldri" så lite probelm, med tanke på regress og slikt.

 

Men eg skal ikkje moralisere akkurat der, hadde (har en gang) gjort akkurat det samme selv. Det går som oftest greit, men en dag, da kan det faktisk gå til helvete...

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jødahl

Hadde blitt akkurat det sammen hvis jeg hadde satt det på fattern! For da må han stå som sjafør av bilen, og det vil si hvis det er JEG som crasher den gjelder ikke forsikringa :mad:

 

For bilen står på fattern nå! Men som en 320 med meg som sjafør.

 

Nå vet ikkje eg ka avtale dere har med selskapet, men her i huset har eeg alltid hatt bilene mine på mamma og da har det vært slik

 

- Bilen er regget på henne. Kræsjer hun den blir egenandelen 4K

- Kræsjer eg bilen blir egenandelen 7K

- På denne avtalen har "alle" aldersgrupper lov å ratte bilen

 

På sine egnen biler har hun

- ingen under 23 har lov å kjøre bilen

- smeller noen under denne aldersgruppen bilen blir utbetalingen BETYDELIG redusert.

 

Det går på aldersgrupper og ikke personer her, så hvis faren din regger en bil for folk under 23 som delbrukerer (slik som eg er på 324 min) så kan du kjøre bilen hele tiden for alt de vet...

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 2maz

hm... hørtes merkelig ut. Det er da lov å "låne" vekk bilen sin til andre vel??

 

Ikke til noen som er under 23 år om du har forsikring som bare gjelder for folk over 23 år.. Det sier seg jo selv

 

Originally posted by BMW324TDa

 

Nå vet ikkje eg ka avtale dere har med selskapet, men her i huset har eeg alltid hatt bilene mine på mamma og da har det vært slik

 

- Bilen er regget på henne. Kræsjer hun den blir egenandelen 4K

- Kræsjer eg bilen blir egenandelen 7K

- På denne avtalen har "alle" aldersgrupper lov å ratte bilen

 

På sine egnen biler har hun

- ingen under 23 har lov å kjøre bilen

- smeller noen under denne aldersgruppen bilen blir utbetalingen BETYDELIG redusert.

 

Det går på aldersgrupper og ikke personer her, så hvis faren din regger en bil for folk under 23 som delbrukerer (slik som eg er på 324 min) så kan du kjøre bilen hele tiden for alt de vet...

 

Antar at de ikke fikk forsikra bilen på det viset at faren står som eier og har lov til å ha sjåfører under 23år.. Bare at han og andre sjåfører over 23/25år fikk lov å kjøre.. triggerhappy har vel noe slikt med sin cossie? Eller?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg skulle ha meg M3 var if... det eneste selskapet som ville ha bilen, gr. totalkundeforhold til min far. Å forsikre bilen på meg var uaktuellt for dem.

 

Å forsikre den på pappa uten aldersgrenser nektet de.

 

Å forsikre bilen uten brukere under 23 kostet ca 50 000 i året, inkl. bonuser.

 

Å forsikre bilen uten brukere under 28 var de med på. Da kom årspremien på ca. 20 000 på fullkasko. Hvis bilen da ble brukt av noen under 28 ville det bli egendel på 25 000 ekstra på kaskoskader og 25 000 på ansvarsskader. Dette er i tillegg til 6000 i økt egenandel for brukere under 23, og normal egenandel.

 

Avkortning var visstok ikke aktuellt, med mindre det var i andre situasjoner som ellers hadde gitt avkortning.

 

Syns Jødahl har funnet en grei ordning jeg. Selvsagt ikke den beste, men noen ganger gir ikke norske forsikringsselskaper oss andre muligheter enn å "jukse".

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by triggerhappy

Da jeg skulle ha meg M3 var if... det eneste selskapet som ville ha bilen, gr. totalkundeforhold til min far. Å forsikre bilen på meg var uaktuellt for dem.

 

Å forsikre den på pappa uten aldersgrenser nektet de.

 

Å forsikre bilen uten brukere under 23 kostet ca 50 000 i året, inkl. bonuser.

 

Å forsikre bilen uten brukere under 28 var de med på. Da kom årspremien på ca. 20 000 på fullkasko. Hvis bilen da ble brukt av noen under 28 ville det bli egendel på 25 000 ekstra på kaskoskader og 25 000 på ansvarsskader. Dette er i tillegg til 6000 i økt egenandel for brukere under 23, og normal egenandel.

 

Avkortning var visstok ikke aktuellt, med mindre det var i andre situasjoner som ellers hadde gitt avkortning.

 

Syns Jødahl har funnet en grei ordning jeg. Selvsagt ikke den beste, men noen ganger gir ikke norske forsikringsselskaper oss andre muligheter enn å "jukse".

 

Ja, som du sier, er kanskje ikke den beste løsningen hvis det skjer noe, men det koster å væra kar! :D haha..

 

BMW324: Hvilket forsikringsselskap bruker du? Når jeg skulle prøve å regge M3 nekta Gjensidige NOR og Terra meg å forsikre i alle fall. Mens If husker jeg ikke hvor mye skulle ha, men det var i alle fall uaktuelt. :(

92 BMW 325i

94 VW Golf 1,8S

[x] 01 Subaru impreza WRX

[x] 92 BMW 318is

[x] 87 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Peer

Hvordan skal du få eu godkjent bilen? Hvis du er heldig så merker det ikke at det står en M3 motor i bilen.. Min plan var å regge den som M3

 

Den er EU godkjent for 2 uker siden eller noe. 2. gang i år.

92 BMW 325i

94 VW Golf 1,8S

[x] 01 Subaru impreza WRX

[x] 92 BMW 318is

[x] 87 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jødahl

 

Ja, som du sier, er kanskje ikke den beste løsningen hvis det skjer noe, men det koster å væra kar! :D haha..

 

BMW324: Hvilket forsikringsselskap bruker du? Når jeg skulle prøve å regge M3 nekta Gjensidige NOR og Terra meg å forsikre i alle fall. Mens If husker jeg ikke hvor mye skulle ha, men det var i alle fall uaktuelt. :(

 

Er forsikret i Gjensidige.

 

De ville ikke ha bilen første gang eg ringte, men når eg samtidig tegnet en livsforsikring på meg selv (80-90kr mnd) så ble eg plutselig totalkunde og kunne ha forsikret en F-16 om eg ville

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BMW324TDa

 

Er forsikret i Gjensidige.

 

De ville ikke ha bilen første gang eg ringte, men når eg samtidig tegnet en livsforsikring på meg selv (80-90kr mnd) så ble eg plutselig totalkunde og kunne ha forsikret en F-16 om eg ville

 

Hmm.. rart! For fattern (som bilen skulle forsikres på) har forsikret alt i det selskapet. Hus, reise, 2 biler ++ og ennå ville de ikke ha en 84 mod 320 en gang. :(

92 BMW 325i

94 VW Golf 1,8S

[x] 01 Subaru impreza WRX

[x] 92 BMW 318is

[x] 87 BMW M3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo If versting selskapet når det gjelder ungdom da. De skulle ha 64000 i året for bilen min, E36 320. Sjekket på audi 1.8T der og, 74000.....

Gjensidige er det rimeligste fant jeg ut, men det er ikke alt en får forsikret der. Jeg fikk ikke lov til å ha en 325. Da måtte jeg ha vært kunde der i så og så mange år og hatt så og så mange forsikringer.

 

Forsikring kan knuse enhver bildrøm :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår