Gå til innhold

Pris på "normal" lydanlegg

Ranger emnet

jabbadabbadoo

Anbefalte innlegg

Hellu driver å "bygger" min første bil, (på planegging's stadiet enda men, men driver å skaffer "sponsorer", hehe)

Tenker meg en Audi A3 eller lignende

Spørsmålet er pris på stereoanlegg.....

Skal ikke delta i noe konkuranse eller noe, bare noe til å imponere gutta med.. :o

Hvor mye vil dette komme på, sånn ca priser og forslag til merker og hva jeg må skaffe.

På forhånd takk.:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. spm: hva er normalt?? det er vanskelig å svare på siden alle har forskjellig med penger i denne verdenen og alle har forskjellige krav. bygg ett anlegg ut ifra det du hører på av musikk. også er det jo som alt annet her i verden, legger du litt penger i det så får du igjen for det. da blir det bedre lyd og det holder lengre og tåler mer.

dette er det jeg mener du burde legge viss du vil ha noe som funker bra:

spiller: 3000-4000

frontsett: 2000

sub: 1200- 2000

forsterker til front: 2500-4000

forsterker til sub: 3500-6000

du kan så klart finne mye som er billigere enn dette og bra, men det lønner seg å titte litt nøye rundt

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God spiller.. første pri :)

Neste skritt, Gode høyttalere forran.. For eksempel et komponentsett (løse diskanter). Hvis det ikke er plass eller du ikke vil lage plass til de løse diskantene så er det også mulig å kjøpe Coaxial høyttalere (diskant og midbass henger sammen).

Hvis dette monteres skikkelig og du har en egen forsterker på det kan du få ganske bra trykk i det..

Kan til nød drives av spilleren, men helst med egen forsterker.

Siste skritt, bass med egen fosterker.

Ellers så er det selvfølgelig mulig å kjøpe en 4 kanals forsterker til frontsettet og bruke de to resterende til en bass seinere. Det vil nok være det billigste forsterker alternativet.

Hvor mye hadde du tenkt å bruke?

Hvis du øker prisen litt på spiller i forholdt til hva ALJ_GSi har foreslått kan du få en rimelig heftig Pioneer spiller:

http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=922

Sikkert andre forhandlere som har bedre priser, men der er i alle fall produktet. :)

Og en ting til.. Glem høyttalere bak..

Etter at jeg koblet ut mine, så koblet jeg de aldri til igjen :D

Når jeg låner andre biler og slikt.. så justerer jeg som regel all lyden forrover.. :)

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jabbadabbadoo

hva er det jeg bør skaffe meg først da?

spiller selfølgelig, men med tanke på høytalerene, forsterkere osv...

hva er første prioritet? [/quote

- Bil

- Spiller

- 4 eller to kanaler til frontsett eventuelt komp sett bak

- Kabler

- frontsett

- monoblokk eller kraftig 2 kanaler til sub

- sub med riktig kasse

- kondensator (hjelper på)

Også en ting.. hvordan klarer du å skaffe deg sponsor uten å delta i noe...

Sponsor = reklame greit det er god reklame i kamerater og bekjente men...

[08] bmw e91 318d til salgs

-x- 99 bmw e46 320i (solgt)

-x- 93 Bmw e36 318is (solgt)

-x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt)

-x- 86 golf2 1,8 gl (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...

En kondensator filterer bort evt. støy i strømkabelen samt at den sørger for stabil spenning. Ergo kan den være med på å gi det lille ekstra i et oppsett som fra før av er veldig bra. Ellers er det nok ikke allverden å hente om en har skikkelig batteri og dynamo som leverer i bøtter og spann til strømhungrige forsterkere.

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider