jabbadabbadoo Skrevet Desember 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2004 Hellu driver å "bygger" min første bil, (på planegging's stadiet enda men, men driver å skaffer "sponsorer", hehe) Tenker meg en Audi A3 eller lignende Spørsmålet er pris på stereoanlegg..... Skal ikke delta i noe konkuranse eller noe, bare noe til å imponere gutta med.. :o Hvor mye vil dette komme på, sånn ca priser og forslag til merker og hva jeg må skaffe. På forhånd takk.:cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Desember 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2004 1. spm: hva er normalt?? det er vanskelig å svare på siden alle har forskjellig med penger i denne verdenen og alle har forskjellige krav. bygg ett anlegg ut ifra det du hører på av musikk. også er det jo som alt annet her i verden, legger du litt penger i det så får du igjen for det. da blir det bedre lyd og det holder lengre og tåler mer. dette er det jeg mener du burde legge viss du vil ha noe som funker bra: spiller: 3000-4000 frontsett: 2000 sub: 1200- 2000 forsterker til front: 2500-4000 forsterker til sub: 3500-6000 du kan så klart finne mye som er billigere enn dette og bra, men det lønner seg å titte litt nøye rundt Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dBdragger Skrevet Desember 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2004 Ikke mye mer å si om det nei... et nuftig anlegg bør ikke koste noe mindre enn det... Siter Passat 2,0 16v GT Digital Designs Stereo 1800w RMS @ 2ohm på subben Siste Måling: 140,1 dB Team DD Norge http://www.nettnett.net/teamdd/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MazdaPowah Skrevet Desember 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2004 Til en A3 vil jeg anbefale Focal frontsett. Trives veldig godt i lange dører og svære dører, som "3-dørs'er" gjerne har. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jabbadabbadoo Skrevet Desember 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2004 hva er det jeg bør skaffe meg først da? spiller selfølgelig, men med tanke på høytalerene, forsterkere osv... hva er første prioritet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet Desember 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2004 God spiller.. første pri :) Neste skritt, Gode høyttalere forran.. For eksempel et komponentsett (løse diskanter). Hvis det ikke er plass eller du ikke vil lage plass til de løse diskantene så er det også mulig å kjøpe Coaxial høyttalere (diskant og midbass henger sammen). Hvis dette monteres skikkelig og du har en egen forsterker på det kan du få ganske bra trykk i det.. Kan til nød drives av spilleren, men helst med egen forsterker. Siste skritt, bass med egen fosterker. Ellers så er det selvfølgelig mulig å kjøpe en 4 kanals forsterker til frontsettet og bruke de to resterende til en bass seinere. Det vil nok være det billigste forsterker alternativet. Hvor mye hadde du tenkt å bruke? Hvis du øker prisen litt på spiller i forholdt til hva ALJ_GSi har foreslått kan du få en rimelig heftig Pioneer spiller: http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=922 Sikkert andre forhandlere som har bedre priser, men der er i alle fall produktet. :) Og en ting til.. Glem høyttalere bak.. Etter at jeg koblet ut mine, så koblet jeg de aldri til igjen :D Når jeg låner andre biler og slikt.. så justerer jeg som regel all lyden forrover.. :) Siter BMW E46 Coupe Toyota Corolla KE70 2-dørs The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gofle2 Skrevet Desember 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2004 Originally posted by jabbadabbadoo hva er det jeg bør skaffe meg først da? spiller selfølgelig, men med tanke på høytalerene, forsterkere osv... hva er første prioritet? [/quote - Bil - Spiller - 4 eller to kanaler til frontsett eventuelt komp sett bak - Kabler - frontsett - monoblokk eller kraftig 2 kanaler til sub - sub med riktig kasse - kondensator (hjelper på) Også en ting.. hvordan klarer du å skaffe deg sponsor uten å delta i noe... Sponsor = reklame greit det er god reklame i kamerater og bekjente men... Siter [08] bmw e91 318d til salgs -x- 99 bmw e46 320i (solgt) -x- 93 Bmw e36 318is (solgt) -x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt) -x- 86 golf2 1,8 gl (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mainiac Skrevet Januar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 kondensator er oppskrytt.. bortkasta penger.. 1 sjeik ekstra til resten av anlegget i stedet.. Siter hmmm... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet Januar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 En kondensator filterer bort evt. støy i strømkabelen samt at den sørger for stabil spenning. Ergo kan den være med på å gi det lille ekstra i et oppsett som fra før av er veldig bra. Ellers er det nok ikke allverden å hente om en har skikkelig batteri og dynamo som leverer i bøtter og spann til strømhungrige forsterkere. Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg