Gå til innhold

Grenrør

partypulp

Anbefalte innlegg

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg hadde eksosbandasje på min sunny gtir manifold og det fungerte vanvittig bra. Så det er ett veldig godt alternativ til eksosskjold. Jeg ser på manifolden din at det er noen skjold på vært rør allerede men de er ikke på langt nær så effektive som bandasjen. Men vis du skal bruke det så må skjoldene fjernes. De er altfor skarpe i kantene til at bandasjen vil vare lenge. Når det gjelder montering så er det bare og fukte bandasjen i vann og surr rundt røret stramt. Jeg brukte vanlige slangeklemmer på hver ende for og feste bandasjen, men vanlig ståltråd går også an og bruke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de er bare og klippe av. Men det kan ta tid vis du ikke har en luftsag eller no.

Ja jeg er klar for montering jeg men husk at vis du skal ha eksosbandasje så må det settes på før montering av eksos.

Men hadde det vært meg så hadde jeg dritti i det.

Ja det blir varmt men det gjør ikke så mye, det er mange 200sx`er som kjører med svære grenrør uten noe bandasje.

Og de manifoldene gløder helt sinnsykt når de blir kjørt hardt. Men på en annen side så ser det tøffere ut med bandasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, altså, dette er vel OEM grenrør fra en eller versjon av sr20de motoren???

For meg ser det ut som det er varmeskjold på dem allerede..! Så det er nok tilstrekkeligt nok!

Eg tviler på at den innkapslinga eg ser der, har noe med eksos rørert og gjøre, annet enn og virke som et skjold for varmen!

Tut og kjør..!! Sikkert bare til og kleise det på og gi bånn gass! :D

Edit:

Jepp, her er man treg til og skrive! :rolleyes:

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det ser jo tøft ut.

Men kanskje jeg bare får ha på de skjolda som sitter på fra før av.. billigere det kanskje

Da kontakter jeg deg så fort svendsen har lagd det siste røret da.

Ser dette grenrøret greit ut eller? gidder ikke sette det på om det ser pinglete ut eller.no

Setter det jo ikke på for moro skyld.. vil merke litt økning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Moldvarp

Ja, altså, dette er vel OEM grenrør fra en eller versjon av sr20de motoren???

For meg ser det ut som det er varmeskjold på dem allerede..! Så det er nok tilstrekkeligt nok!

Eg tviler på at den innkapslinga eg ser der, har noe med eksos rørert og gjøre, annet enn og virke som et skjold for varmen!

Tut og kjør..!! Sikkert bare til og kleise det på og gi bånn gass! :D

Skal være fra en p10 gt ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by partypulp

Ja det ser jo tøft ut.

Men kanskje jeg bare får ha på de skjolda som sitter på fra før av.. billigere det kanskje

Da kontakter jeg deg så fort svendsen har lagd det siste røret da.

Ser dette grenrøret greit ut eller? gidder ikke sette det på om det ser pinglete ut eller.no

Setter det jo ikke på for moro skyld.. vil merke litt økning.

Beklager for at jeg er litt treg med og svare. Jeg bor stort sett i ett motorrom og ikke foran en pc.

Grenrøret ser helt greit ut, men selvfølgelig så går det an og få tak i noe råere, men det er stort sett lommeboka som avgjør.

Tror uansett at du får en klar effektforandring i positiv retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider