Gå til innhold

startproblem rekord c

Ranger emnet


Jarl K

Anbefalte innlegg

Heisan! Har fått meg en 67 Rekord c caravan med 1700motor.

Har stått et par år, men eier sa den var startet opp ca en gang i året....

Fikk taua den hjem, og det første jeg gjorde var å tappe olja.

Den var tynn som vann og luktet ganske mye av bensin.

Javel tenkte jeg. På med ny olje og friskt batteri, og den nektet å starte. prøvde senere med motorvarmer på og da startet den men kom ikke opp i turtall.

Den gikk i 5 min og døde ...prøvde å starte igjen, men bare hostet og ingenting mer.

Bytta gasser til en jeg vet 100% virker og samme skjedde og da jeg bytta så var det en hel dam bensin nede i innsuget...

sjekka plugger og det var gnist.

Noen gode ideer her??

Takker for alle innspill.

Mvh Jarl K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være ujustert tenning. sjekk om bensin pompa virker slik den skal. det neste er kamm instillinga. får ikke blitt så veldig mye galt på en slik enkel motor:D kann være plugga å. kan være gnist uttafor motoren, men ikke når dem blir utsatt for det trykket i motoren.

97748454

Kadett c pick up. Saehan max -79

Kadett B RALLYE 2,4 197hk -72

Ascona B 2,5 24v turbo (600+hk)

Cheva Pick up 6,2 turbo ic -88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min er også litt vanskelig for å starte og slikt.. bruker gjerne en 5-10 min vær gang så lenge den ikke er varm.. men det kan være stiften som er sliten kanskje? driver den å smeller og poffer når du skal prøve å starte den? min er veldig rar på choken blant annet.. er sånne små ting men stort sett så skal dem starte:D

Ford Mondeo 1.8 giha 98'

Ford Mondeo 2.0 aut 95

volvo 245 86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan. Artig med andre med samma bil.

Hvis det er en 1700 i den skal det vel være en solex gasser i den, og den er ganske pålitelig.

Den Stasjonsvogna jeg sliter med har ikke vært i gang på ei stund så jeg vet ikke så mye om den ennå.

 

Har også en 67 2d sedan i garasjen som er selve Godbilen da..he he.

Har sveisa og bytta absolutt ALT av gummideler på den og har en ganske bra 2,0s motor i den.

Du kan jo kjøpe et sett på biltema med plugger,stifter,rotor og fordelerlokk og se om det ikke hjelper.

Sjekk også vakuumslanger.

 

Lykke til.

mvh Jarl K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett i boka til C og E og bakakslingene ser faktisk helt like ut,men lurer på om ikk nedre lenkearm er litt lengre.Hvis bærebruene fra C akslingen passer på E akselen burde det vel gå bra tror jeg.

Har planer om å bytte selv pga høyt turtall.

 

sjekk bredden på selve innfestinga til både øvre&nedre lenkarm , og om det stemmer sjekker du lengden på lenkearmene.

Hvis alt stemmer er det vel bare å bytte?

 

Men husk, jeg sier ikke at dette går bra å bytte, men det er bare noe jeg tror.ps. Åssen motor&gir har du i den?

 

lykke til.

Mvh Jarl K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da lover det bra så langt:) må bare få av begge akslingene da så kan jeg måle riktig. jeg har 2.0s motor men har 1700 gasseren.. det stå sånn når jeg kjøpte den. planer om å bytte til større gasser.. vet du om innsug og eksosen fra 2.0s passer rett over? iogmed det er noe større? gir er vel orginal virker det ut som er en sikkelig røre pinne:P

Ford Mondeo 1.8 giha 98'

Ford Mondeo 2.0 aut 95

volvo 245 86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekka litt om den akselen.

Det skal visst gå, men panhardstaget er festa på motsatt side var det en som sa.

Mulig du må sveise litt der da, men det finner du jo fort ut.

Hadde du 2,0smotor med 1700 gasser?

Ikke så rart den er litt vrien å få i gang da...

 

Den er jo til en motor på rundt 67-70 hk og 2,0s er jo på ca 100 originalt.

Tror nok den gir litt lite den der.

Bare dra på høggern og finn en rekord e og skru av innsug med gasser og få med deg exosmanifolden med det samme.

Passer ikke helt i flensen, men det får du til med litt såre knoker&banning.

 

Mvh Jarl K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm får prøve seg litt fram dadet skal nok gå :)

 

ja jeg vet det med gasseren.. jeg har innsug forgasser og eksos manifold her men den ser ut som er større.. tenker på om den vil eventuelt gå bort i motorfestet jeg.. men på den 2.0s forgasseren så går det en ledning.. vet du hvor den skal? om den går på temp føleren inni bilen for å justere choken eller om jeg bare kan sette på en bryter på den?

Ford Mondeo 1.8 giha 98'

Ford Mondeo 2.0 aut 95

volvo 245 86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan.

Eksos flensen kommer til å ta litt borti, men det fixer du nok.

Ledninga fra gasseren er til automatchoken og skal til plussen på coilen.

 

Er vel gjerne en Varajet eller Zenith gasser du har da tenker jeg... greie de da de funker...men skaff deg en weber du...

 

 

mvh Jarl K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm jeg fulgte etter den ledningen som var på den da gikk den inn i torpedoveggen og ble borte for meg :P men det funker å sette den på pluss på coilen?..

 

går eksosen mye borti da? eller kan det går med å banke og slå litt bare? :P

Ford Mondeo 1.8 giha 98'

Ford Mondeo 2.0 aut 95

volvo 245 86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min kastet jeg hele det originale eksosanlegget og lagde nytt.Fra flensen og ca en meter videre brukte jeg det originale 2liter eksosrøret og hjemmemekk videre bakover. Dette fordi at 1700 flensen ikke passer på 2liter flensen.

tror det er 6 bolter den sitter i, den siste var helt forjævlig å komme til men det gikk det også.

På min går bare ledninga fra autochoken og inn på plussen på coilen. Funker bra det.

Mvh Jarl K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer men da burde det gå.. tok å kutta av eksosen sånn litt under på rekord e2 jeg hadde så har den komplett den delen der.. bare å lage resten bakover derfra da.. skal nok prøve meg på dette når det blir mildere i være.. bare få bytte bakaksling og varmeapparat først :) skal sette i 240 apperat hehe det varmer

Ford Mondeo 1.8 giha 98'

Ford Mondeo 2.0 aut 95

volvo 245 86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår