Gå til innhold

205 GTI 1,6 - pent eksemplar 11.000,-

Ranger emnet


aryx

Anbefalte innlegg

Originally posted by Blend_2097

Er ikke ekspert på disse bilene, men hadde en slik selv en gang for leeeenge siden. Er det ikke 125hk i 1.6l og 135hk i 1.9l?? De ekstra 10hk klarer vel ikke å gjøre opp for de ekstra kiloene 1.9l`eren veier... Eller gjør de det? Har gått med den troen på at en god 1.6 er bedre enn en god 1.9 i mange år. Kommer self an på sjåføren av kjøretøyet, med hennsyn til kjennskap av ytelser og slikt. Noen som er enig?

 

205 GTi 1.6 ble originalt levert med 105 hk fra 1984 til 1987 (?). F.o.m 1987 (?) ble 1.6'en levert med 115 hk.

Er ganske sikker på at 1.9'en ble kun produsert med 130 hk originalt.

Utenom motoren, er jo eneste forskjell på 205 GTi 1.6 og 1.9 at 1.9'en ble levert med større bremser, 15" felger, samt at noen av de nyere modellene ble levert med delskinn interiør.

Jeg syns ihvertfall at 1.9'en min gikk bedre enn 1.6'en, selv om både vektforskjellen og effekten ikke er all verden til forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Defend

nittedal? hvor er det? langt fra oslo?

 

er det no radio/cd spiller i bilen?

 

hvordan går denne i forhold til golf 1 gti 1,8?

 

Den står på grensa til Oslo.

 

Det følger med en cd-spiller, men den er ikke montert, usikker på om den fungerer.

 

Jeg vet ikke hvordan den går i forhold til en golf. Vil tro den går bedre? 850 kg veier 205en med 115 hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Defend

ok.

er meget interisert!

 

må jeg da betale +-3000 og så ny omregistreringsavg. eller er det 3000 og det er det?

 

er litt langt å taue og biltilsynet er jo ikke oppe på lør. hmm... må bli henger hvis det blir aktuelt da...

 

hadde vært digg med ny bil ass :D

 

Det var faren min som regna seg fram til det tallet, tror det var avskiltningsgebyr og omreg avg som måtte betales, så da skal det ikke være noen flere avgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok....gidder liksom ikke å bli stående på biltilsynet å måtte punge ut store summer jeg ikke var klar over...

 

ingen andre heftelser?

 

ligger skiltene hos biltilsynet i nærheten eller er de makulert?

 

er vinterdekka henta?

 

er sugen på å komme å ta en titt...må bare ordne transport....gir deg svar i løpet av dagen...

golf 1 gti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår