turbomega Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Øhm. Må vel klarne opp litt.. Ole Vidar som satte C20XE i Rekorden fikk laget nye motorfester som flytter motoren lengre frem. Så må mellomaksel skjøtes, ny girkassetravers, giroverføring, eksos.. Mulig han bruker omega bunnpanne, men han kjøpte i alle fall Rekord OHC-bunnpanne fra meg+++ Dvs alt han trengte untatt fordelerflytter eller DIS. Istedet flyttet han motoren.. Tror ikke han hadde gjort DET i dag.. Men: Du kan bruke: rekord 1,8 bunnpanne, Rekord 1,8 motorfester(eller omega 1,8 eller 2.0 er like). Peilepinne må flyttes uansett, eksos må sveises om, innsugscap monteres/lages. Og fordelerflytter eller DIS. Eller kjøpe en av de aller siste C20XE'ene som kom med DIS.. +++++ Det er EN GOD del arbeid ja, ofte mer enn man tenker seg.. Girkasse blir et lite problem. Enten bruke omega automatkasse og en gammel 20XE(Noen har 6 hull i veiva). Alternativt sette i 8V veiv i en med 8 hull.. Sett heller på en turbo på 2.2i'en som står i bilen din. Holder ikke kassen setter du i automatkasse fra omega 3000 12V, tror konverteren skal passe på den.. NB, IKKE 24V.. Turbobygge skal gå an for godt under 10k, avhengig av hva man gjør selv. 150hk uten å gjøre noe innvendig skal gå bra.. Siter www.turbomega.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opel Rekord 24V Skrevet Januar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 jeg holder på å sette i 24V i Rekorden min Siter Rekord 3.0 24V 4stk.senator 3.0E selges i deler tlf 41643425 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbomega Skrevet Januar 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2005 Han har solgt bilen.. Siter www.turbomega.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opel Rekord 24V Skrevet Januar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 han som starta tråden?? Siter Rekord 3.0 24V 4stk.senator 3.0E selges i deler tlf 41643425 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbomega Skrevet Januar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2005 Ja, jeg ble for sen til å kjøpe den.. Der var SPERRE!!! :eek: Siter www.turbomega.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg