Gå til innhold

Sierra


MariusH

Anbefalte innlegg

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den går ikke så mye bedre en 2.0, men den er mye sterkere og har bra bunndrag! Så du merker at det er en v6 der;) er 2.8 eller 2.9 så... 150hk ell no?

 

Kan være greit med en sterk bil med bra bunndrag siden jeg må kjøre bakker hele tiden. Bor oppe på en topp og må kjøe motbakke nesten uansett hvor jeg skal. Men hvordan er kjøreegenskapene på denne bilen? Den er vel litt tyngre foran enn standard sierra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den går ikke så mye bedre en 2.0, men den er mye sterkere og har bra bunndrag! Så du merker at det er en v6 der;) er 2.8 eller 2.9 så... 150hk ell no?

2.8i:150 hk i sierra

2.9i: 145 hk(med kat tror jeg)

 

Sierra er kongebil, hadde en 86 2.0 gasser, den gikk som ei kule med 30/34 tldm??, er en del krøll med tomgangsmotoren på disse, det er elektronisk tomgangsjustering, dette fikses ved å kalibrer tomgangsmotoren, rense og justere forgasser og rense multiplugger, hvis ikke dette hjelper har jeg hjerne liggende.

Er ikke farlig å kjøre de hardt, min fikk juling så det holdt og mye til, eneste jeg merket var at ei forgasserdyse løsna og at turtallsperra har en trendens til å flytte seg oppover(gjør ikke no).

Eneste jeg ødela var en splint i ballandørakslingen på kassa.

Nok drag til å pelle is og makkwerk, toppfart i overkant av 200 blås(4-trinns).

60 på 1., 110 på 2., 155 på 3. og over 200 på 4.(kallibrert speedometer), 105 hk og ca 170 Nm(til sammenligning, 2.0i:115 hk ca 170 Nm, 2.3: 114 hk, 2.4i: 130 hk 190 Nm,2.8: 130 hk og ca 220 Nm, 2.8i: 150-160 hk(avhengig av modell) og ca 220 Nm, 2.9i: 145-155 hk og litt mer moment enn 2.8i, 3.0 138 hk og 240 Nm) forbruk blanda kjøring 0,8 l/mil, ikke vær redd for å kjøpe gasser, ventiltikking går som oftest å justere, hvis ikke er det en god unnskyldning for å sette på en trimkam.

 

D O H C- motoren er noe svakere, 120 hk, men får lett litt mer effekt med å lette litt på innsugsveien(KN-filter el. no, høyere bensintrykk og eksos, går ganske friskt orginalt men sine feil.

Veldig knotete å skifte plugger på, anbefaler forresten KUN Motorcraft plugger på Ford.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
Jeg anbefaler deg å kjøpe en 86 Sierra IS, super bil. Beste jeg har kjørt av Sierra. Kan self kjøpe en med 2.8 v6, men der er det mer bensinsluk.

Men Sedan CLX er oxo meget fin bil.

 

Kjøp deg en Ford sierra xr4i 88 mod og opp!

2.8i v6 Går bra, og bruker ikke så mye bensin som disse kara skall ha det til!

0.8 på langkjøring og ca litern på blanna kjøring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde selv en Sierra cl 88mod med 2.0 forgassermotor i 9år, savner den bilen! Saltet til veguvesnet spiste opp gulvet etc. Tiende vinteren så brukte vi den opp på jordet til Bonden. Da våren kom gikk motoren ennå så vi testet å kjøre den varm på bensin og fylle 10liter tennveske. Da døde den motoren røken sto opp av motorrommet mens olja rant ut av motoren. Bilen hørtes ut som en diselbil og dro dårligere for hver runde til den ikke dro mere i det hele tatt.

 

Men her er mitt tips: Hvis en sierra ryker blått av eksosen så er det bare å bytte ventiltettniger, og tikker den samtidigt så se etter slitasje på kam juster den eller bytt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår