Gå til innhold

Best lyd i landet

Ranger emnet


Chasin

Anbefalte innlegg

Originally posted by Mr. SQ

 

Bilen til Tore Jønsberg var jeg så heldig å fikk en lengre lytte seanse på under finalen, og må si at der vare det svært mye som var gjort riktig. ikke minst var det helt tydelig at hans lydideale lå svært nære mitt. Det eneste ankepunktet jeg hadde, var selve tonaliteten i diskant og mellomtone. Noe jeg også fortalte til Hr. Jønsberg. For meg så hørtes det ut som en form for utfasing i nedre mellomtone.

Diskanten manglet noe oppløsning, men for all del, et fantastisk resultat basert på forholdsvis rimelige produkter.

Det hører dog med til historien at etter jeg gav mitt syn, ble det gjort noen endringer på justeringene, og dette ble utbedret på lørdagen. Jeg fikk desverre ikke sjansen til å lytte etter disse endringene ble gjort.

En flott jobb, av en svært trivelig kar.

 

mvh

 

Glenn

 

 

Tore er en trivelig kar ja...:) å bilen hans spiller ikke så ille den heller..:) men jeg ble ikke så imponert på finalen, men etter de justeringene jeg/vi gjorde ble det absolutt bedre..:) blir spennende å se til neste år, mange som begynner å få forståelse for hvordan god lyd er , å det kommer også flere dyktige folk som skal konkurere neste år, så nivået på lydkvalitet er absolutt på rett vei her til lands..:)

Det som egentlig imponerer meg mest med min bil er at det spiller så bra men så mye reflekterende flater...:)

Mange som dømte den bilen til skogs før de hørte resultatet..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by autod

Er faktisk ikke helt sikker på alt som satt der, men det er i hovedsak spilleren og monteringen som er avgjørende...:)

det var vel hovedsaklig Pioneer utstyr der..:)

Men med en 8600 er det gode muligheter for å få knalllyd til en helt grei pris..:)

 

Hvem er det som forresten eier en tja.. 93-98 modell Toyota Carina (Avensis?) sedan i rød/rosaaktig farge? Den med Dynabel utstyr tror jeg.. Den har et "billig" og veldig knall anlegg har jeg lest :) Kosta vel ca. 50.000 kr. og han brukte vel 50 timer på hver diskant og montering..

 

Er vel smak og behag når det gjelder lyd, men kunstykket er jo, som i matlaging, å skape noe alle liker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jon Harald

Takk takk! :rolleyes:

Men kupevarmer i den BMW`n blir det nok neppe, tenk deg alt arbeidet med å slipe ned å lakkere/trekke i skinn/kromme DEFA vifta..... :D

Den var en av de bedre HaHa:D :D

Ketil Skjei

Leder av EmmaNorway

Driver av Audioart v/Ketil H Skjei

Bil og hjemmestereo.

ketil@emmaweb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BLACK.PEARL

 

Hvem er det som forresten eier en tja.. 93-98 modell Toyota Carina (Avensis?) sedan i rød/rosaaktig farge? Den med Dynabel utstyr tror jeg.. Den har et "billig" og veldig knall anlegg har jeg lest :) Kosta vel ca. 50.000 kr. og han brukte vel 50 timer på hver diskant og montering..

 

Er vel smak og behag når det gjelder lyd, men kunstykket er jo, som i matlaging, å skape noe alle liker ;)

Det må være gamlebilen til Tiger`n.. Matt rød:D :D Nå kjører`n BMW han også.. Vant Pro-lyd med den i år.

Ketil Skjei

Leder av EmmaNorway

Driver av Audioart v/Ketil H Skjei

Bil og hjemmestereo.

ketil@emmaweb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by autod

 

 

Tore er en trivelig kar ja...:) å bilen hans spiller ikke så ille den heller..:) men jeg ble ikke så imponert på finalen, men etter de justeringene jeg/vi gjorde ble det absolutt bedre..:) blir spennende å se til neste år, mange som begynner å få forståelse for hvordan god lyd er , å det kommer også flere dyktige folk som skal konkurere neste år, så nivået på lydkvalitet er absolutt på rett vei her til lands..:)

Det som egentlig imponerer meg mest med min bil er at det spiller så bra men så mye reflekterende flater...:)

Mange som dømte den bilen til skogs før de hørte resultatet..;)

 

Problemene i mellomtonen ødela mye syntes jeg. Diskanten var heller ikke helt på nivå syntes jeg. Det som jeg i hovedsak likte, var sammenhengen og mangelen på følelse av å være et flerveisystem. Dette var bra syntes jeg.

 

Glede av å høre bilen din har jeg aldri hatt. Er jo i utgangspunktet ikke så veldig begeistret for SEAS metallmembraner, så det ville vært moro å høre hva du har fått til.

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mr. SQ

 

Problemene i mellomtonen ødela mye syntes jeg. Diskanten var heller ikke helt på nivå syntes jeg. Det som jeg i hovedsak likte, var sammenhengen og mangelen på følelse av å være et flerveisystem. Dette var bra syntes jeg.

 

Glede av å høre bilen din har jeg aldri hatt. Er jo i utgangspunktet ikke så veldig begeistret for SEAS metallmembraner, så det ville vært moro å høre hva du har fått til.

 

mvh

 

Glenn

 

Det er som Anders sier ganske morro alle de som "dømte" bilen til Anders nedenom og hjem, blant annet en meget kjent russer og en kanskje mer kjent svenske gjorde det.... Jeg er i utgangspunktet veldig negativ til "folk" som sammenligner hjemme "hi-fi" og bil "hi-fi", dette er to HELT forskjellige saker, men uansett: Tenk deg en stue, hvor mange reflekterende flater (glatte flater) er det ikke der ? Hvor mange har teppe eller dempematteriale på gulv, vegger og tak ?....De fleste har vel stort sett glatte flater både på gulv, vegger og tak....

 

Så spørsmålet er vel heller om det kanskje lønner seg og ha flere "glatte" flater enn "dempede flater".... Anders har iallefall bevist at man kan få MEKTIG bra billyd ut ifra det han har gjort i sin bil.....

 

Spør du meg, så låter bilen til Anders nå, hakket bedre enn gamlebilen" til den nevne svensken"....

 

Så mr SQ, du skulle nok kjørt deg en tur til Elverum, for en lytteopplevelse...;)

*Norges Bilstereo og Multimedia Forbund (NBMF)

 

Bli medlem i Norges største bilstereoorganisasjon du også: http://www.dbdragracing.no/medlemskap.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by autod

blir spennende å se til neste år, mange som begynner å få forståelse for hvordan god lyd er , å det kommer også flere dyktige folk som skal konkurere neste år, så nivået på lydkvalitet er absolutt på rett vei her til lands..:)

 

Jeg gleder meg veldig til neste år. Tror absolutt det kan bli et spennede år. Virker som svært mange ivrige sjeler som står i garasjen for tiden og bygger.

Selv har jeg bestemt meg for å ha det litt moro. Kommer sannsynligvis til å stille i ekspert med et anlegg bygget opp av noe av det billigste vi kan levere i 2005. Det blir en utfordring, men fantastisk moro. I tillegg har jeg valgt en bil som er noe dritt å bygge i nemlig W124. Er ikke noe moro å gjøre det enkelt.:D :D ;)

 

Så får vi se hvordan det går;)

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tor Steinar Aamodt

Så mr SQ, du skulle nok kjørt deg en tur til Elverum, for en lytteopplevelse...;)

 

Skulle kanskje gjort det, hadde vært moro å hørt bilen.:D ;)

 

mvh

 

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ro0oG

 

Du vil ikke fortelle mer om hva du har i bilen din du da? Fortelle litt om hele oppsettet siden det er såpass billig og bra :rolleyes:

Er selv ute etter lydkvalitet for en fin sum med cash, og ser derfor etter mulige løsninger :D

 

opsett i mb 190: pioneer deh-9400mp spiller

pioneer ts-e1075 coax

rf fnx 6,5 midbas

pioneer gm-x924 forsterker

pioneer prs-x220 forsterker

pioneer ts-w1201 sub i båndpas kasse

Cosworth,the search for power.

 

 

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk hørt på bilen til anders under treffet på Vålerbanen i fjor, samt en lang prat...

Når dama begynte å mase, skjønte jeg at jeg hadde sittet der lenge nok.. ;) hehe.. :D

 

Hadde ikke særlig erfaring og kunnskap da i forhold til nå, men det låt utrolig bra..!

Lyden var utrolig godt sammensatt, ingen hull i frekvensområdet, lydbildet var akkurat som det skulle være, midbassen klemte utrolig bra og presist, utrolig respons..

Det jeg var mest imponert over etter gamle erfaringer av samme produkt var bassen, et av de første tingene jeg sa var ;

Hvordan i helvete har du fått den bassen til å spille så pent? :rolleyes: :D

 

Hvordan han har fått bort den kliniske og litt sære lyden i magnesium mellomtonen skjønner jeg heller ikke.. :rolleyes:

 

thumpsup

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RiZLa

Fikk hørt på bilen til anders under treffet på Vålerbanen i fjor, samt en lang prat...

Når dama begynte å mase, skjønte jeg at jeg hadde sittet der lenge nok.. ;) hehe.. :D

 

Hadde ikke særlig erfaring og kunnskap da i forhold til nå, men det låt utrolig bra..!

Lyden var utrolig godt sammensatt, ingen hull i frekvensområdet, lydbildet var akkurat som det skulle være, midbassen klemte utrolig bra og presist, utrolig respons..

Det jeg var mest imponert over etter gamle erfaringer av samme produkt var bassen, et av de første tingene jeg sa var ;

Hvordan i helvete har du fått den bassen til å spille så pent? :rolleyes: :D

 

Hvordan han har fått bort den kliniske og litt sære lyden i magnesium mellomtonen skjønner jeg heller ikke.. :rolleyes:

 

thumpsup

 

 

Takker for det..:)

 

Jeg kan ikke si at jeg har noe godt svar på hvorfor det fungerer så bra i min bil, men det er antagelig helheten, ingen direkte dårlige komponenter, pluss at det er lagt endel jobb i montering, å det har vært mange dyktige folk som har kommet med inspill på lyden som har gitt et bra resultat, men det gikk over et år med justering fram og tilbake før det satt greit..:) å hvis ikke bilen blir solgt med et første er det nok store muligheter for å lytte i den til neste år også..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår