rally Skrevet Desember 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2004 Hei. Jeg har vurdert å kjøpe meg ny bil og det er 2 biler jeg er spessielt interessert i: Audi 80 Competition Quattro og Audi coupe quattro 20V. Så det jeg lurte på er om noen har noe erfarig med competition quattro? Jeg har kjørt en del audi 80 og jeg syns den er litt rar på styringa. Hvordan er competition quattro i forhold til en vanlig 80? Er det noe bra holdbarhet på disse bilene? Er det noen svakheter på dem? Jeg ser at disse bilene er ganske skjeldene på det er vanskelig å finne info om dem. Takk på forhånd. Siter __ ____ \\_/_|__\__ =|(o)_|_(o)_\ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rally Skrevet Desember 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2004 Må da være noen som kan noe om disse bilene? Siter __ ____ \\_/_|__\__ =|(o)_|_(o)_\ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Desember 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2004 Originally posted by rally Må da være noen som kan noe om disse bilene? Flere på Vag forumet som har sånne. ;) Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rally Skrevet Desember 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2004 link til det? Siter __ ____ \\_/_|__\__ =|(o)_|_(o)_\ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tassa Skrevet Desember 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2004 Har en Audi 90 2,3 Quattro 20v sedan og er veldig fornøyd. Etter å ha hatt et halvt dusin Golf GTI'er er jeg dritlei av biler med kun to dører. Må tenke praktisk bruk av og til. Siter 5 - the magic number! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GTX Skrevet Desember 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2004 Jeg har Audi 80 Quattro Competition.Hatt den i ca 2 mnd . Hva er det lurer på . Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med bilen Siter *Yamaha Banshee 350 ATV 2002 *Audi 80 Quattro Competition 1994 *Mitsubitshi Pajero 2,3 TD 1987 -Ford Sierra 2,0 Is 1986 -Mazda 323 GTX 1992 -Mazda 323 1,8 GT 1986 -VW Golf 2 1,8GT syncro 1990 -VW Golf 2 1,8GT m/mer 1986 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andrej1 Skrevet Desember 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2004 hva er egentlig forksjellen fra vanlig audi 80 quattro og audi 80 quattro competition?? Det høres jævla stas ut hvertfall:D Siter quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GTX Skrevet Desember 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2004 Forskjellen er at det er vanlig Quattro understell ,men på competition er det S2 UNDERSTELL . Altså en helt annen kjøreopplevelse. Så er det S instrumentene.Kraftigere bremser .Sikkert mere som jeg ikke vet enda men prøver å finne ut mere om den . Siter *Yamaha Banshee 350 ATV 2002 *Audi 80 Quattro Competition 1994 *Mitsubitshi Pajero 2,3 TD 1987 -Ford Sierra 2,0 Is 1986 -Mazda 323 GTX 1992 -Mazda 323 1,8 GT 1986 -VW Golf 2 1,8GT syncro 1990 -VW Golf 2 1,8GT m/mer 1986 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andrej1 Skrevet Desember 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2004 Okei, siden jeg klarer ikke å finne ut av åssen audi jeg vil ha. Og har sett litt på quattro competition. Bilen må ha quattro og den må gå litt framover. Audi Cabriolet er veldig fin men den får du ikke med spinn på alle hjul:( Siter quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GTX Skrevet Desember 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2004 Til at det er bare 140 hk går den gaske greit. Og det er ikke dårlig med 185 nm på en vanlig 2,0 motor. Hvilken modell og hvor langt har den gått . Bare lurer. Siter *Yamaha Banshee 350 ATV 2002 *Audi 80 Quattro Competition 1994 *Mitsubitshi Pajero 2,3 TD 1987 -Ford Sierra 2,0 Is 1986 -Mazda 323 GTX 1992 -Mazda 323 1,8 GT 1986 -VW Golf 2 1,8GT syncro 1990 -VW Golf 2 1,8GT m/mer 1986 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro Competition Skrevet Desember 26, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2004 Jeg har hadd en slik en... Premiert 2 år på rad... det er IKKE S2 understell og instrumenter orginalt, bare så det er klart. Bremsene er de støste a80 bremsene nemlig ventilerte 254mm forran, (S2 har 276mm).. Quattro. Det er derimot full s2 optikk. Den er helt klart mye mere bil enn en vanlig 2.0 eller 2.3 for den saks skyld, går greit nok, og tåler mye, lite feil er det også... PS GTX: Du kan ikke ha kjørt mange S2 hvis du sier at det er en helt annen kjøreopplevelse, da de eneste forskjellerne er boltsirkel( 4x108på 80 og 5x112 på S2), og at stikkakslingene er tykkere foran på S2... hvor mye dette har å si for kjøreopplevelsen din er vel noe begrenset?? Men alle Quattrodrivverk er knallgode uansett bil. Dette vet jeg da jeg hadde en Comp i ca 2år, og kosta på den over 100K på alt fra bremser til fangere, og fordi jeg har byggd meg en S2 sedan selv, basert på en Audi80Q (B4): Mvh Erik Siter S2 Sedan powered by ESTUNING.NO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest 2.8 quattro Skrevet Desember 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2004 Originally posted by Quattro Competition Bremsene er de støste a80 bremsene nemlig ventilerte 254mm forran, (S2 har 276mm).. Bare for å pirke litt, men Audi 80 2.8 quattro har 280mm skiver og 4X108 foran. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vlopsahl Skrevet Desember 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2004 Originally posted by A88L Bare for å pirke litt, men Audi 80 2.8 quattro har 280mm skiver og 4X108 foran. Enda mere pirk.:) Ikke helt enkelt å få oversikt over dette med bremser, men tror kanskje jeg har greid å få det nå. De fleste A80 B4 1992 modell ble levert med 254mm skiver ventlierte, og ikke ventilerte. 2,8 V6 hadde 276x25mm skiver, men 108x4 i boltemønster. Samme callipere som S2. Regner med Audi fant ut at 256mm skivene var litt i minste laget og fra ca 1993 kom A80 B4 med 280mm skiver som standard (ventilerte og ikke). I tillegg fikk de med dette større hovedbremsesylinder og større bremsekraftforsterker. Når det gjelder Comp. Q. så følger den de vanlige 4-syl modellene med tanke på understell og bremser untatt std. fabrikksenking. Tror jeg. Selv spøler jeg rundt med en B4 FWD, og kunne veldig gjærne tenkt meg quattro. Regner med det blir en Audi med quattro etter at studiene er avsluttet. Syns forøvrig Comp. Q er någet overpriset. Den er jo ikke så spesiell når en går den nærmere i sømmene. mvh Vegard Siter Audi 80 -92 2,0 16V Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet Desember 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2004 Originally posted by Quattro Competition Jeg har hadd en slik en... Premiert 2 år på rad... det er IKKE S2 understell og instrumenter orginalt, bare så det er klart. Bremsene er de støste a80 bremsene nemlig ventilerte 254mm forran, (S2 har 276mm).. Quattro. Det er derimot full s2 optikk. Den er helt klart mye mere bil enn en vanlig 2.0 eller 2.3 for den saks skyld, går greit nok, og tåler mye, lite feil er det også... PS GTX: Du kan ikke ha kjørt mange S2 hvis du sier at det er en helt annen kjøreopplevelse, da de eneste forskjellerne er boltsirkel( 4x108på 80 og 5x112 på S2), og at stikkakslingene er tykkere foran på S2... hvor mye dette har å si for kjøreopplevelsen din er vel noe begrenset?? Men alle Quattrodrivverk er knallgode uansett bil. Dette vet jeg da jeg hadde en Comp i ca 2år, og kosta på den over 100K på alt fra bremser til fangere, og fordi jeg har byggd meg en S2 sedan selv, basert på en Audi80Q (B4): Mvh Erik hva med bærearmer osv? mener jeg leste at S2 hadde støpejerns armer, mens 80'n har stål / sveiset... ? eller har alle B4 støpejern mens B3 har vanlig stål? (eller ingen har støpejern...?) Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vlopsahl Skrevet Desember 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2004 Originally posted by Silverboy hva med bærearmer osv? mener jeg leste at S2 hadde støpejerns armer, mens 80'n har stål / sveiset... ? eller har alle B4 støpejern mens B3 har vanlig stål? (eller ingen har støpejern...?) S2 ble levert med støpte bærearmer, men ingen regel uten unntak. Fins noen andre modeller med disse også. Tror ofte det er litt sånn at de tok det de hadde for hånden av deler. De vanlige bærearmene er noe sveiste stålsaker. mvh Vegard Siter Audi 80 -92 2,0 16V Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.