Gå til innhold

Erfaring med audi 80 competition quattro

Ranger emnet


rally

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har vurdert å kjøpe meg ny bil og det er 2 biler jeg er spessielt interessert i: Audi 80 Competition Quattro og Audi coupe quattro 20V.

 

Så det jeg lurte på er om noen har noe erfarig med competition quattro? Jeg har kjørt en del audi 80 og jeg syns den er litt rar på styringa. Hvordan er competition quattro i forhold til en vanlig 80?

Er det noe bra holdbarhet på disse bilene? Er det noen svakheter på dem?

 

Jeg ser at disse bilene er ganske skjeldene på det er vanskelig å finne info om dem.

 

Takk på forhånd.

__ ____

\\_/_|__\__

=|(o)_|_(o)_\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Audi 80 Quattro Competition.Hatt den i ca 2 mnd . Hva er det lurer på . Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med bilen

*Yamaha Banshee 350 ATV 2002

*Audi 80 Quattro Competition 1994

*Mitsubitshi Pajero 2,3 TD 1987

-Ford Sierra 2,0 Is 1986

-Mazda 323 GTX 1992

-Mazda 323 1,8 GT 1986

-VW Golf 2 1,8GT syncro 1990

-VW Golf 2 1,8GT m/mer 1986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er at det er vanlig Quattro understell ,men på competition er det S2 UNDERSTELL . Altså en helt annen kjøreopplevelse. Så er det S instrumentene.Kraftigere bremser .Sikkert mere som jeg ikke vet enda men prøver å finne ut mere om den .

*Yamaha Banshee 350 ATV 2002

*Audi 80 Quattro Competition 1994

*Mitsubitshi Pajero 2,3 TD 1987

-Ford Sierra 2,0 Is 1986

-Mazda 323 GTX 1992

-Mazda 323 1,8 GT 1986

-VW Golf 2 1,8GT syncro 1990

-VW Golf 2 1,8GT m/mer 1986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til at det er bare 140 hk går den gaske greit. Og det er ikke dårlig med 185 nm på en vanlig 2,0 motor. Hvilken modell og hvor langt har den gått . Bare lurer.

*Yamaha Banshee 350 ATV 2002

*Audi 80 Quattro Competition 1994

*Mitsubitshi Pajero 2,3 TD 1987

-Ford Sierra 2,0 Is 1986

-Mazda 323 GTX 1992

-Mazda 323 1,8 GT 1986

-VW Golf 2 1,8GT syncro 1990

-VW Golf 2 1,8GT m/mer 1986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hadd en slik en... Premiert 2 år på rad...

det er IKKE S2 understell og instrumenter orginalt, bare så det er klart. Bremsene er de støste a80 bremsene nemlig ventilerte 254mm forran, (S2 har 276mm).. Quattro. Det er derimot full s2 optikk. Den er helt klart mye mere bil enn en vanlig 2.0 eller 2.3 for den saks skyld, går greit nok, og tåler mye, lite feil er det også...

 

 

PS GTX: Du kan ikke ha kjørt mange S2 hvis du sier at det er en helt annen kjøreopplevelse, da de eneste forskjellerne er boltsirkel( 4x108på 80 og 5x112 på S2), og at stikkakslingene er tykkere foran på S2... hvor mye dette har å si for kjøreopplevelsen din er vel noe begrenset??

Men alle Quattrodrivverk er knallgode uansett bil.

 

 

Dette vet jeg da jeg hadde en Comp i ca 2år, og kosta på den over 100K på alt fra bremser til fangere, og fordi jeg har byggd meg en S2 sedan selv, basert på en Audi80Q (B4):

 

Mvh Erik

S2 Sedan powered by ESTUNING.NO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 2.8 quattro
Originally posted by Quattro Competition

Bremsene er de støste a80 bremsene nemlig ventilerte 254mm forran, (S2 har 276mm)..

 

Bare for å pirke litt, men Audi 80 2.8 quattro har 280mm skiver og 4X108 foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by A88L

 

Bare for å pirke litt, men Audi 80 2.8 quattro har 280mm skiver og 4X108 foran.

 

Enda mere pirk.:) Ikke helt enkelt å få oversikt over dette med bremser, men tror kanskje jeg har greid å få det nå.

 

De fleste A80 B4 1992 modell ble levert med 254mm skiver ventlierte, og ikke ventilerte. 2,8 V6 hadde 276x25mm skiver, men 108x4 i boltemønster. Samme callipere som S2.

 

Regner med Audi fant ut at 256mm skivene var litt i minste laget og fra ca 1993 kom A80 B4 med 280mm skiver som standard (ventilerte og ikke). I tillegg fikk de med dette større hovedbremsesylinder og større bremsekraftforsterker.

 

Når det gjelder Comp. Q. så følger den de vanlige 4-syl modellene med tanke på understell og bremser untatt std. fabrikksenking. Tror jeg. Selv spøler jeg rundt med en B4 FWD, og kunne veldig gjærne tenkt meg quattro. Regner med det blir en Audi med quattro etter at studiene er avsluttet. Syns forøvrig Comp. Q er någet overpriset. Den er jo ikke så spesiell når en går den nærmere i sømmene.

 

mvh

Vegard

Audi 80 -92 2,0 16V Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Quattro Competition

Jeg har hadd en slik en... Premiert 2 år på rad...

det er IKKE S2 understell og instrumenter orginalt, bare så det er klart. Bremsene er de støste a80 bremsene nemlig ventilerte 254mm forran, (S2 har 276mm).. Quattro. Det er derimot full s2 optikk. Den er helt klart mye mere bil enn en vanlig 2.0 eller 2.3 for den saks skyld, går greit nok, og tåler mye, lite feil er det også...

 

 

PS GTX: Du kan ikke ha kjørt mange S2 hvis du sier at det er en helt annen kjøreopplevelse, da de eneste forskjellerne er boltsirkel( 4x108på 80 og 5x112 på S2), og at stikkakslingene er tykkere foran på S2... hvor mye dette har å si for kjøreopplevelsen din er vel noe begrenset??

Men alle Quattrodrivverk er knallgode uansett bil.

 

 

Dette vet jeg da jeg hadde en Comp i ca 2år, og kosta på den over 100K på alt fra bremser til fangere, og fordi jeg har byggd meg en S2 sedan selv, basert på en Audi80Q (B4):

 

Mvh Erik

 

hva med bærearmer osv? mener jeg leste at S2 hadde støpejerns armer, mens 80'n har stål / sveiset... ? eller har alle B4 støpejern mens B3 har vanlig stål? (eller ingen har støpejern...?)

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Silverboy

 

hva med bærearmer osv? mener jeg leste at S2 hadde støpejerns armer, mens 80'n har stål / sveiset... ? eller har alle B4 støpejern mens B3 har vanlig stål? (eller ingen har støpejern...?)

 

S2 ble levert med støpte bærearmer, men ingen regel uten unntak. Fins noen andre modeller med disse også. Tror ofte det er litt sånn at de tok det de hadde for hånden av deler. De vanlige bærearmene er noe sveiste stålsaker.

 

mvh

Vegard

Audi 80 -92 2,0 16V Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår