desses Skrevet Desember 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2004 Er det noen forskjell på disse to manifoldene? Eller går de om hverandre? Samme fester, størrelse? Så forresten denne på e-bay: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=33631&item=7940884231&rd=1 Egner seg vel godt for de som velger non crossflow. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Desember 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2004 Manifoilene er helt like til 1,6 og 1,8 blokka.... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Desember 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2004 Den e-bay manifolden din tror jeg ikke blir noen suksess. Tror ikke flensen passer også er det lite plass til en turbo bak motoren/grenrøret. Den må nesten stå over. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
desses Skrevet Desember 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2004 Originally posted by golf gti16v Manifoilene er helt like til 1,6 og 1,8 blokka.... Toppers! Akkurat det jeg lurte på! SpeedWell : Den manifolden har en liten vinkel ned så turboen blir ikke ståendes rett mot torpedoveggen. Men mulig det ikke går, jeg har ikke prøvd. Mest sannsynlig blir det x-flow om jeg får tak i topp som passer 1.6. Har ikke funnet noe enda. Om noen kjenner til en topp så si ifra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Desember 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2004 Skal du først gjøre denne jobben, så burde du iallefall koste på deg en 1,8 blokk.. får litt mer moment og bunndrag.. 1,6 og overladning blir liksom litt "tynt", selv om dette også er mulig... Har liggende en komplett 1,8 motor i god stand... 1000kr.. Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
desses Skrevet Desember 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2004 Nei, det er så mange som har gjort det på 1.8. Dessuten er Kristinsand for langt å reise for en stusselig 1.8 syns jeg. Er blitt skikkelig glad i min 1.6, som går bedre enn 1.8 innsprut (riktignok med kvasskam). 1,6 19E motoren er så turtallsvillig at jeg bare må teste turbokonvertering :) Men er drimot ute etter en 5 trins kasse fra golf 3 gti eller vr6. Hvor langt hadde denne motoren din gått? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Desember 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2004 motoren har gått 170k den... Du skal fort se at du kommer til å bytte til 1,8, eller en 2,0 2E blokk så fort du får bygget ferdig på jekt etter mer effekt :) Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
desses Skrevet Desember 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2004 Ja, det tviler jeg ikke et sekund på. Men da er det i så fall bare å bytte over. Siden manifold og alt passer rett over på 1.8. Mere komp i 1.8 da, det er ikke så kjekt. Bygger først med 1.6 trur jeg, men er litt usikker på om det i det hele tatt finnes x-flow topp til 1.6. Kan ikke finne noen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Desember 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2004 Er det ikke bare slaglengden som er forskjell på 1.6 og 1.8 a? Da vil jo alle 1.8 toppene passe de også. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
desses Skrevet Desember 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2004 Originally posted by SpeedWell Er det ikke bare slaglengden som er forskjell på 1.6 og 1.8 a? Da vil jo alle 1.8 toppene passe de også. Åhh.. Det hadde i så fall bare vært så gull. Når du nevner det trur jeg faktisk jeg har lest noe slikt et sted jeg også. Skal prøve å søke det opp. Edit: Trur jeg skjønte det ut ifra noe fakta som stod i Haynes, men den har jeg ikke her hvor jeg sitter nå.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Desember 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2004 Joda, borringen er 81 (80.97) mm på begge blokkene, mens 1,6 har 77,4mm i slaglende imot 1,8 med 86,4mm.. Toppene passer om hverandre de.. bare å bytte.... Poenget mitt desses er jo det at når du skal turbomate, og hvis du vil ha dette ganske holdbart, så må du gjøre endel arbeid som jeg ikke skjønner at du gidder å gjøre på en 1,6.. Nye stempler og/eller råder for å senke komp. og tåle litt juling Nye råde og rammelager.. Burde hone.. evt nye stempelringer.. Planet blokka og toppen.. Skal du og ha dette til å svive som en drøm så kommer balansering av Stempler/råder, veiv. evt. linjebore blokka osv.. Alt dette er selvfølgelig ikke absolutt nødvendig, men du tar poenget mitt... Skjønner ikke hvorfor du vil gjøre denne tingen to ganger, en gang på 1,6 blokka og en gang senere.. Med mindre du har vunnet i lotto, eller dette er ment som et ordentlig billig-prosjekt :) Selv om motoren ikke varer så lenge, så er det jo morsomt mens den lever :) Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
desses Skrevet Desember 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2004 Ja, skjønner hva du mener. Men om jeg skal bygge på 1.8 skal det bli innsprut. Veit ikke om jeg orker å begynne på det prosjektet i tilegg til turboprosjekt. Dessuten syns jeg det er litt morsomt å ha noe som ikke alle andre har.. Nå har du satt meg litt på tenkebenken her :) Vi får se, har litt tid på meg, begynner ikke før til våren. Har enda noen små ting å skaffe også. Mangler IC, og foringer. Takk for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Desember 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2004 Vet selv hvor lett dette prosjektet virker i hodet, men så har det en tendens til å bli ganske så tungvindt allikevel :) Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.