dansken Skrevet Desember 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2004 hånd brek på opel vectra b ja? har prøvet det meste, virker som hånd brek veier er slakke. bilen er ganske vansklige og skru på da alt er meget trangt !!! men er jo kos med ok hånbrek. trenger tips til kossen eg kan stramme dette opp. har jekket bilen opp, og ser ingen logisk forklaring på dette. mvh john se vedlagt bilde JA jeg ser veieren men ja ?? Siter BMW 525 D E 61TOURAN TID Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dansken Skrevet Desember 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2004 Siter BMW 525 D E 61TOURAN TID Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mihkku Skrevet Desember 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2004 Inne i trommelen så er det en "skrue" som har et par hakk som da går bare an å få en vei. Bruk flatjern så strammer du den skruen. Du må føle deg fram på vaieren for å få likens på begge sider. HUSK! å slakk inne i bilen først. Hjelp? Det er meg det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Desember 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2004 er det ikke stramme skrue for wiren rett under der brekket sitter på vectra? (altså på undersiden) har vært det på de bilene jeg har ligget undet... Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dansken Skrevet Desember 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2004 jeg har skive bremser bak, er det ikke stramme skrue for wiren rett under der brekket sitter på vectra? tvivler på dette skal sjekke. =) under bilen er alt pakket inn, veier er ikke synlige under bilen, Siter BMW 525 D E 61TOURAN TID Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dansken Skrevet Desember 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2004 har sett litt på bilen nå, virker som jeg har tromlebremser til hånd brek bak denne ligger bak skiver bremser ? Siter BMW 525 D E 61TOURAN TID Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Desember 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2004 det stemmer nok det, det sitter en trommel inni skiva bak som er brekket. den justerings tingen jeg snakker om sitter som oftes over midtre lyddemper. jeg lærte at man skulle stramme på den til hjula ikke gikk rundt, så skulle man slakka til hjula gikk fritt rundt igjen. da skulle det vist være riktig. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dansken Skrevet Desember 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2004 ok =) skal sjekke mere senere takker Siter BMW 525 D E 61TOURAN TID Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mihkku Skrevet Desember 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2004 Hallo! Lissom... Det er en skrue inne i trommelen som skal strammes på! Ser ca. slik ut -/\ < > -\/ Kanskje ASCII tegningen min vakke så fin alikavel. Men ta løs hjulet å se inn i bolthullene. ER trommelbrems på håndbrekk, derfor man ikke skal la håndbrekket stå på når det er isekaldt ute. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dansken Skrevet Desember 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2004 jo takk ok tegning men sidden eg har skive bremser bak må eg vell ta av disse for og komme til tromlebremser bak ? eller er der et triks Siter BMW 525 D E 61TOURAN TID Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mihkku Skrevet Desember 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2004 Nei trenger ikke. Alt du trenger et 1stykk flatskruhjern og hjulene av. Inne i bolthullene så skal du se denne skruen, stikk så inn skruhjernet for å vri på skruen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dansken Skrevet Desember 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2004 ok skal vrenge av hjulende senere og se på dette Siter BMW 525 D E 61TOURAN TID Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dansken Skrevet Desember 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2004 Originally posted by mihkku Nei trenger ikke. Alt du trenger et 1stykk flatskruhjern og hjulene av. Inne i bolthullene så skal du se denne skruen, stikk så inn skruhjernet for å vri på skruen. ' åååååååååååååååååååååååååååååååå ja har skrud av hjula og eg finner ikke denne skruen du snakker om, hadde med 2 andre folk og di så heller ikke noen skrue ?? bilde kommer Siter BMW 525 D E 61TOURAN TID Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mihkku Skrevet Desember 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2004 Snålt. Jeg har trommelbrems på håndbrekk å jeg fant den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dansken Skrevet Desember 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2004 ja :rolleyes: rart er det , me var flere folk som sjekket dette, hadde oxo 500 watt lampe men fandt ikke noen skruer og stramme, har tat bilder legger dette inn senere, Siter BMW 525 D E 61TOURAN TID Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg