Gå til innhold

Min VW Golf G60 Fra A til nå!!!

Ranger emnet


prosjekt G Spot

Anbefalte innlegg

Det hele begynte da jeg var 17 år, altså snart 7 år siden. Da så jeg bilsport sin RS blå golf 2 prosjekt. Jeg bestemte meg for at en sånn golf skulle jeg oxo ha. Jeg begynte å lete og fant omsider en bonde i porsgrunn som hadde en 85 golf sport, helt standard. Den ble hentet. og ideene var det nok av. Denne bilen hadde jeg fra 97 til 01 da den ble solgt til en i trøgstad. Bildet under viser litt før og litt etter bilder. Bildet der den er hvit er det siste jeg hat før lakkering. de tre andre er rett før den ble solg. Denne bilen ble selvfølgelig lakkert RS blå. Er det forresten noen som vet hvor denne bilen er i dag????

1.jpg

 

Etter jeg hadde med en liten tåre i øyekroken hadde levert bilen fra meg. Begynte søken etter drømme bilen min. Jeg fant snart en bil. En 1990 VW golf GTI G60. Det var en borte i drammen som hadde denne bilen. Bilen hadde bare gått 106000km og var strøken. Han skulle ha svimlende 95000 kr for den men men. Jeg måtte bare ha bilen så da var det bare og svelge summen. Som et lie plaster fikk jeg med et bra sterio på kjøpet

 

jentami00299.jpg

 

Det først som ble kostet på var et jamex 60 mm senke sett, Momo racing stoler, aluminium bremseslanger og 7x17" Etter dette så bilen slik ut.

 

G60bil012.jpg

 

Etterhvert begynnte jeg å lure på hvor mye hester det var i doningen. time på rulla ble bestillt. Resultatet var 187 hk og 236 nm. Noe jeg var greit fornøyd med. Det året kjørte jeg 8000km med bilen. Da vinteren kom ble den satt i garasjen for en ordentlig make over. Det jeg ikke viste da var at den ikke skulle komme ut igjen på to år.

 

Bilen fredig plukket ned.

G60bil011.jpg

G60bil010.jpg

 

Så begynte jeg sakte men sikkert å bestille deler. Kjøpte hele tiden ting hver gang lommeboka sa ja.

 

-fullt effekt anlegg fra supersprint med manifoild

-Nye brems hus orginal G60 rundt hele

-Ebc skiver og klosser

- Nye bremsesjold som ble sendt til cromming

-El ruter for ettermontering

-9x16" Rondell 57

-HR høydejusterbart senkesett

-Rsfanger som ble modifisert

-Sølvfarget insrument folie

-Momo Ratt,girkule,matter og terskellister

-Nye baklamper

-Nye speil M3

-Alt av lister og pakninger innvendig

-Nye orginale G60 breddere

-Bonrath enarm visker

-Modifisert bakfanger med utsparing til skiltplate

-Limt front rute

-Ny Bakrute(Mye riper)

-Komplett rally front

- England imp grillist

-Impro klare blinklys

-+++++++++

 

Så begynnte karrosseri modifiseringen

 

-Golf 4 blinklys i skjermen

-Ingen dørhåndtak

-Cleen bakluke

-Et viskerhull foran

-Ingenemblemer bak

 

G60bil009.jpg

 

Fargen lurte jeg lenge på men endte opp med en sang joung farge som er svart men skifter til blå metallic og perlemor i solen.

 

Karrosseriet ble lakkert først siden jeg hadde mye sveising og sparkling foran meg. Etter å ha fått karrosseriet tilbake kunne jeg begynne å prøve delene. som selvfølgelig ikke passet med det først.

 

G60bil006.jpg

G60bil007.jpg

G60bil008.jpg

 

Deretter bar det til lakkerer med resten av delene. i mellom tiden fikk jeg sendt mange små ting til chroming. Som frontplate,skruer, list for takluke osv. Har oxo sendt rutene til 25% soting på dette tidspunktet.

 

Her har jeg beynnt å montere

G60bil005.jpg

G60bil004.jpg

 

Ble en del timer i garasjen den tiden der. her begynner det å ligne bil igjen. Mangler bare rett senkesett og masse andre små ting

G60bil003.jpg

 

Så var det å få sendt de innvendige delene til lakkering de skulle bli sølv farget.

IMG_0059.jpg

IMG_0058.jpg

 

Deretter fulgte masse jobb med å få alarm til å fungere. og få dører og bakluke til å åpne osv.

 

Her et bilde før den nye grillen ble lakkert. den første sprakk obs:( .

 

G60bil00.jpg

Her har jeg endelig fått bilen til norsk bildele senter i år. Bilens første treff. Det ble en andre plass på meg. Kjempe artig for det hadde jeg ikke ventet.

1Golf.jpg

 

Her er noen fra Vw audi`s hovedtreff i år. Her ble det 1.plass

:D: Men her manglet mine favoritter da men.

vacn-h0476.jpg

IMG_0770.jpg

vacn-h0455.jpg

vacn-h0486.jpg

vacn-h0487.jpg

 

Og de siste bildene for i år før vinteren kom!

 

G60bil014.jpg

G60bil013.jpg

 

 

Nå er bilen til salgs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Den gamle blå golfen din har jeg sett mange ganger i Askim. Ikke sett den på en stund nå, men jeg så den i forrige vinter i hvert fall. Trøgstad er jo ikke så langt fra Askim så det er sikkert han som kjøpte den av deg.

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

 

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golfy

Den gamle blå golfen din har jeg sett mange ganger i Askim. Ikke sett den på en stund nå, men jeg så den i forrige vinter i hvert fall. Trøgstad er jo ikke så langt fra Askim så det er sikkert han som kjøpte den av deg.

 

Stemmer nok det, men jeg har hørt at den ikke har blitt tatt vare på. Det er trist. Tror den er solgt fra askim området nå??? Vet bare ikke til hvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by joarek

Fet tralle du har der ja...

 

Hvor fikk du chromet delene dine, og hva kostet det? Er det noe man bør tenke på før man sender deler dit (pussing osv)?

Siden jeg elsker alt som er blankt og skinner trenger jeg litt info:D

 

Crominga er gjort hos Gundersen Galvanisering i Sarpsborg. Alt jeg cromet måtte glass blåses. Så ting med falser også videre anbefaler jeg ikke crommet. Fordi glassblåsingen kommer til over alt. Men ikke crommet. Da vil det bli steder der det kun er bart stål og det ruster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mega feit kjerre !! Du kan virkelig sette deg godt tilbake i godstolen å tenke tilbake på at det er faen ikke alle som har gjort en så bra jobb som du:)

 

Får bare håpe at du ikke gjør som mange andre å bruker bilen din opp på å kjøre opp & ned i hovedgata der du måtte bo :)

 

Hvis en bil fins i by bilde hele tiden, blir den mindre & mindre lagt merke til for hver gang du sklir igjennom byen. Føles mye bedre å ta en tur i ny & ned så slipper du at imaget ditt blir ødelagt pga. at du blir sett på som en råner. . :D

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår