Gå til innhold

miste lappen og 3 ukers regelen.

Ranger emnet


psychoExtreme

Anbefalte innlegg

hvem har hatt flaks når de har mista lappen..?

Nekta samtykke til inndragning av førerkort, og så har purken brukt over 3 uker, slik at du får lappen igjen..

 

Noen i Bergen som har erfaringer med det lokale politi når det gjelder dette?

Eg blir i godt humør av øl!

Visste du at...

-Menn bommer ikkje på doskåla fordi dei slurver, men for å markere sitt revir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dersom du har gjort dette vil du få 3 uker ekstra hvis de til sist finner ut at du skal miste den i f.eks 3mnd... hadde du ikke tatt den igjen hadde da disse 3 ukene også vært regnet med i de 3 mnd.

så flaks behøver det ikke være!

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sibba

Visst du nektet samtykke til beslag av førerkort er politiet pliktig til å gi deg et forelegg eller en dom iløpet av 3 uker.....Visst det har gått over 3 uker kan du enkelt bare spasere ned til politistajsonen og kreve å få lappen tilbake til de har avklart eventuelt hva straff du skal ha

 

stemmer...men får du da f.eks 3 mnd blir det 3mnd fra den dagen du får dommen...d.v.s til sammen 3 mnd og 3 uker! så ville tenkt nøye på den spaserturen din!:)

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, men jeg har en kamerat som fekk brevet om dommen som var 8 mnd og 7000kr i bot en dag etter de 3 ukene ble opphevet . Hna gikk ned til purken å påpekte dette og fekk igjen lappen uten diskusjon og han har hatt lappen i 5 mnd nå uten å å få noe som helst dom mot seg. Men er jo ekstremt sjipt for han visst han får brevet i posten imårå, men ville bare påpeke at man kan få lappen tilbake visst purken ikke har sendt brev etter 3 uker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men når de 3 ukene er over,da kan du vel ikke få brev i posten lenge etterpå igjen.

da har du jo fått igjen lapen etter at politiet bruker for lang tid?

 

eller er d noe eg ikke skjønner??

Eg blir i godt humør av øl!

Visste du at...

-Menn bommer ikkje på doskåla fordi dei slurver, men for å markere sitt revir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sibba

Jaja, men jeg har en kamerat som fekk brevet om dommen som var 8 mnd og 7000kr i bot en dag etter de 3 ukene ble opphevet . Hna gikk ned til purken å påpekte dette og fekk igjen lappen uten diskusjon og han har hatt lappen i 5 mnd nå uten å å få noe som helst dom mot seg. Men er jo ekstremt sjipt for han visst han får brevet i posten imårå, men ville bare påpeke at man kan få lappen tilbake visst purken ikke har sendt brev etter 3 uker

 

hmmm...merkelig...må være en feil i systemet...

har fått nesten samma brevet selv og skal love deg det ikke var bare å gjøre det...fikk satt ned fra 9 til 6 måneder og 8 til 6000 i bot...når jeg tenker meg om fikk jeg faktisk brevet litt over 5 måneder etter jeg mista kortet...altså det brevet der jeg fikk redusert straffen! men det var etter bruk av advokat og litt inside hjelp!

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DCA

dersom du har gjort dette vil du få 3 uker ekstra hvis de til sist finner ut at du skal miste den i f.eks 3mnd... hadde du ikke tatt den igjen hadde da disse 3 ukene også vært regnet med i de 3 mnd.

så flaks behøver det ikke være!

 

Hørtes rart ut. Noe nye regler dette eller?

Når kompisen min mista lappen for to år så trakk de fra de tre ukene. Og når bruttern mista lappen så hentet han den etter tre uker. Betalte bota (det var dumt). For så å få dom på at han mister den i tre måneder (minus tre uker etter det jeg mins) siden han betalte bota og da sa seg "skyldig". Så da var det bare å krangle med politibærta og få de tre månedene ned til 2 uker eller hva det ble til slutt. Endte med at de tre månedene begynte å telle fra da han mista lappen første gang :) Og i de tre månedene hadde var han uten lappen ca 5 uker. :)

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by PrimeraSRI

 

Hørtes rart ut. Noe nye regler dette eller?

Når kompisen min mista lappen for to år så trakk de fra de tre ukene. Og når bruttern mista lappen så hentet han den etter tre uker. Betalte bota (det var dumt). For så å få dom på at han mister den i tre måneder (minus tre uker etter det jeg mins) siden han betalte bota og da sa seg "skyldig". Så da var det bare å krangle med politibærta og få de tre månedene ned til 2 uker eller hva det ble til slutt. Endte med at de tre månedene begynte å telle fra da han mista lappen første gang :) Og i de tre månedene hadde var han uten lappen ca 5 uker. :)

 

ikke noen nye regler så vidt jeg veit nei...mista den for snart 2 år siden og var det jeg fikk beskjed om!

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm..

jeg fikk dette sjekket opp når jeg mistet lappen og fikk da til svar at inndragelsen gjelder fra den datoen lappen blir indratt , dvs den dagen di tar den, er dette i kontroll så er det fra den dagen, er det i fotoboks, så er det fra den dagen du får bedskjed om å innlevere lappen .

Og har du ikke fått svar innen 3 uker så kan dem ikke beholde lappen, det holder ikke at di har sendt deg brev før det har gått tre uker, men du skal ha mottatt brev innen tre uker.

Gir di deg lappen tilbake så kan dem ikke sende deg brev på noe senere tidspunt for å ta opp igjen den saken det gjaldt.

 

om noen har no å rette meg på så rop ut =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jaz|afu

hmmm..

jeg fikk dette sjekket opp når jeg mistet lappen og fikk da til svar at inndragelsen gjelder fra den datoen lappen blir indratt , dvs den dagen di tar den, er dette i kontroll så er det fra den dagen, er det i fotoboks, så er det fra den dagen du får bedskjed om å innlevere lappen .

Og har du ikke fått svar innen 3 uker så kan dem ikke beholde lappen, det holder ikke at di har sendt deg brev før det har gått tre uker, men du skal ha mottatt brev innen tre uker.

Gir di deg lappen tilbake så kan dem ikke sende deg brev på noe senere tidspunt for å ta opp igjen den saken det gjaldt.

 

om noen har no å rette meg på så rop ut =)

 

Du vil da få brev igjen seinere om å levere inn lappen og da vil inndragelsen gjelde for den datoen de motar lappen minus de 3 ukene i begynnelsen. Du slipper bare å miste lappen hvis saken henlegges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 2maz

 

Du vil da få brev igjen seinere om å levere inn lappen og da vil inndragelsen gjelde for den datoen de motar lappen minus de 3 ukene i begynnelsen. Du slipper bare å miste lappen hvis saken henlegges.

 

Riktig!:)

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat dette har skjedd meg nå, jeg mistet lappen lørdag 20. november! Jeg samtykket ikke til beslag, da situasjonen var så ubehagelig i seg selv, og tenkte ikke mer på det! På fredag som var ligger jeg i senga mi å halvsover da det ringer et Skjult nr på mobilen.. Det var en hyggelig dame fr asker og bærum politikammer som sa jeg kunne hente lappen min igjen og at de 3 ukene jeg hadde gått uten blir trukket fra på dommen min! Hun visste ikke hvor lang tid det ville ta før de ville ha den igjen, men nå har jeg den hvertfall en stund til! Men at de ringte å sa ifra, det sjokkerte meg.. Tenkte med en gang på noe sånn Willy Røret-opplegg, men det var det ikke:)

Bråstopp når purken skal stoppe deg, ikke vent på en bussholdeplass eller noe, bare lås hjula!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår