Mantagutt'n Skrevet Februar 14, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2005 Mye mulig e e heilt kokt i haue, men kan disse brakettene skrus fast, eller må de sveises?? -og hvordan blir det med bremseslanger og slikt? Kan de orginale slangene brukes? Siter 2009 Insignia Sports Tourer ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drturbo Skrevet Februar 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2005 Vel, de skal skrues fast i bakakslingen, "synet" tillater nemlig ikke sveising på "hylsa". Fikk tak i kalipere i forrige uke, bakre fra en golf 4, som er i aluminium med innebygd håndbrekk. Skivene er fra BMW E30 323I (bak). Disse har fin stor diameter, men jeg veit ikke om de passer enda, da jeg ikke har bilen tilgjengelig akkurat nå. Kan hende at de er for store, og hvis det er så, skal jeg prøve med skiver fra en golf mk1. Bremseslangene må nok modifiseres noe. Kommer tilbake med mer så snart det skjer noe.... Tommy sombrero Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jumbo12 Skrevet Mars 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2005 Vel, de skal skrues fast i bakakslingen, "synet" tillater nemlig ikke sveising på "hylsa".Fikk tak i kalipere i forrige uke, bakre fra en golf 4, som er i aluminium med innebygd håndbrekk. Skivene er fra BMW E30 323I (bak). Disse har fin stor diameter, men jeg veit ikke om de passer enda, da jeg ikke har bilen tilgjengelig akkurat nå. Kan hende at de er for store, og hvis det er så, skal jeg prøve med skiver fra en golf mk1. Bremseslangene må nok modifiseres noe. Kommer tilbake med mer så snart det skjer noe.... Tommy sombrero Får du det godkjent??? Drit fett om det er mulig da, men må du ikke ha masse papirer og ting og tang for å få det da? Kan man ikke egentlig bare bytte til en bakaskelig med skiver??? ("Litt" grønn på området!!) Endelig noen flere fordeler ved å være maskin Arbeider da :D !!! Digga foresten forklaringa de på hva en CNC maskin var JOPPA Siter Han fra åsen X'er: - 2001 Polo, (taket og vraket) - NSR 125 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drturbo Skrevet Mars 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2005 Veit f--n jeg, men et skritt nærmere kanskje.... sombrero Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank_84 Skrevet Mars 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2005 Detta va utruli intresange greier.. Er veldig intressert i skiver bak på Asconaen min.. Hvilken prisklasse er dette snakk om? Hadde jo vorre rått om det blei godkjent.. Men man får jo ikke akkurat TÜV papira på d da..? PS:Leste noe om skiver bak på Golf 1!Det e bare å glømme,Gol fikk ik skive før på Golf 2 GTi! :) Siter -Opel Manta B GT/E 16v Prosjekt -Opel Omega 3000 24v -91 (Solgt) -Opel Omega 3000 12v -88 (Vraket) -Opel Ascona B -76 (Solgt) -Opel Manta B GSi -86 (Vraket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drturbo Skrevet Mars 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2005 Ganske rimelige greier. 400,- forbraketter, 800,- for brukte golf 4 alu. Kalipere, og rundt 700,- for nye skiver fra BMW 323i e21. Men det er ikke noen papirer på dette, så det blir spennende å se. Golf skivene vi snakker om , er front skivene...... :) Tommy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Mars 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2005 cnc fres er en frese maskin ja, du kan putte inn en "tegning" altså en fil, så freser den ut etter tegningen. er vel zafira calipere som må brukes. Hmmm.. Dette hørtes litt vell enkelt ut... det du kaller fil er ett program som må lages etter en målsatt tegnig, er ikke gjort på 10sek... Å ja, jeg jobber i en sånn maskin å vet hvordan den fungerer. ;) Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Mars 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2005 Hmmm.. Dette hørtes litt vell enkelt ut... det du kaller fil er ett program som må lages etter en målsatt tegnig, er ikke gjort på 10sek... Å ja, jeg jobber i en sånn maskin å vet hvordan den fungerer. ;) Brukere dere autocad, eller noe mer fancy? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Mars 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2005 Vi får alle tegningene ferdige fra konstruktørene. Lager kun programmene jeg.. Mulig autocad, faktisk ikke sikker hva dem har jeg, men er autocad som er mest brukt rundt om ihvertfall. Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jumbo12 Skrevet Mars 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2005 Hmmm.. Dette hørtes litt vell enkelt ut... det du kaller fil er ett program som må lages etter en målsatt tegnig, er ikke gjort på 10sek... Å ja, jeg jobber i en sånn maskin å vet hvordan den fungerer. ;) heyyou Tok faktisk hele 1 minutett å lage det programmet!!! Måtte dog gamble litt på radiusene på konturen. (dårlig tegning) Å jeg jobber i en sånn maskin jeg å :cool: Siter Han fra åsen X'er: - 2001 Polo, (taket og vraket) - NSR 125 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corsa Tuner Skrevet Mars 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2005 Er det jeg sier...... tar mer enn 10sek. Noen tror maskina har en sprekk dem putter tegninga i, så kommer programmet ferdig. har du alle mål så er det ingen problem :anger: Siter Audi A4 TDI Vectra B 1.8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mantagutt'n Skrevet Mars 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 drturbo; har du funnet ut om det passer med de caliperne og skivene du snakket om?? ....har så sinnsykt lysst på skiver bak på mantaen :-) Siter 2009 Insignia Sports Tourer ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drturbo Skrevet Mars 8, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 Nei ikke enda. Skal poste her så snart jeg veit noe mer. Har ikke mekke plass akkurat nå. Tommy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tcr Skrevet Mars 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 Ford sierra skiver bak med skrudde kalipperfester fra samme bil 252,5x10mm GODKJENDT biltilsynet for 227hk med 300x30mm M5 skiver foran og Wilwood kalippere. Se http://www.grombil.com for mere info. Siter x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com x-Ktm 525 SuperMotard Ducati 998 testastretta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Mars 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2005 Leste noe om skiver bak på Golf 1!Det e bare å glømme,Gol fikk ik skive før på Golf 2 GTi! :) litt av en luring du :) er framskiver som hører til den oppskriften du tenker på. Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg