Gå til innhold

Peugeot 205 gti langtids prosjekt

Ranger emnet


Villis

Anbefalte innlegg

Får om noen dager min nye peugeot 205 gti 1,9 og har store planer om å starte ett langtids prosjekt med denne bilen.

Planene er i første omgang å få bilen i tenkniks stand, må bytte noe bremsedeler, og jeg satser på å få tak i noen større bremseskiver forrran. Så tenkte jeg lage nytt effektanlegg, det som står på er bare ett modifisert orginal anlegg.

Videre har jeg store planer om å kjøpe ett fett styling sett, så er det noen som har tips om hva som er fett på denne bilen er det bare å skrike ut!

 

Bilen må også lakkeres, og jeg tenker å lakke den i den orginale røde lakke. Noen som vet ca hvor mye det kommer til å koste å lakkere en slik bil?

 

Stereo skal også inn! Har 2 12" liggende, skal også ha 2 stk 6x9 bak pluss 8" på hver sin side i baksetet. Forran tenkte jeg på ett 6" frontsett. Interiør messig tenker jeg på å legge alu plater på dørene og få en clean finish på det hele. Bilen har fra før ganske fett ratt, og sports seter, men dette er ganske slitt, så viss det er noen som har seter å selge er det også bare å skrike ut!

 

Kom gjerne med tips og ideer, denne bilen skal bli bra når den kommer på veien igjen! Kommer med mer info så snart bilen står i min garasje :D

 

PS! Nå er det komt bilder! Bare les videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Beste og billigste måten å få denne bilen til å gå styggfort på er å montere motor fra en 405 MI16. Denne går rett nedi uten de helt store modsene. Da har du plutselig en 205 med 160 hester. Da sankker vi om rask bil. Det er også fullt mulig å få godkjent det også. Det er blitt gjort før.

 

Mer info på http://www.mi16conversion.co.uk/

 

Hvis du virkelig vil lage drapsmaskin så kan du jo turbokonvertere MI16 motoren eller få tak i en motor fra 405 T16 (2 liters turbo på 200 hester).

 

Lykke til ;)

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sånn motor får du fra diverse høggere. Finns nok av vraka mi16 rundt om. Skal du ha en slik en bør du satse på den eldste av de som ikke har kat. Det er også den sprekeste. Motorkode på denne er XU9J4. Dette er en 1,9 liter. Den kom i 2.0 liters utgave seinere, men denne er ikke noe sprekere, og er sikkert noen kilo tyngre. Når du kjøper motor bør du få med girkasse og ledningsnett også.

 

Du kan visst beholde det orginale ledningsnettet fra 1,9 8v motoren som sitter i 205`en, men da må du ha en såkalt distributor converter (tatt fra http://www.mi16conversion.co.uk). Du kan da også bruke den gamle ecu`en, men denne har turtallsperra litt lavt i forhold til hvor max effekten ligger på MI16 motoren så skal du ha max power må du bytte ut Ecu.

 

Så med andre ord: Like greit å få med komplett ledningsnett selv om det er litt jobb å innstallere det.

 

Råder deg til å registrere deg på forumet til http://www.peugeotklubb.no

 

Der er det en del folk med MYE peiling. Og akkuratt dette med Mi16 i en 205 er tatt opp MANGE ganger på det forumet. Det er en på det forumet som kaller seg B1ack Mi16 som har en 205 med mi16 motor som faktisk er godkjent. Han kan sikkert hjelpe deg med litt av hvert.

 

Have fun :D

 

Edit: Pris er varierende. Kommer ann på tilstand, årsmodell, antall km kjørt osv. Fra 2-3 tusen og oppover vil jeg anta

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår