Gå til innhold

Peugeot 205 gti langtids prosjekt

Ranger emnet


Villis

Anbefalte innlegg

 

Jeg kjører selv en Peugeot 205 gti med mi16 motor. Den er på langt nær orginal, men bilen er fult gokjent alikevel. Over 220 hk på hjula, 6 trins gir kasse. osv osv

Mye penger for og få til noe sånt

 

 

sleng inn bilder...nå:D

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sleng inn bilder...nå:D

Her er noen bilder fra i fjor sommer..

bil2.jpg

bil3.jpg

 

Prosjektet har stått ganske stille i vinter(Mye skole og andre ting som har skjedd) Men den er på langt nær ferdig :rolleyes:

 

Valg av eksos anlegg\grenrør har jo en god del og si med åssen motor han bestemmer seg for og bruke. SuperSprint sitt er veldig jålete. pent og se på men da i tilleg sikkert dyrere pga det.. ikke bare pga ytelse..

 

OG btw, åssen går det med prosjektet ditt nå Villis? Noen updates og dele med oss?

87- Peugeot 205 gti i16v (200hk++)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prosjeket har stått litt stille en liten stund nå, holder på å selge en annen bil som jeg må bli kvitt.. Men så snart jeg får pugen inn i garasjen igjen så skal den sveises og gjøres klar for godkjenning. Så kan jeg begynne å kjøpe inn diverse nye deler :) Skal bytte rattet, så viss noen vil kjøpe det gamle som står i nå så er det bare å gi ett bud!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var feit da! Likte det anlegge ditt, så ikke billig ut :D

 

Jeg har endelig fått tid til å jobbe litt med bilen i dag! Nå har jeg fått på det meste av intriøret som var tatt ut når jeg fikk bilen.

 

I tilegg har jeg tatt av M3 speilene som stod på. De skal lakkes på nytt i samme farge som bilen. Noen som har erfaring med en god sprayboks lakk som kan brukes?

Speilene er jo orginalt i krom, men syns det blir litt feil farge på denne bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Legger inn noen bilder fra den siste fremgangen.

 

07042005002.jpg

 

07042005001.jpg

Har fått en kompis til å hjelpe meg med å sveise hullet på siden, bare å sparkle å lakke her nå så begynner det å komme seg.

 

12032005.jpg

Har fjernet den gamle lakken på speilene for å lakke de på nytt.

 

Nå skal denne bilen snart komme på veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 5 months later...

Noe på vei? Sitter i spenning om dette blir bra her...

 

Har selv en 205 1.9 gti og lurer på om jeg skal fikse den opp eller selge den mens alt fremdeles virker!

Range Rover 03 v8, Volvo 242 v8, Clio 07 Rip Curl

SOLGT: RX7 93, Evo 8 560hk, A6 Allroad 3.0 07, Kadett C Autoslalom, Audi RS4 2001 510hk, S4 2000, v70 1997, mx3 2.5 1993, 323f 1.5 1996, Peugeot 205 1.9 GTI 1990, Corolla 1.6 16v 1989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett prosjekt... Ja.. vanskelig å få tak i T16 motor'n, men det er mange som gjør Mi16 komvertering av 1,9GTI.. Lykke til...

 

og btw... skal du ha Mi motor... ville jeg gått på http://www.peugeotklubb.no og prata med "kenny".. han har ALLT og har nok en motor eller to om jeg ikke husker helt feil..

- 97 Rover 214 SI

X - 95 SEAT Ibiza GTI

X - 92Opel Kadett E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår