Gå til innhold

Ettermontering av Xenon på E36 (hella celis lampene)

Ranger emnet


Azzido

Anbefalte innlegg

Jeg går å lurer på å bestille xenon kit til bilen min... har hella celis lampene... noen som har erfaring med dette? er det lett montering, masse knot med kobling osv?

 

noen som snakker om at man må koble ut kjørelysa oxo siden xenon da kan drepe hjernen på bilen i oppstarts øyeblikket osv...

 

fant en leverandør i sverige... http://www.xenonljus.nu/index.html

 

syntes xenon ser utrolig bra ut på de hella celis lampene oxo =)

bmw328_75K_85K.jpg

_________________

 

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

 

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke godkjent bilen din med bixenon. det koster noen kroner og ...... hva er vitsen?...

 

Bruker heller de lysa du har fra før av bare bytt pærene til noe litt mere hvitt. istedet for den fæle gule fargen

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tape-R

Du får ikke godkjent bilen din med bixenon. det koster noen kroner og ...... hva er vitsen?...

 

Bruker heller de lysa du har fra før av bare bytt pærene til noe litt mere hvitt. istedet for den fæle gule fargen

 

nei blir ikke godkjent... det veit jeg... det gir jeg litt faen i... vitsen er bedre lys og råere å se på? =)

 

jeg har allerede blåhvitt lys på lyktene... men vil ha noe kraftigere. og er sjelden med xenon på e36... vil ha noe som skiller seg ut.

_________________

 

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

 

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bixenono er ikke kraftigere. dem er faktisk svakere enn de du allerede har. forsjellen er at lyset er så blå/hvit aktig at du ser det for deg som sterkere... ettersom den gulfargen på en helt vanlig H4 pære effekt hinders...

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte xenon kit til s4'en min. Tok det ut når jeg solgte bilen, og en kompis kjøpte kittet til hans E36. Ble rått å se på :) Og sinnsykt bra lys.

 

Ingen heksekunst og koble opp. Det er jo H1 lys på E36, og det er jo kun ei ledning til pæra. Den plugger du i trafoen som følger med, og kobler på jord. Så plugger du bare ledningene til xenonpæra i trafoen, så er du i gang :)

 

Det settet som jeg hadde tålte spenning mellom 9 og 15v tror jeg det var. Det var iallfall sånn at det var trygt å ha kjørelys på. Ingen forskjell i lyset.

'07 Mercedes C Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by cyanide

Jeg kjøpte xenon kit til s4'en min. Tok det ut når jeg solgte bilen, og en kompis kjøpte kittet til hans E36. Ble rått å se på :) Og sinnsykt bra lys.

 

Ingen heksekunst og koble opp. Det er jo H1 lys på E36, og det er jo kun ei ledning til pæra. Den plugger du i trafoen som følger med, og kobler på jord. Så plugger du bare ledningene til xenonpæra i trafoen, så er du i gang :)

 

Det settet som jeg hadde tålte spenning mellom 9 og 15v tror jeg det var. Det var iallfall sånn at det var trygt å ha kjørelys på. Ingen forskjell i lyset.

 

originalt er det h1 ja... har sjekka litt rundt og alle sier igrunn det er enkelt å montere... har du bilder av den bmw'n med xenon?

_________________

 

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

 

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jorgen

E36 med xenon ser jævlig bra ut, sett et par stykker med det i Strømmen omerådet..

Ang. godkjenning: Er det politiet som er hissige på det eller kommer man ikke gjennom eu-godkjenningen?

 

er vel helst politiet i første omgang som er problemet...

_________________

 

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

 

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sagt at han hadde bi-xenon ;) Kjøpte faktisk hos Svebjørn Auto.. De har på lager :)

 

Politiet bryr seg vel ikke så mye om xenon. Iallefall ikke her oppe. Men på EU-kontroll blir det værre. Er krav om automatisk nivåregulering og lyktespyling.

 

Men en annen ting er at når du setter en xenonpære i en halogen reflektor, så blir lyset sinnsykt mye mer konsentrert enn i en xenon reflektor, og blender no helt j*vlig hvis du f. eks. møter en bil på en bakketopp o.l. Og du vil aldri få like mye spredning som på en bil med orginale xenonlys.

 

Det var stor forskjell å kjøre S4en med ettermonterte xenon og å kjøre en bil med orginale xenon.. Men, rått er det uansett :)

'07 Mercedes C Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva om Politiet stopper deg? Hvordan skal dem kunne bevise at du ikke har lov til å ha Xenon? Det er bare å skylde på at linsene gjør lyset hvitere.. Hvis du må vise bilen hos Biltilsynet så tar du bare av Xenon settet, viser med vanlige pærer..

 

Dessuten, sånn automatisk høydegreier trenger du heller ikke.. Er det ikke elektrisk justering av lys høyden på E36? Altså inne i kupeen? Med slike kan du bare justere lyset litt lengre ned enn vanlig..

 

Mener de første Mercedesene med Xenon orginalt kom uten sånn "Auto-høyde saker"..

 

Løp og kjøp.. Jeg har planer om Xenon etterhvert selv..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår