Gå til innhold

rismoenbrosracing: prosjekt fiat 131 abarth

Ranger emnet


rismoenbrosracing

Anbefalte innlegg

Dette ser bra ut!

Er bra noen tør å satse slikt!

Men må man virkelig bruke små mange "spesialdeler" for å få 300hk av en slik maskin?

Vet om en Fiat 124 sport coupe med 400hk på bakhjula på nettet.

lancia delta topp, fiat tipo kamhus, 2000tc blokk. Og til og med orginal 131 Racing girkasse! hehe

Girkassa på 131 Racingen er jo bare herlig!!

Til og med BMW folk misunnte meg den girkassa! :O

korta girstanga ned så at jeg kun beveget håndleddet ved giring, i og med at den var kortsteget :)

 

ser du skriver at det er 100% sperre? Sveisa? dummeste man kan gjøre... kun for å ha det gøy da?

Kjøp heller en Colotti diff fra Italia! koster litt over 20.000,- og da kan man velge å kraftig den skal være...

Kjøpte dere Abarthkittet av Marko i Finland? de han selger er jo grisebillige... 11 lapper...

 

Kom ikke langt på min Fiat 131 Racing. den som var avbildet her i tråden, med hvit abarth panser og vitaloni speil.

 

Fler bilder kan dere se her av den bilen:

http://www.alfapower.nu/gallery/album609

 

...og noen av de andre bilene min :P

 

Min hadde forgassermotor god for ca 160hk.

Borret opp fra 84,0 til 84,4.

2 doble Dellorto 45mm, Alquati kammer, 1600cc stempler og høvla for høyere komp(10,9:1 mot 8,9 som er orginalt...) og selfvølgelig grenrør og 2,5 eksosanlegg... + div småting...

 

Og nå når jeg ser dette angrer jeg så at jeg solgte den...!!

 

Håper på å få se denne bilen på mange italienske treff fremover fom 2005! :) Lykke til videre!

Canon 40D - EF 24-70 f2.8L - EF 70-200 f4L IS - EF 50 f1.4 - Speedlite 580EX II

Klikk for å se Bildegalleriet mitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 438
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vrange, trangsynte, kranglete, konservative mistroiske norrbaggar kan si hva de vil om sydlandske biler, men de har noe som ingen andre har - kjøreglede og sjel!

 

Jeg har alltid vært svak for "slike" ukurante biler som ingen andre vil ha. De har noe å by på som jeg ikke får andre steder. Pug205GTi og Abarth er noe som er både rått og forfinet på samme tid. Men nå er jeg noe farget av en oppvekst med Scalectrix og Polistil bilbanene med masse rå biler fra 70 og 80-tallet. :rolleyes:

 

PS!! Fiat, Pug, Cittetreng og Renault bygger sikrere og mere driftssikre biler enn mange andre merker i Verden idag!

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen komme å denge meg...jeg har hatt en fiat 131 200 tc racing med abarthstyling.. orginal orange med sort interiør.. velour bøtteseter! og den var trimma med andre kammer og webere... sperreaksel og tettstega kasse... den gikk sykt bra. men den var rusten.. så jeg kjøpte meg sveiseapperat og jekka opp bilen og såsolgte jeg bilen.. det var lurt gitt... den savner jeg etter å ha sett denne tråden! Rått prosjekt og lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Først, takk til alle som har kommet med positive tilbakemeldinger, det er alltid morro!!!

 

Alfa155: som du ser står det en pluss bak 300 tallet, dvs at alle innhandlede deler er skaffet med tanke på at de skal klare minst 500 hester;) hadde nok ikke trengt å bytte så mye for å klare 300.

 

satser selvfølgelig på å gjøre noe med bakakslingen ja, men det er som alt annet, alt er så jævli dyrt, og tuenlappene siier løst..

 

Kittet er kjøpt i finland ja, er ikke helt sikker på hva han het, men regner med det er han du snakker om.

Desverre var delene av en såpass dårlig kvalitet, og hadde så dårlig passform at det tok MYE MYE lenger tid å gjøre karroserijobben enn forventet.Men resultatet til slutt tror jeg kommer til å bli bra.På bildene sitter jo ikke bremser på verken foran eller bak, slik at den vil etter min mening bli enda "feitere" med hjula lenger ut.

 

Planene for jula er å få slippi nedi motoren, håper bare ikke det blir for kaldt ettersom vi ikke har isolert garasje;)

 

Elsker italienske biler..

1986 audi coupe quattro, soon to be a sq

1977 fiat 131 abarth

2007 bmw e92 320d

2007 honda crv aero plus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Italienske biler er livet! hehe slik er det bare for oss som har den lidenskapen!

 

Er ikke mange 131 Racinger igjen orginalt i norge, men har sporet opp de som går på veien. Er min gamle pluss en jeg kjenner på Rena som hadde en sinnsykt strøken sølvgrå racing med Ritmo abarthmotor og diff.brems... ble solgt i fjor eller noe for 52.000,-

Ellers så går det en ombygd 131 1300 på Grong med fult abarthkit og trimma 2,1liters motor og en Racing ombygd til abarth i rusten tilstand med Croma Tie motor... ;)

+ at det er en del "restureringsobjekter" rundt forbi...

 

Det du kan gjøre er å få tak i en orginal diff.brems til bilen. den er på 30% og er en solid kloss!! må være bedre en sveisa bakaksel da det gir svært dårlige kjøreegenskaper.

Kan skrive under på at den orginale diffen ikke er serlig solid da jeg knakk en diff i to biter på min bil... og stanga som holder planethjulene ble skutt ut av diffhuset! hehe ett helt rundt hull uten sprekker rundt! var nok fart i den stanga da ja! hehe ;)

 

Skal denne bilen på skilter???

Og hvis den skal det, tror du godkjenninga går bra??

 

Sett meg gjerne på "mailingliste" over evt bilder og info som kommer framover...

er veldig interesert i prosjektet ditt!

alfa155@twin-spark.net

 

mvh

Kristian JV.

Canon 40D - EF 24-70 f2.8L - EF 70-200 f4L IS - EF 50 f1.4 - Speedlite 580EX II

Klikk for å se Bildegalleriet mitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har som mål å få skilter på den ja, vi får tro det går!

 

bilen blir lakkert i mercedes brilliantsilber farge, er lakkert i motorrom, ikke så lett å se men;)

 

Er bare spjellhus fra Volvo, tror nok ikke det har såm mye å si hva slags bil dette kommer fra, har ikke peiling om hvor mange hester volvo sport har så det veit jeg ikke;)

 

prøver å legge opp ett bilde av toppen, litt halvferdig men;)

zatzy1.jpg

1986 audi coupe quattro, soon to be a sq

1977 fiat 131 abarth

2007 bmw e92 320d

2007 honda crv aero plus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å legger ut noen bilder på nett slik at jeg kan få lagt dem inn her, problemet er at isdn linja ikke er av raskeste;)

 

legger likevel ut ett bilde til, tatt inne i vår "varme låve":)

 

101-0147_IMG.jpg

1986 audi coupe quattro, soon to be a sq

1977 fiat 131 abarth

2007 bmw e92 320d

2007 honda crv aero plus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår