Per-Henrik Skrevet Desember 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2004 Nå skal jeg bytte registerreima mi. Men den nedeste remskiva vill ikke løsne, skruen vill ikke rikke seg. Her en b200k motore med defekt gasser. Lurte på om jeg skulle sette på inne suget å gasser fra en b230 a motor stromber for gassern. hvor mye sånn ca. må jeg gi for det på skroten? Å gir stromber gassern mere effekt en solex gassern?? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Desember 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2004 Sett bilen i 1.gir Finn deg ei 22mm(?) pipe og en lang latmannsarm, tre på et stålrør og bruk vektstangprinsippet. For innsug og gasser kan du vel kanskje regne med å betale 500kr. Ikke regn med noen sinnsyk effektøkning, men kanskje du får litt mer nm og bunndrag.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Desember 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2004 Originally posted by Per-Henrik Nå skal jeg bytte registerreima mi. Men den nedeste remskiva vill ikke løsne, skruen vill ikke rikke seg. Her en b200k motore med defekt gasser. Lurte på om jeg skulle sette på inne suget å gasser fra en b230 a motor stromber for gassern. hvor mye sånn ca. må jeg gi for det på skroten? Å gir stromber gassern mere effekt en solex gassern?? Jeg har et A-innsug.....kjøpe?:D Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Desember 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2004 Hvis jeg tar b 230 a gasser på min b200, må man dyse om gassern da så den ikke gir så mye bensin? Eller blir det bare å justere co skruen? (jeg skal ha på kn filter) er ikke intreser i å kjøpe a innsug nå, når jeg kansje kan få kjøpt billig fra folk som har mange 240 ståanes rund her Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Desember 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2004 må være noen som har gjord det før? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Desember 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2004 går vel fint å bytte gasser rett over, evt så kan du jo prøve å gi den en magrere blanding hvis du syns den går med for feit blanding. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Desember 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 leste i haynes boka at man kunne stikke et skru jern inn i ett hull som var det . ga gikk skru jernet i inngrep med start kransen, da rikker ikke veiva seg. Er det noen som vet hvor det hullet er henn? Å så har jeg thenkt litt på 2x stromberg gassere, Er det bare å ta 2 vanlige strombergassere?? Hvor kan man få tak i det innsuget? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet Desember 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 du skal ha bilen i det høyeste giret, altså 4. eller 5. gir. Du kan jo selve tenke deg. Det kreves mye mere kraft for å drive hjula i høyere enn lavere gir, så når du skal løsne bolten til remskiva vil du at det skal mye kraft til for å snurre motoren. Har aldri sett ett innsug med to doble stromberg gassere på en 240. Tror ikke det finnes til ohc motorene, men om du får noen til å lage ett innsug for deg og får justert gasserne skikkelig kan det sikkert bli bra, men sikkert ikke mere enn å bytte til en b23xx.... Siter 1991 940 GL B230FB 340.000 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
donjon Skrevet Desember 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 Originally posted by Per-Henrik leste i haynes boka at man kunne stikke et skru jern inn i ett hull som var det . ga gikk skru jernet i inngrep med start kransen, da rikker ikke veiva seg. Er det noen som vet hvor det hullet er henn? Hadde samme problemet som deg da jeg skulle bytte registerreim, og satte på en hylsenøkkel på skruen og festet håndtaket på denne mot vannpumpa med tape. Så kjørte jeg startmotoren ei veldig kort stund, og skruen løsna. Vet at denne metoden ikke er å anbefale, men nøden var stor, jeg orka ikke av med startmotoren for å kile startkransen, så jeg tok sjansen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kskr Skrevet Desember 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 Originally posted by Per-Henrik Nå skal jeg bytte registerreima mi. Men den nedeste remskiva vill ikke løsne, skruen vill ikke rikke seg. Solution: Dynamitt Siter Ford Sierra 2.0i Clx (FERDIG) Ford Sierra 2.0i Clx (GOD BIL) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Desember 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 Originally posted by bcrazy Har aldri sett ett innsug med to doble stromberg gassere på en 240. Tror ikke det finnes til ohc motorene, men om du får noen til å lage ett innsug for deg og får justert gasserne skikkelig kan det sikkert bli bra, men sikkert ikke mere enn å bytte til en b23xx.... Noen som har sett ett slikt innsug eller? Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Desember 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 Originally posted by bcrazy du skal ha bilen i det høyeste giret, altså 4. eller 5. gir. Du kan jo selve tenke deg. Det kreves mye mere kraft for å drive hjula i høyere enn lavere gir, så når du skal løsne bolten til remskiva vil du at det skal mye kraft til for å snurre motoren. Du må vere full.. dersom det du skriver stemmer så hadde vi alle parkert bilene våre i 4. eller 5.gir. Viss du ikke skjønner det skal jeg forklare.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet Desember 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 Da må du gjerne forklare. Sist jeg byttet reg reim så prøvde jeg først å sette bilen i 1. gir, på med brekket. Hva skjedde: Motoren dro rundt og bilen flytta seg (brekket mitt er ikke det beste) Satte så bilen i 5. gir, og bolten løsnet, motoren dro ikke rundt. Siter 1991 940 GL B230FB 340.000 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Desember 9, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 Originally posted by locked Du må vere full.. dersom det du skriver stemmer så hadde vi alle parkert bilene våre i 4. eller 5.gir. Viss du ikke skjønner det skal jeg forklare.. Kansje thenke deg om etter par ganger til. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Desember 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2004 Originally posted by locked Du må vere full.. dersom det du skriver stemmer så hadde vi alle parkert bilene våre i 4. eller 5.gir. Viss du ikke skjønner det skal jeg forklare.. parkerer du bilen i 5te gir og da eller? er mye tyngre for motorn og turne i førte gir skal jeg si deg! Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg