Nox Skrevet Desember 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2004 lurte på om jeg skulle få porta 531 toppen og større ventiler osv. noen i norge som er flinke til det som ikke tar blodpris? Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Desember 4, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2004 Skinne gutta her i sarpsborg er veldig flinke,men også dyre da. Også har du Kjetil Solheim i halden, han driver med amcars, men kanskje du er heldig vettu... han er flink og ikke så veldig dyr... Mvh Ottesen Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse_GT Skrevet Desember 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2004 litt øfftopic, men tar det her siden man prater om porting.. hva er dim. på innsugskanalen og eksoskanalen på 530, 531 toppen osv? og lønner det seg å bytte til større ventiler i tilegg når man porter en topp, eller gir det bra effekt ved bare å porte? hva koster en porting av en topp sånn cirka? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kristom Skrevet Desember 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2004 Cylinder og Motorservice i Trondheim..tosk her på forumet jobber der.. Siter Opel Ascona 1.3S 1981mod Opel Vectra 2.0i 1990mod [x] Opel Vectra 2.0i 1991mod (vraket) [x] Opel Omega 2.0i 1987mod (vraket) [x] Volvo 244DL B19 1980mod (vraket) [x] VW Golf 2 1.6 1985mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Desember 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2004 Mye pleier dere å betale for porting av topp? Syntes dere 10.000kr er mye for porting og ventil sliping? Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2004 Originally posted by Dr_BASS Mye pleier dere å betale for porting av topp? Syntes dere 10.000kr er mye for porting og ventil sliping? Sliper man ikke om setene,går det mye flow ut av vinduet/i dass. Med mye flowtesting etc kan det bli dyrt...men 10k var stivt...jeg tar rundt 4 for porting,så blir det + for ventiljobben og evt. flowtesting utover en test på maks ventil-løft.. pleier ende på mellom 5.5-7.5 lapper. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Desember 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2004 bcb.no driver med porting, men der er prisene høye. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Desember 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2004 Originally posted by Turboed1 Sliper man ikke om setene,går det mye flow ut av vinduet/i dass. Med mye flowtesting etc kan det bli dyrt...men 10k var stivt...jeg tar rundt 4 for porting,så blir det + for ventiljobben og evt. flowtesting utover en test på maks ventil-løft.. pleier ende på mellom 5.5-7.5 lapper. Du..... hvor mye skulle du hatt for å fikset toppene mine+ flowtest ? jeg har mest sansynlig brent ventilsetene :rolleyes: Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2004 Originally posted by Ottesen Du..... hvor mye skulle du hatt for å fikset toppene mine+ flowtest ? jeg har mest sansynlig brent ventilsetene :rolleyes: Prøvde å sende deg PM... :) ...var full innboks der. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Desember 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2004 Originally posted by Turboed1 Prøvde å sende deg PM... :) ...var full innboks der. har fikset det allerde ;) Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-Sport Skrevet Desember 25, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2004 Hei! Er en kar i nordtrøndelag. tror han holder til i levanger/stjørdal.. har ikke nr hans her nå, men kan skaffe dt hvis du ikke allerede har fått portet toppen.? Han kalles tore topplokk..(sier vel sitt,eller?:P) Han tok 1000-lappen for å porte en topp en kompis var innom med.. men kan skaffe nr hvis dt er av intr, så kan du jo ringe å høre med han..!? Mvh Thomas Evjen Siter - V70 `98 (x) 2x 244, 2x 245 (x) 760 m/230FK (x) 142 `69 ++++++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
200sx Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 Originally posted by R-Sport Hei! Er en kar i nordtrøndelag. tror han holder til i levanger/stjørdal.. har ikke nr hans her nå, men kan skaffe dt hvis du ikke allerede har fått portet toppen.? Han kalles tore topplokk..(sier vel sitt,eller?:P) Han tok 1000-lappen for å porte en topp en kompis var innom med.. men kan skaffe nr hvis dt er av intr, så kan du jo ringe å høre med han..!? Mvh Thomas Evjen "Tore topplokk" eller Tore Østhus holder til i Trondheim. sjappa heter autotrim. og at han porter en topp for en tusenlapp er bullshit Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-Sport Skrevet Januar 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2005 nå driter jeg i hva du betaler osv, men var jo dt han hadde betalt.. jeg sa vel ikkeno om hvordan topp dt var? Nei, akkurat.. Siter - V70 `98 (x) 2x 244, 2x 245 (x) 760 m/230FK (x) 142 `69 ++++++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 vet ikke om kjetil solheim har utstyr for volvo..men i østfold er det jo enten han, skinne gutta, sarpsborg motorverksted, eller affen i eidsberg... affen er jo som kjent gud når det gjelder å bygge volvo-motorer.. edit: så det var nevnt 10000kr for porting etc... se på denne : TOPPLOCK STEG 2 turbo med ventiler in 44 ut 40. Maximalt bearbetade kanaler och förbränningsrum. Urfrästa och slipade förbränningsrum. Kompressionsförhållande enligt önskemål. UTBYTES eller + nytt ämne 12500:- svenskt firma http://www.kgtrimning.com/ de har masse til volvo Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Januar 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2005 Originally posted by volvo242TIC Maximalt bearbetade kanaler och förbränningsrum. Betyr at toppen er tatt ut så langt det går....ergo er den en fin dregg.:rolleyes: Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.