Gå til innhold

Nytt filter

Ranger emnet


safoll

Anbefalte innlegg

Originally posted by Puff

Hei

 

Jeg kjører med K&N filter, husker ikke navnet, men skulle være godt for ca 340 hk:D, bare så synd girkassa ikke er god for like mye :eek:

 

Alright!

Ser du har et bøyd rør ut ifra lmm'en, og ned i framskjermen. Er dette bedre for luftfilteret og "flow'en"? Er jo kanskje litt kaldere luft der?

Jeg har filteret koblet direkte på luftmassemåleren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjører hks filteret jeg oxo, med bøyd rør ned i skjermen, tror det funker bra! merka ihvertfall stor forskjell fra jalla kon filteret og til hks! :) mener da at det ble litte bitt bedre respons! :D

- 1995Audi RS2

x1991 Mazda 323 Gt-x igjen...

x1996 Nissan Primera SRI

x1990 Mazda 323 Gt-x

x1989 VW golf gti 8v

x1989 Toyota corolla gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gt-xxx

kjører hks filteret jeg oxo, med bøyd rør ned i skjermen, tror det funker bra! merka ihvertfall stor forskjell fra jalla kon filteret og til hks! :) mener da at det ble litte bitt bedre respons! :D

 

Hks-filter? Hmm.. Er dette et "vifte" - filter, som nedenfor? Kjøpt igjennom Crazy Tuning eller?

 

stortsnitt.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ser omtrent slik ut ja, eller mere nøyaktig slik: http://www.hksusa.com/products/?id=788 :D bare to forskjellige produsenter, tviler på at det er store forkjellen på kvaliteten mellom greddy og hks.. :)

- 1995Audi RS2

x1991 Mazda 323 Gt-x igjen...

x1996 Nissan Primera SRI

x1990 Mazda 323 Gt-x

x1989 VW golf gti 8v

x1989 Toyota corolla gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gt-xxx

det ser omtrent slik ut ja, eller mere nøyaktig slik: http://www.hksusa.com/products/?id=788 :D bare to forskjellige produsenter, tviler på at det er store forkjellen på kvaliteten mellom greddy og hks.. :)

 

Hva er prisen på ett sånt da?

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gt-xxx

det ser omtrent slik ut ja, eller mere nøyaktig slik: http://www.hksusa.com/products/?id=788 :D bare to forskjellige produsenter, tviler på at det er store forkjellen på kvaliteten mellom greddy og hks.. :)

 

Ok. Ser TRS Autoteknikk har dette filteret. Har du alu-rør fra lmm til filteret eller? Hvor stort er filteret? Antall mm. i tilslutning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har det minste filteret, 70mm inn, å diametern på selve filteret er 150mm, har en 90 grader bend fra lmm`en som går nedi skjermen.. tror ikke det hadde blitt plass til det største filteret nedi skjermen, men da er det jo bare å feste d direkte på lmm`en, større filter er jo egentlig bare en fordel.. :D bare å lage seg et varme skjold rundt så blir det vel go gang! ;)

- 1995Audi RS2

x1991 Mazda 323 Gt-x igjen...

x1996 Nissan Primera SRI

x1990 Mazda 323 Gt-x

x1989 VW golf gti 8v

x1989 Toyota corolla gti 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gt-xxx

jeg har det minste filteret, 70mm inn, å diametern på selve filteret er 150mm, har en 90 grader bend fra lmm`en som går nedi skjermen.. tror ikke det hadde blitt plass til det største filteret nedi skjermen, men da er det jo bare å feste d direkte på lmm`en, større filter er jo egentlig bare en fordel.. :D bare å lage seg et varme skjold rundt så blir det vel go gang! ;)

 

Er absolutt en fordel med stort filter ja, men jeg lurer på om det også er en fordel med bend-rør fra lmm og ned i skjermen? Det skal jo kanskje være litt kaldere luft der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en slik bøy ned til skjermen. Og det jeg lurer litt på ja er hvor stor forskjellen er på tempen. Så hvis du kunne lagt ut målingene dine her, hadde jeg blitt happy happy! :)

Bilen fjusker litt skjønner du, og folk som liksom skal ha greier på det begynte nesten å le når de så hvor luftfilteret mitt lå. De mente det kom alt for lite frisk luft til slik som det ligger nå. De mente den fikk for varm luft og ikke nok luft (ikke spør, jeg vet ikke) når den lå slik. Hadde et slikt HKS filter som nevnt tidligere litt lengre opp her på den før, men det ble selvsagt stjålet. Så nå står det på et K&N filter.

Opel Astra -01 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=86107

 

x Mazda 323 GT-R -94

x Mazda 626 -86

 

Always listen to what a man says to you when he's angry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår