MR_Simba Skrevet November 24, 2004 Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 2 små ting som har kommet i det siste her.. dere vet lyset når man drar håndbrekke lissom..i dashbordet..det lyset svakt, av og til flimrer det, av og til kun svak lys..korfor? noen vør borti det problemet? andre tingen e denne abs greia..før var det slik at den lyste plutselig av og til..så sluknet den..nå i det siste har det begynt å lyse mer å mer konstant..? å da fungerer ikke abs..prøvde å låse hjula på isen..så sklei den uten at abs`n fungerte... noen som har vært borti dette ? hva kan det være? disse problema begynte egentlig da jeg hadde bilen inne på reparasjon på en forhandler, så fikset dem på noe å kortsluttet visst det elektroniske da klokka nullstiller seg hver gang jeg starter bilen og turtelleren detter liksom ikke ned på null når jeg skrur av, men stopper der den er når jeg skrur av bilen lissom.. dette ble egentlig ganske lang forklarling...heh.. det er en 1.4 8v 97modell.. noen som har forslag til hva det kan være, og om det er sammenheng med den "kortslutningen" dem gjorde på verkstedet? jeg sa ifra med en gang, det er dem klar over så.. Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo_gti16v Skrevet November 24, 2004 Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 mest sannsynli så er bare lite strømm...så kan d vere (mest trruli) følerene på absen din som har dårlig kontakt...prøv å rense polene\elekrto crc o.l... Siter Kjør Hardt,Kjør Stil ,Kjør Lavprofil!!! http://www.lundalracing.piczo.com -85 VW Polo Classic 1,3 sint!.p -86 Dodge 350 le "Hinna" Gul:) -x 73 Boble 1303s FET! Bad Beetle :titties: -x 85 VW Golf Gti 8v :rolleyes: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Justice Skrevet November 24, 2004 Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 9 av 10 tilfelder hvor abs lampa begynner å kødde, så ligger feilen i en av følera på en av forhjula, som sitter neppå navet. Feilen kan også komme av slark i et hjullager. Siter Saab 900 Turbo 8v http://www.saab-racing.moo.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony Skrevet November 24, 2004 Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 hadde samme problemet med min abs, da var det en føler på venstre forhjul som hadde røket. du kan eventuelt jekke opp bilen og måle føleren, bruk vekselspenningsmåler og snurr på hjulet. Da skal du å et utslag på ca 0,3-0,7V AC. Siter -95 polo6N -91 sierra -84 golf2 www.home.no/polo6n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet November 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 24, 2004 takk for svar.:) skal kikke på saken imorra å se om det hjelper..tilbakemelding kommer! Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G_Yog Skrevet November 25, 2004 Rapporter Share Skrevet November 25, 2004 Flimmring i "brekk lampa"(ikke abs lampa) kan vel være lavt bremseveskenivå.. el tar jeg feil nå... Siter PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav! MantaB-82: Slædde :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polow Skrevet November 27, 2004 Rapporter Share Skrevet November 27, 2004 Har akkurat det samme problemet med min polo. Er nok en av følerene som er ødelagte. Har vel fikset alt som kan gå galt med en polo i og med at min 95 mod er kjørt 260.000km. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet November 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2004 ja var en dag jeg skulle prøve å se på dette da..tok bilen først på bensinstasjonen å fikk den vasket med høytrykkspyler bare for å vaske den litt;) ..vasket veldig godt i hjulbuene og felgene for å få vekk drit derifra da.. men da jeg satt meg i bilen igjen..abs lampa var AV(absn funker) , å ingen flimring i håndbrekk lampa heller. .gått 2-3 dager nå og alt funker fint enda:D men det kommer vel tilbake igjen snart vil jeg tru ja..:( Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo_gti16v Skrevet Desember 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2004 Vask oftere da vettu...:op :D :D Siter Kjør Hardt,Kjør Stil ,Kjør Lavprofil!!! http://www.lundalracing.piczo.com -85 VW Polo Classic 1,3 sint!.p -86 Dodge 350 le "Hinna" Gul:) -x 73 Boble 1303s FET! Bad Beetle :titties: -x 85 VW Golf Gti 8v :rolleyes: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gou Skrevet Desember 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2004 Originally posted by polow Har akkurat det samme problemet med min polo. Er nok en av følerene som er ødelagte. Har vel fikset alt som kan gå galt med en polo i og med at min 95 mod er kjørt 260.000km. Hei ørjan ? ;) Siter -89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker) X-97 mod Caddy X-97 mod Polo 6N 16v X-98 mod KIA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polow Skrevet Desember 2, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2004 stemme det GOU Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PoloDude Skrevet Desember 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2004 Hm....hadde vært SVÆRT så interessant å vite litt servicehistorikk på en Polo som har rulla 260`............. Dvs alvorlige rep etter 100`som er foretatt på denne....????? Siter -2011 Skoda Superb. -Ex 2000 mod Cross Passat "BLUE IN MOTION"-Ex 1997 mod Polo ColourConsept (nå solgt og desverre vraket). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
polow Skrevet Desember 5, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2004 Bilen er rullet 260000 uten noen alvorlige reperasjoner. Kun slitedeler som clutch, bensinpumpe ol. (bank i bordet)..... Bilen fungerer helt fint uten noen som helst ulyd fra motor eller annet. Hvis du kjører poloen din fint og skifter olje når du skal varer den lenge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elltho Skrevet Desember 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 Originally posted by sony hadde samme problemet med min abs, da var det en føler på venstre forhjul som hadde røket. du kan eventuelt jekke opp bilen og måle føleren, bruk vekselspenningsmåler og snurr på hjulet. Da skal du å et utslag på ca 0,3-0,7V AC. ..har feil på abs'n jeg oxxo.. prøvde å måle forhjula, og fikk da 0,3Vac på det ene hjulet, og 0,12Vac på det andre.. Feilen oppklart? (kun 700++ for ny føler da) :( ..hvordan kan man evt. måle følerne på bakhjula? ..er jo ikke noe plugg bak, slik som på framhjula.. hm hm.. -Thomas- Siter -->88mod Hilux,68mod Boble roadster (x)94mod Bmw 318is,91mod Golf2 TD,96mod Polo 6N 1,6l,81mod Hilux type stOr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sony Skrevet Desember 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2004 skjekk prisen på www.mekonomen.no der koster de ca 450kr stykk. Siter -95 polo6N -91 sierra -84 golf2 www.home.no/polo6n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg