Fjøslukt Skrevet November 21, 2004 Rapporter Share Skrevet November 21, 2004 Hei... Har tenkt å sote mine baklys sort siden jeg har en sort bil og synes dette passer bra sammen, men i den forbindelse har jeg lekt litt med tanken på å bare lime på solfilm på lyktene, slik man bruker for å sote vinduer.. Kan dette fungere, evnt har noen andre tips til måter å sote lys på og som samtidig går an å fjerne hvis politi/EU-kontroll krever det... Siter Skoda Superb 1.9 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitros Skrevet November 21, 2004 Rapporter Share Skrevet November 21, 2004 Bruk sot spray på lyktene. Fjerne det med ost høvel når EU kontrollen nærmer seg. Siter O-<8--¤< Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet November 21, 2004 Rapporter Share Skrevet November 21, 2004 for å ta den "billige" måten først, kan du jo bare ta tynnstrømpebuksa te dama:D de selges sotespray på mobilsentrum.no som jeg vet flere har brukt... det blir meget bra så lenge ikke tar mer enn 2-3 lag... får å fjerne sprayen kan man bruke lakkfjerner eller bremsevæske... (sikkert mere som tar lakk, men det er de jeg kom på i farta) hvordan bil har du forresten?? Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommeliten Skrevet November 21, 2004 Rapporter Share Skrevet November 21, 2004 Har brukt sotespray fra Bilextra før. Og så brukte jeg neglelakkfjerner for å ta det vekk før EU-kontroll. Funket fint det. Og syntes at ikke det ble gale med den sprayen heller, egentlig.... Siter Skal det være, så skal det være! 2000 Audi A6 1.9 TDI 2002 Chevrolet Tahoe LT 1994 Ford Mondeo 2,0 GLX 1990 VW Passat GT STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet November 21, 2004 Rapporter Share Skrevet November 21, 2004 du kan bare GLEMME å bruke sotefilm.. hehe.. bruk lakk fra mobilsentrum.no , billig, og veldig enkelt, og fungerende.. brukt det med stort hell :) Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet November 21, 2004 Rapporter Share Skrevet November 21, 2004 Bruk sotingsspray! Lakket selv to lag på lyktene på audien min, med glimrende resultat. birthday Edit: "Your text here, your text here.." Blæ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prophets Skrevet November 21, 2004 Rapporter Share Skrevet November 21, 2004 Hvordan er det når man skal få lyktene røde? Bruke spray da også eller? Noen nevnte å ha på ett lag med klarlakk, har det nmoe for seg? Siter `94 Audi S2 coupe `91 VW Corrado G60 x `99 Honda NSR125 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunnyGTi2.0 Skrevet November 21, 2004 Rapporter Share Skrevet November 21, 2004 Jeg brukte Motip sin sotespray for lykter. La vel mellom 14 og 17 lag eller noe, tynne lag vel å merke.. Etter det la jeg et par lag motip klarlakk. Dette ble rimelig matt og fælt :( Lurer på om det kanskje var for kaldt når jeg lakket det.. Noen som har peiling på andre grunner til matthet? Har det noe å si at sprayboksen har ligget vært under 0 grader? Må nesten fjerne det og prøve på ny, for svarte skal de være ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet November 21, 2004 Rapporter Share Skrevet November 21, 2004 noen tips for soting egentlig? feks.. bruk av klarlakk ol? jeg lurer siden jeg ikke trenger tenke på eu-kontroll på en stund osv ;) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet November 22, 2004 Rapporter Share Skrevet November 22, 2004 Originally posted by Zwan Bruk sotingsspray! Lakket selv to lag på lyktene på audien min, med glimrende resultat. birthday Edit: "Your text here, your text here.." Blæ! Ring ring: hei onkel, BILnummer : xxxxxxxx har sota lyktene sine ulovlig.... babubabu - 5000,- ØY, hvorfor bryr dere dere om eukontrollen, er bare å si at lyktene er kjøpt sånn ;) Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet November 22, 2004 Rapporter Share Skrevet November 22, 2004 Prizma: 1. Bilen min ble eu-godkjent 2 ganger iløpet av 4 år med disse lyktene. 2. Ikke mitt problem, ikke min bil mer.. :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet November 22, 2004 Rapporter Share Skrevet November 22, 2004 Originally posted by prophets Hvordan er det når man skal få lyktene røde? Bruke spray da også eller? Noen nevnte å ha på ett lag med klarlakk, har det nmoe for seg? du får osgå kjøpt rødtoning hos mobilsentrum.no... trenger ikke klarlakk over... synes det blir best uten Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prizma Skrevet November 22, 2004 Rapporter Share Skrevet November 22, 2004 Er det jeg sier jo!! er ikke noe å være redd for! Siter Mvh. prizma Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Luudedude Skrevet November 22, 2004 Rapporter Share Skrevet November 22, 2004 Originally posted by SunnyGTi2.0 Jeg brukte Motip sin sotespray for lykter. La vel mellom 14 og 17 lag eller noe, tynne lag vel å merke.. Etter det la jeg et par lag motip klarlakk. Dette ble rimelig matt og fælt :( Lurer på om det kanskje var for kaldt når jeg lakket det.. Noen som har peiling på andre grunner til matthet? Har det noe å si at sprayboksen har ligget vært under 0 grader? Må nesten fjerne det og prøve på ny, for svarte skal de være ;) Hvis luft fuktigheten er for høy når du lakker blir resultatet misfarget og matt.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg