Gå til innhold

Synkronisering mellom forsterker og cd-spiller

Ranger emnet

GT_rider

Anbefalte innlegg

Nettop motert og installert min første forsterker.

(Ganske stolt over meg selv, og mine elektrokunnskaper..)

Men her kommer problemet. Står i boka til forsterkeren at jeg må synkronisere lydstyrken mellom cd-spiller og forsterker. Det skal gjøres på følgende måte:

Først skru gainkontroll på forsterker helt ned, for så å skru vol på spiller forsiktig opp til jeg hører en forvrengning, da skal jeg skru litt tilbake.

Så skal jeg skru gainkontroll på forsterker forsiktig opp til jeg hører en forvrengning, og så skru litt tilbake.

Da skla spiller og forsterker være synkronisert. Problemet er at jeg ikke hører noe form for forvrenging. Så jeg lurer på om det i det hele tatt er noen form for innstilling mellom spiller og forsterker, eller det bare er å prøve seg frem til man finner et forhol som man er fornøyd med.

Håper noen svarer meg, så jeg ikke risikerer å ødelegge forsterker/spiller.

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, synkronisering syns er feil ord ;-) men heller tilpasning ville jeg kalle det. Nå er vi så "heldig" av å kunne ha Headunits med en høyere utgangs spenning, i motsetnig til før hvor 2 volt eller mindre var standar.

altså: finn et forhol som du er fornøyd med og lytt etter sus eventuelt skru ned volumen på frosterkeren.

apropos: du kan ikke skadde verken spilleren eller forsterkeren/ høytaler så lenge du ikke hører forvrening i lyden.

:)

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider