Gå til innhold

Morsom sak

Ranger emnet


Henrik

Anbefalte innlegg

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by mk1classic

Av en eller annen grunn føler jeg at jeg har sett det samme oppsettet i en annen bil !?! Passat stasjonsvogn

 

 

Det stemmer det ja. Er samme motoren, med noen modifikasjoner for å passe i golf. Har du sett passaten i "action". Har du flere bilder av den?

Mvh.

Ole Morten

'99 Audi A4 1.8TQ

x '91 Golf 16v turbo

Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ole Morten

 

 

Det stemmer det ja. Er samme motoren, med noen modifikasjoner for å passe i golf. Har du sett passaten i "action". Har du flere bilder av den?

Det er nok desverre det eneste bildet jeg har. Bildet ble tatt på åpendag hos Norsk bildelesenter i 2000. Da var vel ikke motoren ferdig bygget siden han kjørte rundt med en velbrukt blokk (280.000km) og en 1.5L brusflaske som olje oppsamlings tank.

 

Hva er spesifikasjonene på motoren nå?

"mk1classic"

'83 Golf GTI Rabbit

'83 Golf GTI "Prosjekt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mk1classic

Det er nok desverre det eneste bildet jeg har. Bildet ble tatt på åpendag hos Norsk bildelesenter i 2000. Da var vel ikke motoren ferdig bygget siden han kjørte rundt med en velbrukt blokk (280.000km) og en 1.5L brusflaske som olje oppsamlings tank.

 

Hva er spesifikasjonene på motoren nå?

 

Gti 8v blokk med G60 toppakning og 16v topp. S4 eksosmanifold og turbo. Audi 90 dyser, fuelrail og innsug med modifisert trykkboks. Haltech datasprut, tenningsanlegg fra 16v. Modifisert intercooler fra UrQuattro.

 

Bremset til 231hk og 301nm på 0.9 bar :)

Mvh.

Ole Morten

'99 Audi A4 1.8TQ

x '91 Golf 16v turbo

Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole:

 

Det blir en 16v motor med Je smidde stempler, 7.5:1 i komp, Pauter smidde råder. Portet topp med mekansike ventilløftere. Vs Motor skal gjøre det. Autronic Smc datasprut. Kan jo bli morro det. Kjøre på 1.8bar ladetrykk eller noe. Burde begynne å flytte seg da.

 

Hvor holder du til hen? Må jo få tittet på go bilen din en gang. :)

Rallye Golf (med 16v turbo en gang i fremtiden.)

 

X Volvo 360 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by greenrallye

Ole:

 

Det blir en 16v motor med Je smidde stempler, 7.5:1 i komp, Pauter smidde råder. Portet topp med mekansike ventilløftere. Vs Motor skal gjøre det. Autronic Smc datasprut. Kan jo bli morro det. Kjøre på 1.8bar ladetrykk eller noe. Burde begynne å flytte seg da.

 

Hvor holder du til hen? Må jo få tittet på go bilen din en gang. :)

 

 

Det blir nok en værstingmotor det :) Koster vel litt også. Blir den klar til gatebil på Vålerbanen?

 

Holder til i Oslo jeg

Mvh.

Ole Morten

'99 Audi A4 1.8TQ

x '91 Golf 16v turbo

Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår