Gå til innhold

Golf II tips

Ranger emnet


Goliath

Anbefalte innlegg

Her er bilder av Golfen min

Det er en 1990 mod Gofl GL 1.8 90Hk (RP Motor)

Kjøpte den i dønn original stand.

Av utstyr kan jeg nevne takluke, sentrallås og alarm.

Så sist høst kjøpte jeg emblemfri grill, GTI frontspoiler, sota/røde baklykter, sota sideblinkers,monovisker, 40mm senkesett, grill list, og 17" felger med 205/40/ZR17. Sveisa på en eksostut, men det er bare for utseendet, gir ikke no lyd.

Det jeg lurer på, har folka noen tips til meg som ikke koster skjorta?? Hadde sånn halveis et G60 Rallye interiør på gang for 4000 kr, men det gikk i vasken, vil heller ikke ha vanlig GTi interiør (for kjedelig). Ellers har jeg planer om ratt, Audi 80 takluke (vippeluke), lakkert spoiler over bakruta (slik som GTi`en har, bare lakkert), så har jeg planer om å lakkere speila sølv metallic og selvfølgelig effektanlegg med dobbel DTM, og KN filter.

Noen tips som kan gjøres?? Gidder ikke legge for mye penger i den heller, forrige bilen kosta meg nok (en av stavangers fineste Golf Cab`er).....All tilbakemelding settes pris på.

Jobber forresten hos en VAG forhandler, så det meste bør kunne skaffes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nice bil :D

du burdte lakke ALT rødt! fangere lister,speil osv... :D

hadde jeg hatt slike dører ville jeg påkosta noen nye speil; DTM speil! og skaffa sånn deksle til vikseren forran og lakka det i samme farge som bilen (koster vel rundt 200kr for deksel).

og hvis du skal ha rundte lykter ville jeg hatt det med sort kryss i.hehe..men tviler på at du gidder og satse så mye?

er stilig meg sota lykter osv, men har sett røde biler med helt klare lykter og blinkers, men ekke sikker på åssen det hadde blitt på den rødfargen som du har?

 

når det gjelder intriør og du ikke vil ha org GTI intriør så vet jeg ikke... hva med Corrado baksete og bøtte-seter forran? bare en idè..kan kanskje bli litt dyrt men.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarglass frontlamper, trur de nå er å få med sort kryss.

 

Legg igjen hølet til frontblinkersa og koble blinken til tåkelysa i fangern.

 

Når vi først er på gli så hakker vi av sideblinkersa, da blir du også kvitt antenneproppen i skjermen før omlakkering.

 

Redd for snuten? Legg inn noen dioder som blinklys i trekanten ved speila.

 

Plastlista i forkant av forskjermen lakkes i bilens farge.

 

Og lakk alle de mattsvarte delene blanksvarte, da matcher de det "blanksvarte" rutene bedre, for du må jo ha:

 

Solfilm rund baut.

 

Legg spylerdysene under gitteret i panseret = cleanere.

 

Lei av DTM-speil! Bruk sånne knøttsmå som minner om F1-speil.

 

Dørhåndtak fra bakdører, som Lupoboy sier, og lakk dem - så "forsvinner de mer".

 

Eller rett og slett fjerne håndtaka.

 

Og lavere såklart!

 

Og du, glem det der med å spare penger...

 

sombrero

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pen Golf :)

 

Jeg har et Recaro Interiør med elektriske stoler etc. Grå, Svart og Røde. Jeg skal kanskje selge, OM jeg får tak i skinninteriør eller noe annet tøft.

 

Ellers har jeg et Raid ratt du kan få kjøpe, men du må ha annen boss siden du har så ny model av Golf.

 

Om du skal ha deg den GTI-spoileren på bakluka så burde du ikke lakkere den om ikke alt det andre svarte på bilen (sidelister, svarte delen av fangeren, leppa framme, speil og andre svarte ting), da ser det liksom ikke så bra ut.

 

Om du lakkerer alt det svarte blir bilen pen, men jeg synes dem er tøff når dem har de svarte detaljene også.

 

Ellers har du jo de nye dørene, speilene er ikke så værst her heller, men du kan jo bytte dem ut med evt m3 speil eller dtm speil. Og dørhandtakene er ikke noe pene, skift til Audi f.eks, eller fra nyere Audi.. eller fjern dem helt (som jeg skal gjøre)..

 

Det er mye rart du kan gjøre med en Golf, det har vi alle sett bevis på :)

 

Men, spørsmålet er jo om du vil style den så den blir TØFF, eller om du vil ha den sånn at den blir PEN :)

 

Si det og jeg har enda mere tips å komme med :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vwgolf2

nice bil :D

men hadde jeg hatt slike dører ville jeg påkosta noen nye speil; DTM speil! og skaffa sånn deksle til vikseren forran og lakka det i samme farge som bilen (koster vel rundt 200kr for deksel).

og hvis du skal ha rundte lykter ville jeg hatt det med sort kryss i.hehe..men tviler på at du gidder og satse så mye?

er stilig meg sota lykter osv, men har sett røde biler med helt klare lykter og blinkers, men ekke sikker på åssen det hadde blitt på den rødfargen som du har?

 

når det gjelder intriør og du ikke vil ha org GTI intriør så vet jeg ikke... hva med Corrado baksete og bøtte-seter forran? bare en idè..kan kanskje bli litt dyrt men.... :D

 

COrrado bakseter er smalere enn golf 2 baksetene så da får du en glippe på ca 10cm på hver side...

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår