Gå til innhold

(Ny eller gammel) Celica?

Ranger emnet


bjorke

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe meg Toyota Celica til våren neste år. Det jeg da lurer på er hvilken modell jeg bør velge. Har ca. 130 000 til disposisjon. Har sett meg litt om på autodb og finn.no. Har lyst på litt motor i bilen også. Det jeg da ser er at de 96-97 modellene i de prisklassene ikke har så spes. stor motor, mens 92 modellene 1992 Toyota Celica 2,0 GTI 16v har 156 HK.

 

Hva bør jeg velge og åssen er d med rust etc. på de bilene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du har ca 130lapper til rådighet, og samtidig vil ha litt motor, så hadde jeg sett meg rundt etter en "billig" gt-4 utgave av 90-93 mod celica.

Har selv en 90/91mod celica gt, m 156hk, og den har jeg ikke funnet noe rust på. Hadde den også inne på NAF-test før jeg kjøpte den, der fann de ikke noe feil heller.

Så rust og feil generelt tror jeg ikke du trenger å frykte på slike biler.

Men det jeg har lagt merke til er at noen, etter min mening overpriser bilene når de legger de ut for salg. 90 - 100.000kr for en vanli celica gt 90 - 93 mod synest jeg er litt drøyt. Er jo tross alt over 10 år gamle biler som i mange tilfeller har blitt kjørt litt hardt det er snakk om.

En ting til. Hva med å kjøpe nå om vinteren, mens interressen for slike biler ligger litt nede, i stede for å vente til våren , når "alle" skal ha bil, og prisene har en tendens til å gå opp.

Ville jeg ha vurdert.. Ser mange biler som har stått til salgs ganske lenge. Pruting....

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by lermax

Du får deg 92 mod gt4 calos sainz, til 130.

Da får du en rå bil, og det er bare produsert 500 CS!!

Står en til salgs her: http://tscn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=179

 

5000stk ;)

- 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane

- 2015 Passat 2,0l 150hk TDI

- 2015 Zoe R210

- 1998 Corolla 1.3
x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår