Gå til innhold

360-R Forgazzer

Ranger emnet


360-R Forgazzer

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...
  • 1 month later...
Originally posted by volvoekern

hva har du gjort for å få plass til turbo`n?? laget nytt motorfeste eller laget "spacer" på grenrøret?? er det r-sport gasser?? åssen turbo sitter på bilen?? driver med et proskjekt selv med b230at i 360!!

 

 

holder du på?? slenge ut bilder a!! digger 360 med snurre:D

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by volvoekern

driver å overhaller motoren nå. kan legge ut noen bilder når den skal i bilen!!

 

kommer det bilder elle??

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg går med planer om å montere eksos-propell på min Spirit jeg også.. Noen som har noen tips til meg? Tenkte å prøve å konvertere B200K motoren, la blokka stå og montere f.eks 531 topp med data-sprut. På eksos-siden så blir det vel en snurre og manifold fra original B230et tror jeg. Greit å finne på skroten rundt omkring også.

 

Noen som har noen synspunkter og tips?

 

Hadde ikke tenkt meg IC med det første, får evt. ettermontere.

DUMME-DUMME MEG! Hadde jo en 242 med B19A IC onder panseret, men solgte hele tralla for 4000.-... jaja, jeg vet, ikke slå meg.. doh

 

ar gjerne imot bilder, tips, fy-fys og annet dere måtte komme med!

Godkjenning? Driter jeg i, skal ikke på EU-kont før mars '06...

 

Mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går med planer om å montere eksos-propell på min Spirit jeg også.. Noen som har noen tips til meg? Tenkte å prøve å konvertere B200K motoren, la blokka stå og montere f.eks 531 topp med data-sprut. På eksos-siden så blir det vel en snurre og manifold fra original B230et tror jeg. Greit å finne på skroten rundt omkring også.

 

Noen som har noen synspunkter og tips?

 

Hadde ikke tenkt meg IC med det første, får evt. ettermontere.

DUMME-DUMME MEG! Hadde jo en 242 med B19A IC onder panseret, men solgte hele tralla for 4000.-... jaja, jeg vet, ikke slå meg.. doh

 

ar gjerne imot bilder, tips, fy-fys og annet dere måtte komme med!

Godkjenning? Driter jeg i, skal ikke på EU-kont før mars '06...

 

Mvh

Glenn

 

b200k er ikke den beste motoren til det fordi det er 10:1 i komp(ca9.8:1 med 531) så da må du i så fall dreie av stemplene eller frese ut til større forbrennings kammer i toppen!!

skal du bruke en orginal turbomotor må dette gjøres:

du må enten lage et adapter mellom turbo og grenrør eller lage nytt motorfeste.

du må også bruke oljepumpe/bunnpanne(må modifiseres med olje retur fra turbo)/clutch og svinghjul fra b19/b200 og hvis du ikke skal bruke el.vifte må du også bytte vannpumpe

Passat tdi 100tq camaro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

b200k er ikke den beste motoren til det fordi det er 10:1 i komp(ca9.8:1 med 531) så da må du i så fall dreie av stemplene eller frese ut til større forbrennings kammer i toppen!!
Ok, dette var jeg klar over, og går med flere ideer om hvordan jeg skal løse det. Er det noen som vet om hvor man kan få tanket Etanol her i landet? Finnes det stasjoner i Oslo og Akershus?

skal du bruke en orginal turbomotor må dette gjøres:

du må enten lage et adapter mellom turbo og grenrør eller lage nytt motorfeste.

Hvorfor adapter mellom turbo og grenrør? Blir det ikke plass ti å montere turboen på orginal plassering?

du må også bruke oljepumpe/bunnpanne(må modifiseres med olje retur fra turbo)/clutch og svinghjul fra b19/b200 og hvis du ikke skal bruke el.vifte må du også bytte vannpumpe

Ok, DETTE er jeg med på. Det er rett og slett for at original bunnpanne osv ikke passer ned i 300 serien. Selve motorbytte og slikt skal jeg nok få til dersom det blir DET som kommer til å bli aktuelt. Har lest, spurt og snakket litt rundt med folk om dette, og det er jo mange som kjører med f.eks B230E i 300 serien. Er litt skruing, men det skal ikke være noe uoverkommelig å få det til.

Det værste jeg har sett er 16V tvinn-turbo... :titties: Snakker om greier du.. Var ikke mye plass til overs der nei..

Men SÅNN skal ikke jeg ha det da. Skal ja en liten propell jeg, evt. en B23/230 av et aller annet slag, med elektronisk sprut og evt en vass kam.

Trenger ikke det værste av det værste, skal bare ha litt mer å dytte på med.. :)

 

Så dersom noen har en motor liggende, så er jeg interessert dersom prisen er riktig!

 

Mvh

Glenn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår