Gå til innhold

forklaring specs på forsterker

Ranger emnet

sirsnare

Anbefalte innlegg

noen som skjønner litt mer enn meg på noe av det her ?!

Power Output: 650 watts RMS x 2 channel at 4 ohms

and ? 1% THD + N

2450 watts RMS x 1 channel at 4 ohms,

14.4V supply and ? 1% THD + N

1810 watts RMS x 1 channel at 1 ohm,

Signal-to-Noise Ratio: 67 dBA (reference 1 watt into 4 ohms)

Dynamic Power: 2940 watts at 4 ohms

Effective Damping Factor: 6.28 at 4 ohms

Frequency Response: 22Hz – 302Hz (-3dB)

Maximum Input Signal: 7 V

Maximum Sensitivity: 250 mV

Output Regulation: .12 dB at 4 ohms

Dimensions (H x W x D): 2-9/16" x 21" x 12-1/4"

MSRP U.S. $: $1599.95'

noen som kan hjelpe med en liten forklaring ?!Prøvde å søke litt,men ble ikkeno særlig klokere..

og en liten ting til..På spiller`n min så kan jeg velde noe som er "slope pr octave" eller noe lignende..fra -6 til 24db..Hva er det forno !?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det står at dne yter 2x 650W rms (kontinuelig) når du kobler på et 4 ohms element, og da er det 1% forvrenging av lyden som er MYE! (synes jeg da)

samme bare at den yter 2450w rms i brokobla 4 ohm når du mater den med 14,4V fra batteriet.

så kommer det som er rart her 1810w i 1ohm? det må være feil... viss ikke 2450 er feil da. den skal yte mer i 1 enn 4 ohm

signal to noice sier noe om hvor følsom forsterkeren er. denne burde ligge rundt 90-100 på en bra forsterker

damping faktor sier noe om hvor go kontroll forsterkern har på et element. dess høyere jo bedre.

Frequency Response vil si at den spiller all lyd tra 22Hz til 302 hz. det vil si at denne funker bare til bass.

max input signal må ikke være over 7v (noen den ikker er i en vanlig spiller)

det burde vel være det meste.

slope vil si brattheten på kurva i et dele filter. les mer om det i posten som mr.sq har skrevet som heter delefilter.

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ALJ_GSi

samme bare at den yter 2450w rms i brokobla 4 ohm når du mater den med 14,4V fra batteriet.

så kommer det som er rart her 1810w i 1ohm? det må være feil... viss ikke 2450 er feil da. den skal yte mer i 1 enn 4 ohm

Fikk den i dag, og sjekka litt i no papirer på den..

Det er ei monoblokk som er "to kanaler" :D hihi,

en inngang til phono,mens det var to ut, det stod noe om no paralellkobling og div på utganga, det hadde visst noe med den rms/ohm/watt greia ettersom jeg skjønnte...

Er ikke helt hundre på å forklare :D ..Men har nå handla,og den funka utmerket, dessuten stod det noe om 0,04% THD i "test-arket" som fulgte med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sirsnare

noen som skjønner litt mer enn meg på noe av det her ?!

Power Output: 650 watts RMS x 2 channel at 4 ohms

and ? 1% THD + N

2450 watts RMS x 1 channel at 4 ohms,

1810 watts RMS x 1 channel at 1 ohm,

Signal-to-Noise Ratio: 67 dBA (reference 1 watt into 4 ohms)

Dynamic Power: 2940 watts at 4 ohms

Effective Damping Factor: 6.28 at 4 ohms

Frequency Response: 22Hz – 302Hz (-3dB)

Maximum Input Signal: 7 V

Maximum Sensitivity: 250 mV

Output Regulation: .12 dB at 4 ohms

Dimensions (H x W x D): 2-9/16" x 21" x 12-1/4"

MSRP U.S. $: $1599.95'

noen som kan hjelpe med en liten forklaring ?!Prøvde å søke litt,men ble ikkeno særlig klokere..

og en liten ting til..På spiller`n min så kan jeg velde noe som er "slope pr octave" eller noe lignende..fra -6 til 24db..Hva er det forno !?

Høres ut som produsenten strekker "seigmannen" langt for at forsterkeren skal få imponerende tall, 4 ohm, 12V og 0,1% THD er vel mer "vanlig" når man oppgir effekt...

Slope pr oktav er brattheten på delefiltret, så bratt som mulig er bra. En oktav betyr fordobling av frekvensen. Dvs at et lowpass-delefilter innstilt på 100 hz og med 24 dB steilhet/slope vil spille "lyder" på 200 hz hele 24 dB lavere enn 100 hz.

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Terminator

Høres ut som produsenten strekker "seigmannen" langt for at forsterkeren skal få imponerende tall, 4 ohm, 12V og 0,1% THD er vel mer "vanlig" når man oppgir effekt...

Slope pr oktav er brattheten på delefiltret, så bratt som mulig er bra. En oktav betyr fordobling av frekvensen. Dvs at et lowpass-delefilter innstilt på 100 hz og med 24 dB steilhet/slope vil spille "lyder" på 200 hz hele 24 dB lavere enn 100 hz.

Forsterkeren der vet jeg av specs at det er en JBL Power BPX2200.1 ;)

Den er oppgitt til 650W x 2 i 4 ohm og 2450W x 1 i 4 ohm, begge ved MINDRE enn 1% THD, ordet "MINDRE" har litt å si her ;)

Testsertifikatet ga 0,04, det er ikke ille ;)

Den har 150A sikring og trekker opp mot 190A ved peak, det er liten tvil om at oppgitte tall kan være ganske så korrekte, men dem strekker nok litt på seigmennene som Terminator sier ;)

At den gir lavere effekt i 1 ohm enn fire ohm har nok med at komponentene benyttet i den ikke er stabile nok til å gi mer utgang i 1 ohm ;)

Klasse D, 150A sikring, 14,4volt, 1850 watt max RMS hvis den er 85% effektiv...

God forsterker, men litt overrated ;)

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider