Gå til innhold

240 Diesel

Ranger emnet


nnnneh

Anbefalte innlegg

Volvo diesel kom med Audi diesel rekkesekser som kalles D6. Det kom volvo 2 serie med diesel fra 78 trur jeg (er ikke helt sikker på årstalla) men 2 serien kom kun med diesel og ikke turbodiesel. Blei produsert til 89 trur jeg om ikke lenger. D6 motorn har dårlig rykte på seg pga mye sprekte og vridde topper oppigjennom tidene. Mange sier det bare er noe drit, men en kompis av meg har hatt 10 -12 diesler det siste året uten å ha noe serlig mye problem med de annet en noe feil tenningstidspunkt på de. Dieselmotorene som står i dieselbilene er ofte bytta både en og to ganger om den har rulla nærmere 300 000.

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240 D6 hadde LT50 motor fra Volkswagen, ikke Audi! Jeg har selv hatt D6. 240 ble som sagt aldri levert med turbo diesel. de 240ene som har turbo diesel har vanligvis motor fra enten 740 eller 940 turbo diesel. Turbodiesel motoren er samme LT50 motor men har en annen diselpumpe. ellers er den fysisk lik, den heter også D24 om jeg ikke husker feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Originally posted by Estrewes

KOmmer jo helt ann fra motor til motor hva de bruker. Noen har feil tenning, noen har justert opp diesel etc. Men i utgangspunktet er det vel 0,7 - 0,8 ved gjennomsnittlig kjøring. Men gammal diesel går ikke som ny, bare så det er sakt.

 

Kan faktisk flytte greit på seg de der.

120 gamle dieselhk, funker ofte bedre enn en 120hk ny motor.

De nye dieselmotorene har ofte et mye smalere register å jobbe på.

 

+at gamle d6 med turbo + 3" effektanlegg = GROM lyd.

 

ps! 120hk er ikke originalt i D24T, men ikke vanskelig å få det.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår