Odd M Skrevet November 10, 2004 Rapporter Share Skrevet November 10, 2004 Noen som har montert et k/n filter på en 1.8 gasser motor?? Har dere eventuelt noen bilder av det? Helst åpent kon filter... Må ha litt "god" lyd i golfen som jeg nettopp har kjøpt. Skal gjøre mer med den til våren mest sannsynelig! Forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd M Skrevet November 10, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 10, 2004 ingen???????? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet November 11, 2004 Rapporter Share Skrevet November 11, 2004 vet det var noen her som hadde putta greenfilter inn på gassermotoren sin... søk på "gromlyd" eller noe slikt, så finner du nok tråden! tror det var thabozz eller noe som skrev den. Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThaBoZZ Skrevet November 11, 2004 Rapporter Share Skrevet November 11, 2004 Sånn hadde jeg det Men har solgt det nå... Siter Mvh ThaBoZZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet November 11, 2004 Rapporter Share Skrevet November 11, 2004 hehe, akkurat de bildene der jeg sikta til :D hvem kjøpte green-cone'n din? Fred-Stian? Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThaBoZZ Skrevet November 11, 2004 Rapporter Share Skrevet November 11, 2004 Husker ikke hva han kalte seg, var ikke Fred-Stian... GTI et eller annet tror jeg :P Siter Mvh ThaBoZZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
licorice84 Skrevet November 11, 2004 Rapporter Share Skrevet November 11, 2004 okei :D Siter quattroholic! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pelsen Skrevet November 11, 2004 Rapporter Share Skrevet November 11, 2004 Hvordan blir det å ha greenfilter på vinteren? Bør det takes av? Siter Cya in my sigth! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThaBoZZ Skrevet November 11, 2004 Rapporter Share Skrevet November 11, 2004 Neida går så bra så :) Bare greit og ha forvarmingsslange så du slipper ising eller noe dritt i forgasseren... Siter Mvh ThaBoZZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd M Skrevet November 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2004 Hmm.. Okay, så det er bare å koble det på der? Og gir det bra lyd? Bruker du begge filtra da eller? Den slangen du hadde festa på går jo bare ut i skjermen! Og vet du om 1600 og 1800 motoren er lik, når det gjelder dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 12, 2004 Rapporter Share Skrevet November 12, 2004 Hmmm... Hvis spjeldet for forvarming legger seg over ved kulde, vil motoren hente luft utenom filteret, da gjennom slangen til eksosmanifold, som jo sitter etter filteret... Lite gjennomtenkt montasje? Og ja, det er likt på 1,6 og 1,8, dette så lenge de begge har Pierburg-forgasser som på bildet over. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 12, 2004 Rapporter Share Skrevet November 12, 2004 Originally posted by pelsen Hvordan blir det å ha greenfilter på vinteren? Bør det takes av? Som skrevet over så bør det så absolutt tas av om vinteren og kjøres med orginalfilter, ellers vil motoren få ufiltrert luft. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThaBoZZ Skrevet November 12, 2004 Rapporter Share Skrevet November 12, 2004 Originally posted by Quattro73 Hmmm... Hvis spjeldet for forvarming legger seg over ved kulde, vil motoren hente luft utenom filteret, da gjennom slangen til eksosmanifold, som jo sitter etter filteret... Lite gjennomtenkt montasje? Og ja, det er likt på 1,6 og 1,8, dette så lenge de begge har Pierburg-forgasser som på bildet over. Jeg hadde filteret på sommeren og tettet de hullet der, er jo ikke helt dum heller da... Hva hadde vært vitsen med filter hvis det var åpent der? Det var en midlertidlig løsning jeg hadde, skulle egentlig legge opp skikkelig rør osv men ble til at jeg solgte filteret. Siter Mvh ThaBoZZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 13, 2004 Rapporter Share Skrevet November 13, 2004 Så så, var ikke vondt ment, måtte bare kommentere det :) K&N selger filter som med litt modifisering passer rett på forgasseren, må da også ha filter på slange for veivhusventilasjon. Ellers selger de innsatsfilter som erstatter orginalt filter. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd M Skrevet November 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 14, 2004 Hmm... Kan ikke si jeg ble så mye klokere men.. Snakka med powerzone i går, og de sa det måtte sveises rør og greier. Men han sa ikke hvordan da! Noen fler som kan hjelpe??? Vil det hjelpe på lyden den koblinga på bilde? Og trnger jeg bare å måle diameter og bestille et universalt filter med riktig diameter? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg