Gå til innhold

Hvilke felger + dekk som passer 200 serie

Ranger emnet


DaButcher

Anbefalte innlegg

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Speeder

tror ikke du trenger ventilerte skiver framme men, tror bremsene er like på alle 240. 740 også?

 

Mente de var godkjent opp til 200hk eller 220hk jeg

 

Bremsene er ikke like. 740 har større skiver.

For å få godkjent opp til 220hk, må man ha montert ventilerte skiver fremme. Ytterlig trim krever karosseri forsterkelse.

 

http://www.webaid.no/volvo/volvod.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

 

Bremsene er ikke like. 740 har større skiver.

For å få godkjent opp til 220hk, må man ha montert ventilerte skiver fremme. Ytterlig trim krever karosseri forsterkelse.

 

http://www.webaid.no/volvo/volvod.html

 

ok, men da trengs det vel ikke ventilerte skiver for å få en et godkjent, da denne har 182hk orginalt?!!

- 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane

- 2015 Passat 2,0l 150hk TDI

- 2015 Zoe R210

- 1998 Corolla 1.3
x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Speeder

 

ok, men da trengs det vel ikke ventilerte skiver for å få en et godkjent, da denne har 182hk orginalt?!!

 

Den har vel 184hk i europa mener jeg, mens den har 182hk utenfor.

Jeg tenkte å trimme den litt (chip, effekt filter, grenrør, 3" effekt anlegg, etc).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVis du skal ha bilen godkjent etter den er trimmeet så trenger du nok ventilerte skiver ja, får vel rundt 220 da. Men er det no poeng i å godkjenne den med 220hk da?

Biltilsynet trengere vel ikke vite hva som er gjort, går nok rett gjennom eu-konrtoll, så lenge de ikke hvet at det er gjort noe spesielt...

- 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane

- 2015 Passat 2,0l 150hk TDI

- 2015 Zoe R210

- 1998 Corolla 1.3
x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Speeder

HVis du skal ha bilen godkjent etter den er trimmeet så trenger du nok ventilerte skiver ja, får vel rundt 220 da. Men er det no poeng i å godkjenne den med 220hk da?

Biltilsynet trengere vel ikke vite hva som er gjort, går nok rett gjennom eu-konrtoll, så lenge de ikke hvet at det er gjort noe spesielt...

 

Vel..

Du vet rykter.

 

Når det er noe sant i rykter, er det sikkert enda værre.

 

Det skader ikke å ha ventilerte skiver, siden jeg ikke vil oppleve noe bremse havari. Jeg har hørt at standard bremsene skal takle 300hk motor, men vet ikke om dette er overdrevet av de som har sagt det.

 

Jeg kunne tenkt meg 740 sine store skiver, sidne jeg har så stor plass i felgen. Ser litt tomt ut der inni.

 

ps. jeg fikser skjermen bak i morgen tror jeg.

Tror jeg kutter den som et pizza stykke og bøyer den. Håper på den måten å unngå sprekking av lakk. Etter stykkene er bøyd, vil de så sveises sammen og behandles med techtyl, grunning, lakk, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremsene på 240 er vedig bra greier. Er riktig med 200 hk med massive skiver og 220 med ventilerte.

Problemet er at hvis man vil ha mer hester godkjent i en 240,så går det ikke.

Jeg har prøvd alt mulig,har til og med vært i kontakt med Volvo i Gøteborg for å høre med de.

Hadde jo ønske om å få godkjent ihvertfall 300 av de 546 hestene motoren min bremset.

For på 0,45 bar ga den 308 hester,og hadde greid en eventuell test hvis det hadde blitt nødvendig.

Men nok om det,saken er at jeg ikke har hatt noe som helst form for kødd med bremsene på min bil,men ved ekstrem kjøring typ Rudskogen og banekjøring generelt kan det være en ide å ha det i bakhodet.

 

Bånn gass!!

 

Hilsen Henning.

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Euro-1

Bremsene på 240 er vedig bra greier. Er riktig med 200 hk med massive skiver og 220 med ventilerte.

Problemet er at hvis man vil ha mer hester godkjent i en 240,så går det ikke.

Jeg har prøvd alt mulig,har til og med vært i kontakt med Volvo i Gøteborg for å høre med de.

Hadde jo ønske om å få godkjent ihvertfall 300 av de 546 hestene motoren min bremset.

For på 0,45 bar ga den 308 hester,og hadde greid en eventuell test hvis det hadde blitt nødvendig.

Men nok om det,saken er at jeg ikke har hatt noe som helst form for kødd med bremsene på min bil,men ved ekstrem kjøring typ Rudskogen og banekjøring generelt kan det være en ide å ha det i bakhodet.

 

Bånn gass!!

 

Hilsen Henning.

 

wohoo! Det var litt effekt :-) Hva blokk kjører du på?

 

Men da bør du jo mekke rør som fører luft til skivene fremme..

Bør også ha cross drilled and slotted rotors (http://www.eurosporttuning.com) der er de billigere enn i norge.

 

740 har større diameter, så slike slotted og cross drilled hadde vært meget kjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Euro-1

Ja morn du!

Jeg bruker B-230-blokk fra -85 som jeg har fylt med betong,og borret og gjenget til underspylingsdyser. skuddsikker pjes det der gitt!

 

Bånn gass!

 

Hilsen Henning

 

Hmmm..

Jeg så en B230 blokk på en svensk side som var gjort samme med. Du har ikke kjøpt den fra sverige vel?

Mener den stod i 76' 244 (gull farget metallic). Den hadde vel 560hk.

 

Jeg kan dra ut 240hk av B230ET 1987' sant?

Fikk tilbud:

B230ET

Ny IC

Kabelmatte

2 benspumper

Konisk filter

M46OD

 

Pris: 10k

 

Den har kjørt 130.000km og ble solgt igjennom bcb.no for 15.000kr uten girkassen. dvs han som selger selger med 5000 + verdi av m46od i tap.

 

Jeg tenkte å ha den i 242'en min med 940 eksos manifoil, chip, 3" effekt anlegg, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

Motoren min begynte sin karriere hos meg som 230 ET-88 mod.

Bare ved å stille opp ladetrykket til 0,8 bar,og øke bensintrykket med 1 kilo,ga den 215 hester v/6000.

Så ble jeg tatt for fortkjøring og mistet lappen i 3 år,og fikk brått tid nok til å oppgradere maskineriet.

Fikk tak i en fabrikksny blokk som jeg fikk boret i 0.40, fylt med betong og montert underspylingsdyser i.

Veiva er en original Penta-veiv,86 mm slag og Verdi-råder på JE-stempel.

Toppen er en portet 531-topp med 46-38,5 ventiler.

Gearkassa er en Borg-Warner T-56,6-trinns manuell som ble nødvendig etter 9 originalkasse-ras.

Innsprutet er EFI Technology Euro-1.

 

Motoren ga som sagt før,546 hester v/6500 og 680 nm v/5250.

Så dette var moro å kjøre med så lenge det gikk......

 

Bånn gass!!

 

Hilsen Henning

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Euro-1

Hei på deg!

Motoren min begynte sin karriere hos meg som 230 ET-88 mod.

Bare ved å stille opp ladetrykket til 0,8 bar,og øke bensintrykket med 1 kilo,ga den 215 hester v/6000.

Så ble jeg tatt for fortkjøring og mistet lappen i 3 år,og fikk brått tid nok til å oppgradere maskineriet.

Fikk tak i en fabrikksny blokk som jeg fikk boret i 0.40, fylt med betong og montert underspylingsdyser i.

Veiva er en original Penta-veiv,86 mm slag og Verdi-råder på JE-stempel.

Toppen er en portet 531-topp med 46-38,5 ventiler.

Gearkassa er en Borg-Warner T-56,6-trinns manuell som ble nødvendig etter 9 originalkasse-ras.

Innsprutet er EFI Technology Euro-1.

 

Motoren ga som sagt før,546 hester v/6500 og 680 nm v/5250.

Så dette var moro å kjøre med så lenge det gikk......

 

Bånn gass!!

 

Hilsen Henning

 

Du har vel ikke bilde av skjønnheten(udyret)?

Hva dekk brukte du for å få litt av kreftene på bakken? dimmensjon?

 

225/45-17 holder vel til 240-260hk? tenkte på diffbrems også.. 1031 tror jeg holder for så lite effekt vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg butcher`n!

Har bilder av bilen,og skal prøve å legge det ut. tvi tvi....

Kjørte på 225/40-18,og det spant helt opp til 150 km/t.

Så feste var det dårlig med.

 

Hilsen Henning

post-296-13804850834248_thumb.jpg

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår