Gå til innhold

Fet stereo i Stasjonsvogn ?

Ranger emnet

wabby

Anbefalte innlegg

Nå har jeg kjøpt meg en 93 mod Passat stv og skal hive over anlegget.

Men har ikke helt klart å bestemme meg hvordan jeg skal legge opp bassene bak og 6x9'ene bak slik at lyden kommer fremover.

Dersom dere har Stasjonsvogn med anlegg så hadde det vært flott med noen bilder :D

Har dere også forslag til hvordan det bør bygges, så vil jeg gjerne høre fra dere =)

Og en ting til..... Jeg vil ikke bruke hele bagasjerommet til subber og forsterkere , hehe

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som et morro prosjekt jalla ;)

Fra den gammle bilen så har jeg denne kassa :

jetta10.jpg

Det er 2 stk JBL GT3-10, De trenger ikke store kammerene og de kjøres lukket pr idag.

bredden på kassa er slik at den satt som støpt bak i jettan. bakplata er skråstilt.

Nautiluz - Hehe, hadde pengene vært der og hadde bikkja kunne sitti på taket så hadde jeg kansje gjort det... Men en grunn til stv var at jeg slapp alt røytet i sete.

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nautiluz

hehe.. har bikkje jeg også :) Men har også varebil. Så det er plass der baksetene er. Er kanskje litt optimistisk å få plass til begge elementene i brønnen din eller? Konge den Pepsi flaska der!! Skulle ha gått for cola, men bagateller!

Det er 1F Kondensator, mer vet jeg ikke om den da jeg kjøpte den brukt.

To i samma brønn... Tror det blir litt trangt da ja. Men kansje en i hver side som forslått tidligere.

Har du bilder av bagasjerommet ditt a ?

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by wabby

Nå har jeg kjøpt meg en 93 mod Passat stv og skal hive over anlegget.

Men har ikke helt klart å bestemme meg hvordan jeg skal legge opp bassene bak og 6x9'ene bak slik at lyden kommer fremover.

Dersom dere har Stasjonsvogn med anlegg så hadde det vært flott med noen bilder :D

Har dere også forslag til hvordan det bør bygges, så vil jeg gjerne høre fra dere =)

Og en ting til..... Jeg vil ikke bruke hele bagasjerommet til subber og forsterkere , hehe

Bytt ut orig.høyttalerne foran med en komponentsett med diskant oppå dashbordet og 5,25" i fordørene.

Mitt råd er å droppe "vanskelige" løsninger som glassfiber- eller hjulbrønn-kasser, men bruk en hjemmelaget eller ferdigbygd kasse i MDF med skråfront og skyv denne inn mot bakseteryggen. Bakovervendte 12 tommere gir da i hvertfall skikkelig trykk! Da får du også endel bagasjerom igjen (siden nye subber skal ha lite volum som gjør kassa smal hvis du bruker bredden mellom fjærbena til rådighet).

Lykke til :)

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stasjonsvogn, og foreløpig så har jeg bygget ett dobbelt gulv bak, hvor forsterkerene er montert under, og subbene spiller opp i taket isteden for mot bakluka.

Har også høyttalere i bakluka (6,5")

og 6,5" i dørene foran med diskanter i speilhusene. (Litt justeringer må til her for at det skal bli bra)

Eller er stasjonsvogn veldig grei bil å bygge i, så fremt at man tar seg tid til å gjøre det skikkelig :)

Jeg bruker nå to stk Pioneer TS-W101SPL subber koblet til 1 ohm.

Samt JL-Audio komp-sett og SPL Dynamics og JBL forsterkere og Pioneer headunit (AVX-P7300DVD).

Lykke til med prosjektet :)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider