wabby Skrevet November 7, 2004 Rapporter Share Skrevet November 7, 2004 Nå har jeg kjøpt meg en 93 mod Passat stv og skal hive over anlegget. Men har ikke helt klart å bestemme meg hvordan jeg skal legge opp bassene bak og 6x9'ene bak slik at lyden kommer fremover. Dersom dere har Stasjonsvogn med anlegg så hadde det vært flott med noen bilder :D Har dere også forslag til hvordan det bør bygges, så vil jeg gjerne høre fra dere =) Og en ting til..... Jeg vil ikke bruke hele bagasjerommet til subber og forsterkere , hehe Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet November 7, 2004 Rapporter Share Skrevet November 7, 2004 Hehe.. ikke bruke hele?? Føler meg nesten litt truffet her! :p Hva er det du har av bassere da? Prøv å få dem så langt bak i bilen som mulig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet November 7, 2004 Rapporter Share Skrevet November 7, 2004 De fleste her på forumet vil vel som meg be deg å glemme 6*9" med en gang og heller legge litt mer penger i et godt koponentsett. Deretter støper du in subbene i hver side av baggasjerommet og legger forsterkerne i reservehjulsbrønnen eller på et annet lurt sted :) Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet November 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2004 Hørtes ut som et morro prosjekt jalla ;) Fra den gammle bilen så har jeg denne kassa : Det er 2 stk JBL GT3-10, De trenger ikke store kammerene og de kjøres lukket pr idag. bredden på kassa er slik at den satt som støpt bak i jettan. bakplata er skråstilt. Nautiluz - Hehe, hadde pengene vært der og hadde bikkja kunne sitti på taket så hadde jeg kansje gjort det... Men en grunn til stv var at jeg slapp alt røytet i sete. Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet November 7, 2004 Rapporter Share Skrevet November 7, 2004 hehe.. har bikkje jeg også :) Men har også varebil. Så det er plass der baksetene er. Er kanskje litt optimistisk å få plass til begge elementene i brønnen din eller? Konge den Pepsi flaska der!! Skulle ha gått for cola, men bagateller! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet November 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2004 Originally posted by Nautiluz hehe.. har bikkje jeg også :) Men har også varebil. Så det er plass der baksetene er. Er kanskje litt optimistisk å få plass til begge elementene i brønnen din eller? Konge den Pepsi flaska der!! Skulle ha gått for cola, men bagateller! Det er 1F Kondensator, mer vet jeg ikke om den da jeg kjøpte den brukt. To i samma brønn... Tror det blir litt trangt da ja. Men kansje en i hver side som forslått tidligere. Har du bilder av bagasjerommet ditt a ? Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet November 7, 2004 Rapporter Share Skrevet November 7, 2004 Mente det måtte være noe med den se. kom ledninger utav den så. Har ett bilde som viste hovordan ting skal plaseres hvertfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet November 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2004 ser bra ut det ;) . Blir sikkert også veldig pent å se på når det er ferdig enn bare en kasse kastet baki bilen... Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet November 7, 2004 Rapporter Share Skrevet November 7, 2004 Blir vel bra en gang! Etter mange timer med sparkel og pussing. Alt skal belegges som dette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet November 7, 2004 Rapporter Share Skrevet November 7, 2004 Sjekk http://www.sounddomain.com Masse installasjoner i mange forskjellige biler. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet November 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2004 Er det karbontrekk som er brukt der eller ? Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet November 7, 2004 Rapporter Share Skrevet November 7, 2004 Nei, det er ekte karbon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terminator Skrevet November 8, 2004 Rapporter Share Skrevet November 8, 2004 Originally posted by wabby Nå har jeg kjøpt meg en 93 mod Passat stv og skal hive over anlegget. Men har ikke helt klart å bestemme meg hvordan jeg skal legge opp bassene bak og 6x9'ene bak slik at lyden kommer fremover. Dersom dere har Stasjonsvogn med anlegg så hadde det vært flott med noen bilder :D Har dere også forslag til hvordan det bør bygges, så vil jeg gjerne høre fra dere =) Og en ting til..... Jeg vil ikke bruke hele bagasjerommet til subber og forsterkere , hehe Bytt ut orig.høyttalerne foran med en komponentsett med diskant oppå dashbordet og 5,25" i fordørene. Mitt råd er å droppe "vanskelige" løsninger som glassfiber- eller hjulbrønn-kasser, men bruk en hjemmelaget eller ferdigbygd kasse i MDF med skråfront og skyv denne inn mot bakseteryggen. Bakovervendte 12 tommere gir da i hvertfall skikkelig trykk! Da får du også endel bagasjerom igjen (siden nye subber skal ha lite volum som gjør kassa smal hvis du bruker bredden mellom fjærbena til rådighet). Lykke til :) Siter Vennlig hilsen RK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GalnemaX Skrevet November 8, 2004 Rapporter Share Skrevet November 8, 2004 Jeg hadde planer om å kjøpe stasjonsvogn og mekke anlegg i for en stund siden, og da tenkte jeg å mekke en slags mini "hattehylle" rett bak baksetene og montere høytalere i.. Kanskje en ide? :) Hvis du ikke fatter, kan jeg alltids mekke en tegning som viser tanken ;) Siter Ålgård Gatebilklubb 1970 VW Boble 1302 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet November 8, 2004 Rapporter Share Skrevet November 8, 2004 Jeg har stasjonsvogn, og foreløpig så har jeg bygget ett dobbelt gulv bak, hvor forsterkerene er montert under, og subbene spiller opp i taket isteden for mot bakluka. Har også høyttalere i bakluka (6,5") og 6,5" i dørene foran med diskanter i speilhusene. (Litt justeringer må til her for at det skal bli bra) Eller er stasjonsvogn veldig grei bil å bygge i, så fremt at man tar seg tid til å gjøre det skikkelig :) Jeg bruker nå to stk Pioneer TS-W101SPL subber koblet til 1 ohm. Samt JL-Audio komp-sett og SPL Dynamics og JBL forsterkere og Pioneer headunit (AVX-P7300DVD). Lykke til med prosjektet :) Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg