Kim_R Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Hei! Jeg har ett spørsmål ang. bassrør. Jeg har 2stk JBL GTi 12" i en portet kasse med skillevegg. Problemet er at jeg syntes basserne henger langt etter. Målene på kassen er H36cm B94cm D50cm På forrhånd takk:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
robinpe90 Skrevet November 5, 2004 Rapporter Share Skrevet November 5, 2004 Du kan no bruke 4" bass rør då speler de ganske bra vil ej tru Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim_R Skrevet November 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2004 Har 4" men lurer på lengdennår kassen er 50cm dyp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sierraboy Skrevet November 5, 2004 Rapporter Share Skrevet November 5, 2004 Man kan ikke enkelt beregne lengden på bassrøret, da trenger man mange data om elementet noe vanligvis leverandøren kan hjelpe deg med. Bygg heller lukket kasse er mitt tips. Da får man en tightere og mer kontrolert bass, på bekostning av litt volum da riktignok. Vil du ha kvalitet fremfor kvantitet bygger du en lukket kasse, hvis du ikke har mulighet til å få beregnet røret da... Hvis ikke går det jo ann å prøve seg frem:) Siter McHansen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terminator Skrevet November 6, 2004 Rapporter Share Skrevet November 6, 2004 Originally posted by kimrune Hei! Jeg har ett spørsmål ang. bassrør. Jeg har 2stk JBL GTi 12" i en portet kasse med skillevegg. Problemet er at jeg syntes basserne henger langt etter. Målene på kassen er H36cm B94cm D50cm På forrhånd takk:) Fant fram data på denne gamle gode JBL 1200 GTI subben og produsenten anbefaler 38L lukket kasse eller 71L portet kasse (pr element). Vet ikke om målene på kassa di er yttermål elller innermål, men høres ut som du har kasse på rundt 70L, så det skal være riktig. Bassporten skal være 10 cm i diameter og 21 cm lang. JBL anbefaler at kassa er kledd innvendig med fiberull, vet ikke viktigheten av det i praksis, men prøv med oppgitt portdata så blir det nok ok lyd :) Siter Vennlig hilsen RK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim_R Skrevet November 7, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2004 Det er ikke den gamle typen Jbl GTi12" det er denne: http://www.autosound.no/JBL/Subwoofere/w12gtie.htm Hver basser er annbefalt 64l portet og 24lukket, innvendig blir kassen 68l.uten elemntet i å regnet da ca 64l + - når elementet er i. kassen har skillevegg så hver basser har 68l (64l) med element i! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terminator Skrevet November 8, 2004 Rapporter Share Skrevet November 8, 2004 Originally posted by kimrune Det er ikke den gamle typen Jbl GTi12" det er denne: http://www.autosound.no/JBL/Subwoofere/w12gtie.htm Hver basser er annbefalt 64l portet og 24lukket, innvendig blir kassen 68l.uten elemntet i å regnet da ca 64l + - når elementet er i. kassen har skillevegg så hver basser har 68l (64l) med element i! Ja ok, men hva lurer du på da, all data om disse nue subbene står jo på JBL sine nettisder... ;) Siter Vennlig hilsen RK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg