sharpie Skrevet Desember 18, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2002 noen her som har URL til bra sider med tips & tricks for denne konverteringen? personlige erfaringer mottas også med takk =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi quattro turbo Skrevet Desember 18, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2002 En kompis av en jeg kjenner fra Valdres har fått godkjent en Golf II med Vr6-motor mener jeg på.Vet at man kan få problem med klaring mellom motor/panser.Men man får visstnok kjøpt traverser som gjør at motoren kommer lenger ned.Elektrisk ombygging tror jeg ikke er så ille........men tenk på at en vr6 motor ikke akkurat er lett da.....men du får råtøff lyd iallfall!!!! Siter `96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Desember 18, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2002 VR6 motoren er jævla tung da. Så bilen blir framtung.. Men, for all del. Det er artige greier, går jeg utifra.. Er jo mange som har bygget om.. Du trenger vel hele motoren, girkasse, nye bremser, nytt eksosanlegg.. Komplett motor da med ledningsnett osv går jeg utifra, annen innsprut.. bal bla.. Søk litt på nett på vr6-konvertering.. finnes sikkert mye.. er sikkert noen her som har en link eller to.. Lykke til, blir sikkert tøft. Hvilken Golf er det du har da? Specs? Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sharpie Skrevet Desember 18, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2002 har en 86 1.8... borbet t 9x16" og litt sånt, ikke noe spes egentlig. men har en haug med deler fra noen jettaer jeg har hatt =) ringte på vr6 motorn som står i motorbørsen, er litt hipp på den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Desember 19, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2002 Originally posted by sharpie har en 86 1.8... borbet t 9x16" og litt sånt, ikke noe spes egentlig. men har en haug med deler fra noen jettaer jeg har hatt =) ringte på vr6 motorn som står i motorbørsen, er litt hipp på den Mitt tips: GLEM DET Sett i en G60, overhal laderen med masse porting, mindre ladehjul osv. Mye lettere og bilen vil ble bedre å kjøre. Lettere å få godkjent også. Og lyden blir jo ikke akkurat noe dårligere heller Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Desember 19, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2002 Veldig morro rett fram vel og merke.... Vektfordelingen blir ikke like bra da men... Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LupoB0Y Skrevet Desember 19, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2002 Mener å huske det er Dubsport som selger ombyggingskit til mk2 VR6.. slik at den ikke tar i panseret. for noen år siden lå disse på £300 ihvertfall.. forøvrig kan du jo se denne linken: http://www.stealthracing.co.uk/sr_pvr6.html er nydelig lyd i VR6`ern med åpent filter :D Siter Man kann ein Auto nicht wie ein menschliches Wesen behandeln - ein Auto braucht Liebe (Walter Röhrl) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Bigton Skrevet Desember 19, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2002 Sharpie: Hehe ! stolte du ikke på det jeg sa til deg ang mk2 vr6?:) Den blir frytelig framtung og umulig å kjøre svinger med! Har både hørt og lest dette! så g60 med turbo er vel bedre!:) Men for all del det er jo kult da! Rett frem:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sharpie Skrevet Desember 19, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2002 jeg stoler aldri på folk fra ålesund :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VeeDub Skrevet Desember 19, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2002 MK2 VR6 Websiden under har veldig bra forklaring. http://home.attbi.com/~smohr/a2vr6-index-frm-intro.htm - denne er best http://www.gti-vr6.net/ Var en annen side jeg så engang som var enda bedre, skal se om jeg kan finne den igjen Siter FORZA MOTORSPORT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Desember 19, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2002 Mener å huske at Eversson Cartech I tyskland seller kit med TÜV? Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigare Skrevet Desember 19, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2002 Kamerat driver og bygger om en golf 2 gti 16v til VR6 nå! Framtung? ja helt sikkert.. men kommer helt sikkert til å funke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheFANATIC Skrevet Desember 21, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2002 Etter hva jeg har lest på diverse forum så er en golf 2 vr6 MED 5-BOLT AKSLER (plus-suspention) like god eller bedre enn golf 3 VR6 i svingene. Så da er vel golf 3 vr6 også ubrukelig til alt annet enn rett frem da? :rolleyes: Siter 1989 Corrado G60 1988 Golf 2 VR6 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Desember 21, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2002 Originally posted by TheFANATIC Etter hva jeg har lest på diverse forum så er en golf 2 vr6 MED 5-BOLT AKSLER (plus-suspention) like god eller bedre enn golf 3 VR6 i svingene. Så da er vel golf 3 vr6 også ubrukelig til alt annet enn rett frem da? :rolleyes: Det kan godt hende at VR6 motoren er for tung i Golf 3 også, men det som er poenget er vel det at du ødelegger kjøreegenskapene til Golf 2 når du hiver i en motor som er så stor. Den finnes jo orginalt i Golf 3, og kanskje den er for stor her også, men blei hvertfall levert orginalt i denne bilen. Turbo er bedre enn VR6.. Får du mere effekt og ikke så mye vekt heller Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Desember 21, 2002 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2002 Er bare å kappe litt av gummien på høyre bakre motorfeste har jeg hørt, så skal det vist gå bra me panseret. Men gode kjøreegenskaper tror jg ikke det byr på.... Kjørte VACS på våler og der var det en corrado VR6 Her er resultatlista for klasse B: 1 Paul Guillen Audi A4 Avant 1.8TSQ -98 B 2 28 3 20 2 Lars Hjelset Audi S2 -94 B 2 30 64 15 3 Bjørn Borgrewinch Audi S4 2,7 B 2 30 99 12 4 Johan Höglund Audi S4 2.2T -93 B 2 31 26 10 5 Daniel Tångring VW Golf V6sc 4motion 00 B 2 31 54 8 6 Øystein Tomassen VW Golf Rallye -89 B 2 32 67 6 7 Frederic L. Hullier-Frankrike Audi S6Plus-97 B 2 33 1 ikke VACCS 8 Jørn Jonassen Audi S3 B 2 33 30 4 *9 Ole-Marthin Opsahl VW Golf II G60 -83 B 2 33 70 3 10 Geir Ove Gullikstad Audi TT 1,8T B 2 34 0 2 11 Thorbjørn Aspehaug Audi 90 quattro -88 B 2 35 1 1 12 Per Ove Solevågseide Audi S2 sedan -93 B 2 35 31 13 Cato Andersen Audi S6 2.2T -96 B 2 36 33 14 Widmer, Walter Audi A4 1,8TSQ-98 B 2 36 42 15 Roger Kristiansen Audi A3 1,8T B 2 36 51 16 Kai Erik Giørtz Audi S2 2,2 B 2 39 24 *17 Mats Richard Aas Corrado VR6 B 2 39 32 18 Steffen Johannesen Audi S2 -91 B 2 39 64 19 Ole Christian Tennøy Audi Urquattro B 2 42 67 20 Joachim Gran Audi S4 2,2 avant B 2 43 61 21 Fatihi Ben Hassan VW Corrado G60 B 2 58 54 Jeg kjørte med defekt hallgiver(max 4000rpm før det begynte å skyte) og svidde stempler... hehe Så effekten i motoren var vel heller lav, kanskje 150hk? Han i VR6 så visst ut til å kjøre bra, men 6 sek bak ble han allikevel. Skulle ønske bilen gikk som den skulle den dagen, hadde jg bare fått tatt inn et paar sek på rnden hadde det blitt en pen plassering...... Gleder meg til neste år! men da må jg vel stille i gruppe A med dahlbæsjen sin rsi,PH sin TT med 580hk, vidar gustavsen sin audi 80 med 500hk,oransje s2 600hk+ fra sverige, TS osv.... Men jg skal love dere at jg skal kjøre som en gal da oxo! :D Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.