stepside Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 En kamrat leverte inn bilen sin (AUDI allroader diesel) på verksted for oljeskift. De tappet ut 3-4 liter olje fra gearkassen og fylte på 4 liter på motoren! Motoren fikk 4 liter for mye olje! Når han kjørte ut fra verksted giret bilen i hytt og pine og motoren gikk dårlig. Etter to uker på verksted fant man feilen. Jeg spør: Hvor alvorlig er dette (han kjørte ca 3 mil). Hva bør han gjøre? (jeg kjører volvo 245 på vinteren og chevrolet C1500 på sommeren, og mekker selv :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flasher Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 åffer i helvette gjorde de dette? er de hjernedøde? tappet de feil da eller? Siter "Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special" Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen Har mange bmw og opel på samvittigheten :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stepside Skrevet November 4, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 mekanikeren var sjuk och sjefen skulle gjøra (det lette) jobbet. det er mye dritt å skru vekk på alroaderen før du kommer til tappepluggen å han hadde vist ikke gjort dette før......... men hva vil skje, det må jo bli et jæv...a trykk inni motoren eller er det en "dumpventil" for høyt oljetrykk noe sted....? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 tenker litt på girkassen også jeg da... Dette er noe verkstedet skal ta på egen kappe. Med for mye olje kan man fort blåe tetningsringer og pakninger da trykket blir for stort.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 oljetrykket ble nok ikke noe spes høyt, men det var nok slettes ikke sunt. Mulig det ble gjennomslipp i simringer og muligens inne i sylinderne gjennom oljeringer osv.. Ville hvertfall krevd å fått sjekket katalysatorne.. men hva med girkassa? Den hadde jeg vært veldig skeptisk til.. det er hvertfall ikke billig... att han tok pluggen på girkassa er ikke uvanlig.. akkurat samme historien har jeg hørt om fra flere plasser.. Men man burde sjekke litt før en gjør noe som helst... får håpe det ordner seg og at det ikke skaper store problemer for bileieren.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Norsmurf Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Inkompetent verksmester? Man sender ikke dama bort for massasje, og ikke bilen for oljeskift heller.. sånn er det bare. Siter Ford Sierra 2.0CL '88 X - BMW 320i 86' "Stovner Edition" X - Peugeot 605 Sli 2.0i '90 X - Ford Sierra XR4x4 2,8i '86 X - Ford Sierra sedan 2.0i '89 X - Ford Granada 2.3L '83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Girkassen har nok fått seg en god smell... Du sa den girte i hytt å pine, så jeg går ut fra det var automat... Da er den nok slete for mange år.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Originally posted by Norsmurf Inkompetent verksmester? Man sender ikke dama bort for massasje, og ikke bilen for oljeskift heller.. sånn er det bare. hehe...enig...sist gang vi satt familie bilen på verkstedet så glemte de igjen en skrue i turbon...:rolleyes: Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 merkeverksted eller bakgårds? skremmende.. hva skjer med å sjekke peilepinnen? 3 mil uten olje er langt på en automatkasse.... som koster ca 120.000 ny... finnes vel noen automat guru folk som man kan ta med bilen til, som kan gi en vettug analyse... eller gå inn med kamera og se etter slitasje. Er jo firmaer som er spesialister på slikt Siter -- http://www.jwcompetition.com -- (under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
osbekken Skrevet November 4, 2004 Rapporter Share Skrevet November 4, 2004 Alle som kjenner disse girkassen vet at de trenger oljetrykk for at bilen skal kunne kjøre i det heletatt. Ikke for å være frekk, men dette høres ut som tull. Siter '88 Porsche 944 Turbo S Silver Rose Porsche Club Norge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.