wiktory Skrevet November 3, 2004 Rapporter Share Skrevet November 3, 2004 Satt og regnet får meg selv en dag..... Stemmer ikke dett: 1 tomme = 2,54 cm 7 tommer = 2,54*7 = 17,78 cm = 178,8 mm Men på 7 tom breie felger er det vell vanlig med 195 mm breie dekk? Mener jeg selv har 7,5 både sommer og vinter som da er 7,5 *2,54 = 190,5 , på disse kjører jeg 215 dekk. Noen som forklare dette for meg? Siter - 1986 Opel Ascona 1,8 Sorry får alle skrive feilene, dysleksi er noe dritt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet November 3, 2004 Rapporter Share Skrevet November 3, 2004 Sporvidden på dekket og bredden på felgen har igrunn ikke så mye med hverandre å gjøre.. 7" er ganske enkelt bredden på felgen.. mens de 215mm er sporvidden på dekket. "hullet" i dekket kan du strekke ganske mye frem og tilbake for å få det til å passe på felgen.. Siter BMW E46 Coupe Toyota Corolla KE70 2-dørs The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wiktory Skrevet November 3, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 3, 2004 Men mine 215 dekk går jo kant i kant... rett ned får det fremdeles ille til å stemmer...hadde felgen vært breiere en dekket hadde det vært greit, men det er jo motsatt. Siter - 1986 Opel Ascona 1,8 Sorry får alle skrive feilene, dysleksi er noe dritt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacSi Skrevet November 3, 2004 Rapporter Share Skrevet November 3, 2004 Skulle tro de gjorde det på en litt bredere felg også.. Hvis du tenker deg et løst dekk.. og tar tak mellom veggene inni dekket og drar de fra hverandre så ser du hva som skjer.. dekket blir liksom flatere og bredere.. Nå er ikke jeg fagmann.. så forklaringa ser sikkert teit ut for de som er det.. men uansett.. Det er nok riktig størrelse på dekka dine :) Siter BMW E46 Coupe Toyota Corolla KE70 2-dørs The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terminator Skrevet November 3, 2004 Rapporter Share Skrevet November 3, 2004 Originally posted by wiktory Men mine 215 dekk går jo kant i kant... rett ned får det fremdeles ille til å stemmer...hadde felgen vært breiere en dekket hadde det vært greit, men det er jo motsatt. Den felgbredden som er oppgitt på en felg er vel ikke fra ytterkant til ytterkant men mellom falsene/kantene. Derfor tror mange "nisser" at de har 1/2 tomme bredere felger enn de egentlig har fordi de har vært ute med tommestokken... ;) Siter Vennlig hilsen RK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg