Gå til innhold

Cosworth motorer


Frank_84

Anbefalte innlegg

Jeg har hørt mye snakk om at Sierra 4x4 Cosworth blokka er sterkere en di andre Cosworth motorene?Er det noe i det? Hva er forskjellen på disse?Og 200blokk??HVA ER DET? *lurer*

-Opel Manta B GT/E 16v Prosjekt

-Opel Omega 3000 24v -91 (Solgt)

-Opel Omega 3000 12v -88 (Vraket)

-Opel Ascona B -76 (Solgt)

-Opel Manta B GSi -86 (Vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Stemmer at 4x4 blokka er sterkere en 2wd blokka.....til gjenjeld er er driveket sterkere på 2wd enn 4x4....

 

200 blokka er vel blokka ikke 4x4? eller var det 204? Blander jeg?

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4x4 blokka og noen sierra og scorpio injection motorer har 200 blokk.

 

ellers har de fleste sierra 205 blokk som er den samme som er på 2wd sierra cosworth.

 

rs 500 har en egen type blokk som er veldig solid..

 

Blokka er aldri problemet før du passerer en 500 hk.. da kan det være greit med en 200 blokk

 

på de siste wrc escortene så var det og en litt spesiell blokk, men den koster jo endel.. Får kjøpt både den og 200 blokka ny i england.

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om folk som har hatt 500 hk med slik blokk, men om det holder i lengden er usikkert. Hvis en skal være på den sikre siden så ville jeg satset på en 200 blokk. Den skal hvertfall holde. Men uansett så avhenger jo holdbarheten av mange andre ting..:)

 

Org rådene har jo mange brukt opp over 450hk.. Men du kan jo kjøpe råder fra usa til v8 og slipe om veiva..

 

trenger du stempler så kjenner jeg en som skaffer det..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RS_COS

ok. får jeg benket den til 401hk er jeg fornøyd. vil over 400 i prinnsipp, så det blir litt kjipt å bytte blokk . er jo litt jobb

er veldig i tvil. jeg liker alltid å være på den sikre siden. skal jo inn på bane med bilen.... hmmm vanskelig. vet du hvor mye en t34 er god for? takker for svar.

 

Hvis det ikke er en standard turbo, men en med litt modifikasjoner så burde du greie litt i overkant av 400 hk.. Men det lureste er å koste på en skikkelig motorstyring. Sats hvertfall ikke på 4 grå dyser da disse kan gi altfor mye bensin når du ikke trenger det. Gir som regel motoren ett kort liv. Skal du i overkant av 400 hk så trenger du ikke bytte blokk.. Det viktigste med en slik turbomotor er å ikke bruke for høye turtall og heller ikke gi fullt jern ved altfor lave turtall. Kjøre på det område der en merker at motoren har det "best". Da holder det lengst..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

Sats hvertfall ikke på 4 grå dyser da disse kan gi altfor mye bensin når du ikke trenger det. Gir som regel motoren ett kort liv.

 

Hvilke store dyser ville du bruke da?

Bensinmengden styres i stor grad av chippet da. (og grunntrykk + ladetrykk)

Skal man opp i effekt MÅ man jo ha store dyser.

Har personlig sansen Simens da (5hull/6hull).

Men alt er jo etter trimmingsgraden....

http://WWW.CRAZY-RACING.COM

Polo MPI, mye morro for 6dl på mila...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

 

Hvis det ikke er en standard turbo, men en med litt modifikasjoner så burde du greie litt i overkant av 400 hk.. Men det lureste er å koste på en skikkelig motorstyring. Sats hvertfall ikke på 4 grå dyser da disse kan gi altfor mye bensin når du ikke trenger det. Gir som regel motoren ett kort liv. Skal du i overkant av 400 hk så trenger du ikke bytte blokk.. Det viktigste med en slik turbomotor er å ikke bruke for høye turtall og heller ikke gi fullt jern ved altfor lave turtall. Kjøre på det område der en merker at motoren har det "best". Da holder det lengst..

 

men hvis jeg skal bruke bilen på bane, hvordan blir det da med den 205 blokka?? presser motoren litt extra da...

har det noe å si... har det mye å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by cosworth_pia

 

Hvilke store dyser ville du bruke da?

Bensinmengden styres i stor grad av chippet da. (og grunntrykk + ladetrykk)

Skal man opp i effekt MÅ man jo ha store dyser.

Har personlig sansen Simens da (5hull/6hull).

Men alt er jo etter trimmingsgraden....

 

Det er lettere å kontrollere siemens dysene da de kan ha kortere lukketid enn bosch dysene. De store grå er kjent for å lage ekstrem sylinder slitasje + at en aldri får bilen gjennom en eu kontroll med disse...

 

 

siemens koster noe mer, men er mye bedre ja.. Ved trimming opp til 320 hk så kan en jo greie seg med de "vanlige" grønne dysene..

 

 

Styringa på en cosworth motor, hvertfall 2wd og 4x4 sierra hjernene er litt enkle styre enheter, etter dagens mål. Har en en skikkelig styring ala autronic så vil en få en slik bil til å gå mye finere enn med chipping av org weber marelli hjernen..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RS_COS

 

men hvis jeg skal bruke bilen på bane, hvordan blir det da med den 205 blokka?? presser motoren litt extra da...

har det noe å si... har det mye å si?

 

Tror blokka de holder fint jeg.. Det viktigste er att en ikke skal kjøre en slik motor som en ville gjort med en sugemotor. Mye tukting av høye turtall er ikke bra..

 

 

Vær nøye med å holde lave oljetemperaturer og kost på en skikkelig kjøler. Ikke over 120 grader.. da raser det fort.

 

Kjøp og en skikkelig alu radiator. Det er absolutt verdt pengene..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

Sats hvertfall ikke på 4 grå dyser da disse kan gi altfor mye bensin når du ikke trenger det. Gir som regel motoren ett kort liv.

 

ha kjøpt meg ny motor.wolf 4*4 motor200 blokk,smidde stemple,fosteka veiv å ådelage ,pota topp,lomma stemple å avbalanse veivpati...denne motoen e det gå dyser,ca 400hk med nomalt tubotykk...mene du det ikke e ba med gåe dyse???hvilken dyser burde satse på??ha fåreløbi en t34 tubo,men bli nu å satse på en støre etter vert.

Nissan Skyline GTR32 Vspec2 2wd og 4wd.

VW transporter T5 (Streetdesign)Vurderes solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke si at jeg er enig i att gråe dyser er ubrukbart,jeg kjører min på under litern på mila,3,97 i co på tomgang,ca 350 i hc

det er jo chipen som avgjør bensinmengden,ikke dysa...

min 2wd bremset 355,2hk og 477nm på HJULA i dynapacken hos bjørnstad bil...

Cosworth,the search for power.

 

 

prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår