kholand Skrevet Oktober 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2004 dette er egentlig på en passat..men liten aktivitet der, og siden det er flere med corrado som har g60 motor så poster jeg her.. Lurte bare på hvor høy temperatur dere får på bilene deres (motortemperatur/vanntemperatur) min går helt opp til 110 grader -syns det høres litt høyt ut. er fin ved landeveiskjøring, men ved bykjøring, og når bilen står mye stille i lyskryss o.l. så fyker temperaturen opp. føler det er riktig å fortelle at g-laderen er ute for øyeblikket, og at oljetåka/veivhusventilasjon er blendet Siter Kjør hardt , kjør stil - `83 Mitsubishi Pajero kort, 2,3TD x `90 Passat stv. GT G60 syncro x `88 Landcruiser LJ70 VX 33" 4-runner motor x `88 Opel Ascona C. 1,6s x `79 Opel Kadett c "Cheguevara edition" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kholand Skrevet November 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 hehe. det sitter en slags tank på nå..men den er nok tett. skal jeg bare la den gå ut i friluft i motorrommet da? Siter Kjør hardt , kjør stil - `83 Mitsubishi Pajero kort, 2,3TD x `90 Passat stv. GT G60 syncro x `88 Landcruiser LJ70 VX 33" 4-runner motor x `88 Opel Ascona C. 1,6s x `79 Opel Kadett c "Cheguevara edition" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet November 1, 2004 Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 Det er ingen uvanlig G60 temperatur det der. Bilen jeg har nå ligger på 80 grader ved normal kjøring, ved hardkjør/kø kjøring kryper den opp mot 110 grader. Jeg har i tillegg en extern oljekjøler. Det du bør gjøre er å kjøpe ny thermostat til vifta og til kjøleveska. Det er kommet ettermarked delere som åpner tidligere, altså som gir motoren mer kjøling, noe som noen av disse motorene tydeligvis trenger. Koster deg noen 100 lapper, og litt jobb, men det tåler mann. Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrico Skrevet November 1, 2004 Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 Jeg som har turbokonvertert trur jeg har litt lavere olje temp.. :rolleyes: den kommer såvidt over 100 i kø eller når den står stille, men Shade som har vanlig g60 (Peltz's gamle), er oppi 110 grader rett som det er, er ikke uvanlig det nei! Siter '99 Saab 9-3 2.0t x'94 Volvo 460 (2.0l) x'89 VW Corrado g60/Turbo x'93 Volvo 460 (2.0l) x'85 Volvo 240 (2.3l) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrico Skrevet November 1, 2004 Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 Originally posted by Peltz Det du bør gjøre er å kjøpe ny thermostat til vifta og til kjøleveska. Det er kommet ettermarked delere som åpner tidligere, altså som gir motoren mer kjøling, noe som noen av disse motorene tydeligvis trenger. Mener du at vifta starter/kjøler tidligere? Har merket at vifta på min gjerne bare starter i kø og stort sett hver gang etter at jeg har parkert bilen og slått av motoren.. Kunne bytting av thermostat gjøre at vifta kanskje er mer i bruk når jeg kjører sakte og ikke trenger å stå og gå etter at jeg har parkert bilen? :rolleyes: Siter '99 Saab 9-3 2.0t x'94 Volvo 460 (2.0l) x'89 VW Corrado g60/Turbo x'93 Volvo 460 (2.0l) x'85 Volvo 240 (2.3l) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet November 1, 2004 Rapporter Share Skrevet November 1, 2004 Er en termostat som styrer vifta, og en som åpner/lukker som står i vannpumpa. Ved å bytte disse til andre som åpner tidligere, vil du få mer kjøling til motoren, tidligere, og bilen vil dermed ikke gå så varm. Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuB Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 Noen som skaffer disse termostatene? Eventuelt noen som har bytta de delene Peltz snakker om? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eMTea Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 Jeg bytta alt på min i vinter, termostat, termobryter, lokket på ekspansjonstanken, vannpumpe, og kjøleveske;) Min ligger maks på 90 på tomgang, og småkjøing, mens på lengere turer, stabilt på 85-87ca.. Oljetemp varierer fra 96-102 grader, kanskje litt høyere ved frisk kjøring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golfthedud Skrevet September 27, 2006 Rapporter Share Skrevet September 27, 2006 På min: Vanntamp. Ved vanlig kjøring rundt 75-80 grader. Bykjøring, hard kjøring og tomgang ei stund.90 grader. Oljetemp. ligger på 96-103 grader ved vanlig kjøring. Bykjøring rundt 108 grader. Hard kjøring/drag:win rundt 115 grader. Siter Corrado G60 - Bruksbil Golf Rallye - Bruksbil Bobla 1300 - Søndagsbil Golf 2 16vT - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zeerocool Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Noen som skaffer disse termostatene? Eventuelt noen som har bytta de delene Peltz snakker om? De har det på mekonomen. Betalte vel 250,- for termobrytern på vifta for en uke siden. Termostaten i vannpumpa får du vel både på mekonomen og biltema for en billig penge :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KloA Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 min gamle passat 1.8 90hk lå stadig på ~110 grader ved bykjøring, fikk beskjed av merkeverksted om at det er vanlig. nå skal det nevnes at leppa der nede som presser luft opp til radiatoren var knekt av da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg